Gjest trise Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 sto i VG idag-side 14. endelig klarer Gustav å konsentrere seg på Skolen. Vitenskapelig effekt et unikt kosttilskudd. eye q www.iqmedical.se noen som har prøvd det på barnet sitt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Eye-Q er unektelig sunt spesielt for barn i vekst. Effekten på konsentrasjonsvansker ble ganske riktig påvist i en stor studie i England. Det som er viktig å ta med i betrakningen, er at en slik studie ikke nødvendigvis betyr at den er overførbar til norske forhold. I England er det vanlig med et ganske annet kosthold enn her i Norge. Veldig mange spiser for det meste fast-food og ferdigmat, de får f.eks pommes frites og hamburgere som skolemat. Ergo kan man si at de er feilernært. Når et feilernært barn får høye tilskudd av omega-3 vil barnet ha mye større nytte av det enn et barn med et sunt kosthold. Effekten blir kanskje ikke slående, men det er absolutt verdt å prøve. Og sunt er det helt klart. MEN man kan antagelig komme like langt med en brødskive med makrell i tomat hver dag f.eks. :-) Jeg gir Eye-Q hver dag til begge mine barn, men det kurerte altså ikke min sønns ADHD.. Vi som har barn med en diagnose har lett for å håpe når noe presenteres som nytt og revolusjonerende. Det jeg har lært meg er at når noe høres for godt ut til å være sant, så er det som regel nettopp det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Min gutt går på det. Merker betraktelig bedring på han. Han er mindre dramatisk, sover bedre og nettene, og er i generelt bedre humør. Min nevø går også på det. Han har fått en helt ny konsentrasjon, og foreldrene syns det fungerer bra. Så jeg vil si det fungerer. Min søster jobbet på helsekost og solgte dette produktet. Hun fikk flere tilbake meldinger av foreldre til ADHD barn. om at de hadde fått "en ny unge". Det var ikke få foreldre som kom med blomster og tårevåte øyner for å takke. Rørende. Og godt det kan hjelpe folk! Desverre er det som alt annet, ikke alle det fungerer på. Men jeg syns det er verdt et forsøk. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Semana Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jepp,og det funker ; ) Konsentrasjonen er bedre og han skriver finere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Eye-Q er unektelig sunt spesielt for barn i vekst. Effekten på konsentrasjonsvansker ble ganske riktig påvist i en stor studie i England. Det som er viktig å ta med i betrakningen, er at en slik studie ikke nødvendigvis betyr at den er overførbar til norske forhold. I England er det vanlig med et ganske annet kosthold enn her i Norge. Veldig mange spiser for det meste fast-food og ferdigmat, de får f.eks pommes frites og hamburgere som skolemat. Ergo kan man si at de er feilernært. Når et feilernært barn får høye tilskudd av omega-3 vil barnet ha mye større nytte av det enn et barn med et sunt kosthold. Effekten blir kanskje ikke slående, men det er absolutt verdt å prøve. Og sunt er det helt klart. MEN man kan antagelig komme like langt med en brødskive med makrell i tomat hver dag f.eks. :-) Jeg gir Eye-Q hver dag til begge mine barn, men det kurerte altså ikke min sønns ADHD.. Vi som har barn med en diagnose har lett for å håpe når noe presenteres som nytt og revolusjonerende. Det jeg har lært meg er at når noe høres for godt ut til å være sant, så er det som regel nettopp det.. Den studien du viser til er helt meningsløs, sett fra et vitenskapelig synspunkt. Firmaet som selger disse kapslene liker å referere til den som stor og positiv, men sannheten er at "studien" var lite annet enn en diger markedsføringskampanje, uten bruk av vitenskapelige metoder. Jeg ville tatt referanser til den med en stor klype salt. Du kan lese litt mer her: http://www.badscience.net/2008/09/oh-hang-on-now-they-are-releasing-some-results-from-the-durham-fish-oil-trial/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det er sunnere (og billigere) å spise fet fisk jevnlig. Det finnes studier som viser at omega-3 har en god effekt på blant annet mennesker med adhd, men det er ingen grunn til å tro at akkurat disse kapslene skal være bedre enn en hvilken som helst annen kilde til omega-3. Da ville jeg heller tatt det rett fra kilden, og fått andre gode næringsstoffer med på kjøpet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 det jeg reagerte mest på var at "Gustav" nærmest ble flytende i engelsk etter å ha gått på dette vidunderproduktet. "Gustav" gikk i følge annonsen i 2. klasse, og skriver nå penere enn de