Gjest GA Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Vet det har vært oppe før, men hvor gamle er jentene når de får hull i ørene? Jentungen på 7 har begynt maset, og kamelen er vel snart på vei ned mothårs... (selv var jeg 10 tror jeg, men søstra mi var 8 for vi fikk samtidig) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fioletta Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg var 6 år da jeg fikk hull i ørene. Det er rundt 20 år siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jentene mine er 5 og snart 8, og de har fått beskjed om at det er maaaange år til det er aktuelt at de får hull i ørene. Det er forsåvidt hun minste som har mest lyst på, men hun er også den som har mest ømfintlig hud, og er plaget mye av eksem.... Vi har mye allergi i familien, og jeg synes mannen min og jeg har gjort nok med å maksimere sjansen for at ungene skal få allergi, om vi ikke også skal ta hull i ørene på dem tidlig. Men du spør om hva som er vanlig. Her i området får mange det til 5 eller 6 årsdagen. Det er vel få 8-åringer som ikke har det. Jeg har ikke hull i ørene. Skulle være litt trassig og ikke gjøre som alle andre....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Min eldste fikk hull i ørene da hun var 9,5 år. Datteren på 6 år har heldigivs ikke bedt om det enda. Hun får det ikke med det første uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Storesøster fikk hull i ørene like før hun fylte fem år, mens lillesøster vel var fire og et halvt når hun fikk... Jeg var selv fire år når pappa'n min tok meg med for å ta hull i ørene mine - for 30 år siden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Eldstemann fikk da han var 3-4 år. Lille snuppa er 2,5år, og det er nok ikke altfor lenge til hun skal få. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jentene mine fikk hull i ørene da de var rundt 2-3 år. Det er jo noen år siden da. Hadde jeg hatt småjenter nå hadde jeg nok drøyd litt lengre tror jeg. Frem til skolestart eller rundt der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Min 7 åring har også fått hull i årene, dog først etter at jeg pælmet ned en hel flaske kamelhårsfjerner... Hun fikk da hun begynte på skolen. Det ser ut som det er det vanligste blant småjentene her. Det var den ene tingen vår jente så mest fram til i forbindelse med skolestart. Og hun, som ellers er en pyse, kom ikke med et knyst da de stakk. Så dette har hun _virkelig_ villet. Det har så langt gått veldig fint, ikke antydning til noe allergi eller noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 På skolen hos oss er det ikke vanlig å få det tidlig (vi bor Oslo Syd). Datteren min er snart 9, og ingen av jentene i klassen har hull i ørene ennå. Har ikke hørt noe form for mas heller,- heldigvis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 I mine døtres klasser er det begge deler, ser jeg, og mens hun på 8 er veldig ivrig på å få hull i ørene, er hun på snart 7 ikke inne på tanken. He-he. Hun som er 8 får sannsynligvis hull i ørene nå i vår. Det blir en kamel å svelge. Den kommer til å gå ned mothårs og på tvers. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hun yngste på 6 fikk det for et par måneder siden etter mye mas. Jeg sa hun skulle få det når hun hadde lest si første leseløve bok. Den ble lest ut på 2-3 dager... Hun er ei riktig pyntedokke. Hun eldste på 8 har ikke fått ennå, hun er typisk atopiker med allergi, eksem etc, så jeg er litt skeptisk. Hun er litt mer guttejente og har ikke mast så mye. Men det er nok ikke lenge til hun får. Er det dumt så lenge hun har allergier? Er det ikke allergisikre ting de bruker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hun yngste på 6 fikk det for et par måneder siden etter mye mas. Jeg sa hun skulle få det når hun hadde lest si første leseløve bok. Den ble lest ut på 2-3 dager... Hun er ei riktig pyntedokke. Hun eldste på 8 har ikke fått ennå, hun er typisk atopiker med allergi, eksem etc, så jeg er litt skeptisk. Hun er litt mer guttejente og har ikke mast så mye. Men det er nok ikke lenge til hun får. Er det dumt så lenge hun har allergier? Er det ikke allergisikre ting de bruker? ''Er det dumt så lenge hun har allergier?'' Ja, det er kjempedumt. Spør legen! ''Er det ikke allergisikre ting de bruker?'' Tja, det er da ingenting som er fullstendig allergisikkert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Datteren min var 11 år. Hun var da blant de siste i venninnegjengen. Hun er 18 1/2, så dette er en stund siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Så lenge jeg kan stå imot blir det ikke hull i ørene her i huset. Hos meg trigget det en nikkelallergi ingen visste jeg var disponert for og endte med at jeg måtte på sykehuset og få skåret bakdelen av øredobben ut av øret... