Speak Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Husker ikke helt, men jeg tro ho var 4-5 år. Ingen problemer i ettertid, men vet jo at det er risiko for allergier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg var 6 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 I steinalderen, da jeg fikk hull i ørene, var jeg 10 år, og det var ganske gjengs alder på den tida. Min yngste niese fikk nylig hull i ørene, og hun blir 9 år til sommeren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg var 7 år, men tålte ikke øredobbene :-( Lot hullene gro etter 6 mnd m/trøbbel, og tok hull igjen som 15-åring. Da var det problemfritt. Dattera blir 4 til sommer'n, og vil ha hull i ørene, men mannen min sier nei. Så da venter vi da... på at han skal skifte mening. Det tar sikkert noen år. Hun får nok ifm skolestart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jentene mine er 5 og snart 8, og de har fått beskjed om at det er maaaange år til det er aktuelt at de får hull i ørene. Det er forsåvidt hun minste som har mest lyst på, men hun er også den som har mest ømfintlig hud, og er plaget mye av eksem.... Vi har mye allergi i familien, og jeg synes mannen min og jeg har gjort nok med å maksimere sjansen for at ungene skal få allergi, om vi ikke også skal ta hull i ørene på dem tidlig. Men du spør om hva som er vanlig. Her i området får mange det til 5 eller 6 årsdagen. Det er vel få 8-åringer som ikke har det. Jeg har ikke hull i ørene. Skulle være litt trassig og ikke gjøre som alle andre....! ''Jeg har ikke hull i ørene. Skulle være litt trassig og ikke gjøre som alle andre....!'' Det hadde jeg ikke trodd, hehe! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 ''Er det dumt så lenge hun har allergier?'' Ja, det er kjempedumt. Spør legen! ''Er det ikke allergisikre ting de bruker?'' Tja, det er da ingenting som er fullstendig allergisikkert? Men jeg har da hull i ørene selv? Og har diverse allergier... Jeg kan nok reagere på noen typer øredobber, men som regel så reagerer jeg ikke. Nå husker jeg ikke hva det stoffet heter som de lager de første øredobbene av. Men nikkel er det ihvertfall ikke i de? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Men jeg har da hull i ørene selv? Og har diverse allergier... Jeg kan nok reagere på noen typer øredobber, men som regel så reagerer jeg ikke. Nå husker jeg ikke hva det stoffet heter som de lager de første øredobbene av. Men nikkel er det ihvertfall ikke i de? Jeg tror man skal være ekstra forsiktig når man har allergier, fordi hull i ørene kan trigge disse eksisterende og hjelpe til med å få nye. Se forøvrig: http://forum.nybaktmamma.com/generelt-om-det-ha-barn-f2/hvor-gamle-bor-ungene-vaere-de-far-hull-i-orene-598877/index2.html (Ikke direkte relatert, men sjekk _de_ ørene...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 men så finnes det jo så mye annet pent til å ha rund halsen eller på fingrene hos Gullsmeden også da.... :-) Min kjære er veeeeeldig på den praktiske siden når det gjelder gavekjøp.... Både ) og ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vår datter fikk hull i ørene da hun var 7, etter myyyyye mas. Fikk tips av venninde om å gå til frisørsalong som brukte plastikk øredobber, som sagt så gjort og det har fungert utrolig bra! Hadde nok litt mer trøbbel enn vanlig, ventet 3 mnd før vi lot henne bytte til metall - men det var ikke vellykket... Enden på visa ble at hun brukte plastøredobbene i nesten 9 mnd (også etter eget ønske). Hun har nå helt problemfrie ører og kan bruke det meste av øredobber. Hilsen Jeg verker av plast også.... Dvs. det finnes noen som er laget av "kirurgisk plast" (mener jeg det sto på dem) og de tålte jeg, men der satt bakdelene så dårlig at jeg mistet begge to i løpet av kort tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg tror man skal være ekstra forsiktig når man har allergier, fordi hull i ørene kan trigge disse eksisterende og hjelpe til med å få nye. Se forøvrig: http://forum.nybaktmamma.com/generelt-om-det-ha-barn-f2/hvor-gamle-bor-ungene-vaere-de-far-hull-i-orene-598877/index2.html (Ikke direkte relatert, men sjekk _de_ ørene...) Ok - men mener "de" at det å ta hull i ørene sannsynligvis er utløsende for å få allergi? Hvis man ikke har det fra før mener jeg? Sitat "jeg tok hull i ørene som 4 åring og i voksen alder utviklet jeg allergi..." Selv tok jeg hull i ørene som 10 åring og jeg fikk allergi som voksen. Men har ikke kommet på at det er hullene i ørene sin skyld? Og tror det vel ikke heller... Tror vel heller det er pga at moren min røkte mens hun var gravid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ok - men mener "de" at det å ta hull i ørene sannsynligvis er utløsende for å få allergi? Hvis man ikke har det fra før mener jeg? Sitat "jeg tok hull i ørene som 4 åring og i voksen alder utviklet jeg allergi..." Selv tok jeg hull i ørene som 10 åring og jeg fikk allergi som voksen. Men har ikke kommet på at det er hullene i ørene sin skyld? Og tror det vel ikke heller... Tror vel heller det er pga at moren min røkte mens hun var gravid. Ja, jeg forstår det slik at hull i ørene kan trigge framtidige allergier, både til nikkel og metall og andre ting. Røykende gravide kan nok gjøre samme "nytten"... Jeg ville nok ha spurt en hudlege, jeg, for sikkerhets skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tanta mi lot ungen sin få hull i ørene da ungen var 3 uker gammel. Selv fikk jeg ikke lov før komfirmasjonsalder.