fleste, langt eldre barn. Datteren min går i 3. ingen i hennes klasse er i nærheten av å være så gode i engelsk...Noe overdrevent eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Den studien du viser til er helt meningsløs, sett fra et vitenskapelig synspunkt. Firmaet som selger disse kapslene liker å referere til den som stor og positiv, men sannheten er at "studien" var lite annet enn en diger markedsføringskampanje, uten bruk av vitenskapelige metoder. Jeg ville tatt referanser til den med en stor klype salt. Du kan lese litt mer her: http://www.badscience.net/2008/09/oh-hang-on-now-they-are-releasing-some-results-from-the-durham-fish-oil-trial/ Takk for veldig interessant link. Ser jo ut som at den såkalte "Durham-studien" har vært et uvitenskapelig bestillingsverk.. Skuffende lesning syns jeg :-( Har uansett stor tro på omega-3 som et nyttig kosttilskudd, det er jo mange andre studier som har påvist. I hvertfall hvis barna spiser lite fisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janna Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 God, gammeldags tran er vel like bra - og langt billigere:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trise Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 God, gammeldags tran er vel like bra - og langt billigere:-) tran og sunt kosthold :0) det tror jeg også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trise Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 det jeg reagerte mest på var at "Gustav" nærmest ble flytende i engelsk etter å ha gått på dette vidunderproduktet. "Gustav" gikk i følge annonsen i 2. klasse, og skriver nå penere enn de fleste, langt eldre barn. Datteren min går i 3. ingen i hennes klasse er i nærheten av å være så gode i engelsk...Noe overdrevent eller? helt sikkert ..akkurat som Vitaproe :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trise Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det er sunnere (og billigere) å spise fet fisk jevnlig. Det finnes studier som viser at omega-3 har en god effekt på blant annet mennesker med adhd, men det er ingen grunn til å tro at akkurat disse kapslene skal være bedre enn en hvilken som helst annen kilde til omega-3. Da ville jeg heller tatt det rett fra kilden, og fått andre gode næringsstoffer med på kjøpet... Helt enig med deg:0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvis barnets problemer skyldes mangel på fettsyrer kan nok et slikt tilskudd ha effekt på lik linje med tran, fisk, sunt kosthold. Hvis barnet har f.eks ADHD kan ikke fettsyrer kurere det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trise Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Min gutt går på det. Merker betraktelig bedring på han. Han er mindre dramatisk, sover bedre og nettene, og er i generelt bedre humør. Min nevø går også på det. Han har fått en helt ny konsentrasjon, og foreldrene syns det fungerer bra. Så jeg vil si det fungerer. Min søster jobbet på helsekost og solgte dette produktet. Hun fikk flere tilbake meldinger av foreldre til ADHD barn. om at de hadde fått "en ny unge". Det var ikke få foreldre som kom med blomster og tårevåte øyner for å takke. Rørende. Og godt det kan hjelpe folk! Desverre er det som alt annet, ikke alle det fungerer på. Men jeg syns det er verdt et forsøk. :0) Akkurat! for noen hjelper det sikkert..men jeg tror allikevel at sunt kosthold og tran , gjør samme nytten! tro kan flytte fjell også:0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Akkurat! for noen hjelper det sikkert..men jeg tror allikevel at sunt kosthold og tran , gjør samme nytten! tro kan flytte fjell også:0) Jeg tør påstå at mine unger har sundt kosthold. Og tran har de tatt hver dag.. Men ikke samme virkningen.. V kuttet ut eyeQ en periode nå. Og hvilken forandring... Da merket vi hvor godt de egentlig fungerer.. Tro kan flytte fjell ja, det viser seg gang på gang. Men i vårt tilfelle er det hvertfall ikke bare troen. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Det er sunnere (og billigere) å spise fet fisk jevnlig. Det finnes studier som viser at omega-3 har en god effekt på blant annet mennesker med adhd, men det er ingen grunn til å tro at akkurat disse kapslene skal være bedre enn en hvilken som helst annen kilde til omega-3. Da ville jeg heller tatt det rett fra kilden, og fått andre gode næringsstoffer med på kjøpet... Og fått med miljøgiftene på kjøpet, som er renset bort i tran og andre fettsyreprodukter. Det er jo to sider ved de fleste saker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.