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hun yngste på 6 fikk det for et par måneder siden etter mye mas. Jeg sa hun skulle få det når hun hadde lest si første leseløve bok. Den ble lest ut på 2-3 dager... Hun er ei riktig pyntedokke. Hun eldste på 8 har ikke fått ennå, hun er typisk atopiker med allergi, eksem etc, så jeg er litt skeptisk. Hun er litt mer guttejente og har ikke mast så mye. Men det er nok ikke lenge til hun får. Er det dumt så lenge hun har allergier? Er det ikke allergisikre ting de bruker? Hold henne unna. Selv hadde jeg ingen allergier da jeg tok hull i ørene som 10-åringen, ingen andre i familien heller. Men jeg fikk en ganske kraftig nikkelallergi og endte opp på sykehuset og måtte få skåret ut bakdelen av øredobben fra øret for den hadde verket fast. I voksen alder har jeg tatt opp igjen hullene i ørene - og fant da plutselig ut hva det var som ga meg utslett på beina gjennom 25 år og som ingen hudlege kunne gi meg noen forklaring på! Jeg tåler de dobbene man bruker når man tar hull og noen få andre, men det er ikke dermed sagt at jeg tåler alt de har av gull hos gullsmeden engang. Med et barn med allergier hadde jeg holdt igjen så lenge jeg kunne i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hold henne unna. Selv hadde jeg ingen allergier da jeg tok hull i ørene som 10-åringen, ingen andre i familien heller. Men jeg fikk en ganske kraftig nikkelallergi og endte opp på sykehuset og måtte få skåret ut bakdelen av øredobben fra øret for den hadde verket fast. I voksen alder har jeg tatt opp igjen hullene i ørene - og fant da plutselig ut hva det var som ga meg utslett på beina gjennom 25 år og som ingen hudlege kunne gi meg noen forklaring på! Jeg tåler de dobbene man bruker når man tar hull og noen få andre, men det er ikke dermed sagt at jeg tåler alt de har av gull hos gullsmeden engang. Med et barn med allergier hadde jeg holdt igjen så lenge jeg kunne i alle fall. -og kjæresten til Lillemus blir umiddelbarnt avslørt om han prøver seg på en billigløsning som ørepynt :-)) Likegreit det forresten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 -og kjæresten til Lillemus blir umiddelbarnt avslørt om han prøver seg på en billigløsning som ørepynt :-)) Likegreit det forresten... *hehe* Han har fått beskjed om at han ikke får kjøpe ørepynt siden jeg med all sannsynlighet ikke kan bruke det alikevel. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Selv var jeg vel i ni-tiårsalderen, tror jeg. Jeg har ikke noen voldsom bastant aldersgrense i forhold til ungene, men jeg tenker at før skolestart er det helt uaktuelt uansettt. Utover det kommer jeg til å drøye det så lenge som mulig - de skal få lov til å mase en del først, hehe. Guttungen på 8 har noen i klassen med hull i ørene, både av gutter og jenter, men han er overhodet ikke interessert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vår datter fikk hull i ørene da hun var 7, etter myyyyye mas. Fikk tips av venninde om å gå til frisørsalong som brukte plastikk øredobber, som sagt så gjort og det har fungert utrolig bra! Hadde nok litt mer trøbbel enn vanlig, ventet 3 mnd før vi lot henne bytte til metall - men det var ikke vellykket... Enden på visa ble at hun brukte plastøredobbene i nesten 9 mnd (også etter eget ønske). Hun har nå helt problemfrie ører og kan bruke det meste av øredobber. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 *hehe* Han har fått beskjed om at han ikke får kjøpe ørepynt siden jeg med all sannsynlighet ikke kan bruke det alikevel. ) men så finnes det jo så mye annet pent til å ha rund halsen eller på fingrene hos Gullsmeden også da.... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.