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jentungen på 3 har begynt å nevne det, men jeg stoler ikke helt på at hun skjønner hva hun egentlig spør om... Er vel fordi både jeg og storesøsteren hennes har... Jeg tenker hun får til skolestart hvis hun fortsatt har lyst på... Stedatteren min fikk først da hun var 5. Det gikk ikke bra. Størknet blod og verk og gugge. Hullene fikk gro igjen. Da hun var 7 prøvde hun igjen, og det har gått problemfritt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Min datter fikk litt før ho fylte seks.Det gikk veldig fint i begynnelsen. Men ho hadde en skadet fortann fra ho var tre og i etterpåklokskapens navn burde vi nok ventet til ho hadde fått ut den skadde tanna før vi tok hull, for det ble betennelse i tanna 4 mnd etter at ho tok hull i ørene, og da oppsto det betennelse i øret også... Men så fort tanna var ute, (ble tatt hos tannlegen), så tok det bare 2-3dager før vi fikk kontroll over betennelsen i øret,rensket et par ganger daglig i noen uker etterpå. og etter den tid har ho ikke hatt problemer av noe slag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karisma Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Synne var 8,5 før hun fikk. Det hadde ikke vært noe særlig masing før det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg er 38 og har enda ikke fått hull i ørene.... Det er en del eksem og allergi i familien. 9 åringen har mast litt, men ikke mye - holder litt igjen. En homeopat som driver m akkumpunktur frarådet det - han mente at var man uheldig kunne man råke punkter det ikke var negativt å stimulere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggathe Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg var 6 da min kjære mor fant frem en stor nål, varmet den over et talglys og piercet meg i ørene, hun tok 3 hull den kvelden, 2 på meg og et på min søster, he-he! Jeg har en gutt, og han ser på hull i ørene på lik linje som å gå med skjørt og blonder på trusa, så ingen fare for at han skal komme med ønske om det. Var en i klassen hans som hadde det ved skolestart,"bling-bling" i begge ørene, nå er det ingen gutter i klassen som har det, han oppdaget at dette ikke var et vanlig fenomen og tok de ut og gjemte de, til moras store fortvilelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1238058872' post='4120347] ''Jeg har ikke hull i ørene. Skulle være litt trassig og ikke gjøre som alle andre....!'' Det hadde jeg ikke trodd, hehe! ;-) Hva hadde du ikke trodd? At jeg var trassig? :-) Joda, jeg kan slå til når jeg bare får det for meg... Da jeg giftet meg, valgte jeg kun å ha min manns etternavn som mitt etternavn. " Alle andre" beholdt nemlig sitt pikenavn som mellomnavn da de giftet seg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg var 6 da min kjære mor fant frem en stor nål, varmet den over et talglys og piercet meg i ørene, hun tok 3 hull den kvelden, 2 på meg og et på min søster, he-he! Jeg har en gutt, og han ser på hull i ørene på lik linje som å gå med skjørt og blonder på trusa, så ingen fare for at han skal komme med ønske om det. Var en i klassen hans som hadde det ved skolestart,"bling-bling" i begge ørene, nå er det ingen gutter i klassen som har det, han oppdaget at dette ikke var et vanlig fenomen og tok de ut og gjemte de, til moras store fortvilelse. ''Var en i klassen hans som hadde det ved skolestart,"bling-bling" i begge ørene, nå er det ingen gutter i klassen som har det, han oppdaget at dette ikke var et vanlig fenomen og tok de ut og gjemte de, til moras store fortvilelse.'' Fornuftig gutt. Synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hva hadde du ikke trodd? At jeg var trassig? :-) Joda, jeg kan slå til når jeg bare får det for meg... Da jeg giftet meg, valgte jeg kun å ha min manns etternavn som mitt etternavn. " Alle andre" beholdt nemlig sitt pikenavn som mellomnavn da de giftet seg.... Jeg trodde ikke du evnet å være trassig i det hele tatt..! ;-) Ser for meg Sharon Stone (utseende) og Snehvit (oppførsel). ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.