Gå til innhold

Barn + q-tips = :-(((

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Faens klåfingra unge... Hun har grått flere vendinger i kveld, og ville ikke si hvorfor... hun gjemmes, men har omsider innrømmet årsaken: Hun har lekt seg med q-tips, og tydeligvis dytta den vel langt inn i øret. Det er vondt.

Hun har nå fått en 250 mg stikkpille, og sovner kanskje snart. Q-tips med gulbrunt ørevoks er funnet, intet blod observert. Kan jeg bare avvente effekt av smertestillende? Oppsøker seff legevakt om smertene tiltar, eller blod og puss renner ut av øret.

"#¤%&&%¤# *sur* Det er bare sååå typisk den ungen. Hun har klippekort på legevakten fra før ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Lotte :o)

10

• Mrs. Wallace

6

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gode pusen min

Sånt skjer :)

Husker min vakre pode hadde nesa full av perle-perler ;)

Du kan helt sikkert se det ann, er det hull på trommehinnen så vil det nok komme puss og blod ut.

Uansett så er det ikke så mye å gjøre ved det vel, så lenge dere har fått hersenskapen ut.

Dette med q-tip er visst spennende for mange. Katteklumpen min elsker dem, han stjeler de vi har glemt å gjemme skikkelig bort, spiser bommulsdottene og lar det være igjen "stilken" i midten :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste gjorde akkurat det samme. Det gikk over etter 1-2 dager.

Nå er det gått hull på trommehinna, etter en natt med særdeles lite søvn. Legevakten er ringt en gang til, og de mente at det ikke var noen vits i å sette seg i kø nede hos dem.

Vi drar nok innom legekontoret i morgen for å sjekke ståa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238325809' post='4122245]

Slitsomt og vondt. Hun leker neppe med q-tips resten av helga

;-)

"resten av helga" - du har ikke særlig tro på langtidslærdommen av dette, altså;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"resten av helga" - du har ikke særlig tro på langtidslærdommen av dette, altså;-)

Hun husker nok dette, men hun er utrolig klåfingra, og finner på _MYE_ rart. Jeg har aldri opplevd maken, og mine foreldre er helt fremmed for sånne påfunn, så du kan bare tenke deg hvor eksemplariske min bror og jeg har vært...

Eldstemann ble kalt klåfingra, helt til vi stifta bekjentskap med lille frøken snupp. Det viser seg alt ordet "klåfingra" gikk over i en ny dimensjon.

Hun er jo ikke slem eller uoppdragen, men.... tidkrevende i etterkant av alt hun gjør...! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238325511' post='4122241]

Nå er det gått hull på trommehinna, etter en natt med særdeles lite søvn. Legevakten er ringt en gang til, og de mente at det ikke var noen vits i å sette seg i kø nede hos dem.

Hun må ha vært særdeles hardhendt mot seg selv for å få hull på trommenhinnen med q-tips! Brutal lita tuppe du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest passpåsakene

Kanskje det er typisk _den_ mora å oppbevare sånt lett tilgjengelig for små barn som er ny i livet og uten erfaringer med sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er typisk _den_ mora å oppbevare sånt lett tilgjengelig for små barn som er ny i livet og uten erfaringer med sånt?

Ærlig talt.... det er jo ikke mulig for noen å gjømme bort alt et lite barn kan finne på å gjøre noe dumt med.

Jeg har aldri tenkt på q-tipser som "farlige"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238325511' post='4122241]

Stakkar. Trommehinna gror jo igjen, men det gjør sabla vondt.

Føler med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beathethe

Så flink hun er som sørger for egen hygiene ;) Fra spøk til alvor, jeg har faktisk gjort det samme selv. Sto i helt andre tanker og vips forsvant herket innover. Det gjorde skikkelig vondt! Så jeg forstår at hun lider litt akkurat nå stakkars :( Men som det meste i livet, det går over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg kjenner Lotte såpass godt at jeg kan skrive under på at hun ikke er _den_ mora når det gjelder ungenes sikkerhet... Og det er vel ingen av oss som låser ned og gjemmer bort q-tips så ikke ungene skal få tak i dem?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff de kan være klåfingrete de barna. Men det gror heldigvis greit, og det skal mye til at hørselen blir påvirket av hull i trommehinna.

Mannen min fikk god hjelp til å sprekke trommehinna av et av barna en gang. Han satt med en q-tips i hvert øre, og så kom barnet bakfra og slo begge hendene mot q-tipsene. Den ene perforerte hinna, og den andre lagde sår. Gjett om mannen min aldri satt med q-tips i øra mer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Er det virkelig vanlig å låse inn q-tipsen, altså? Da er vi nok mange som er _den_ mora.

Noen unger er mer nysgjerrige enn andre, og mer kreative når det gjelder klåfingrethet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q-tips er blant de tingene som helt klart hører til inne i et låsbart skap sammen med salmiakken og ugressfjerneren! I tillegg til parfyme (pga alkoholen), linserensemiddel, gummistrikk og ymist anna.

Man kan sikkert få diaré av å ha i seg en tube tannkrem også, så inn med den!! _Litt_ jobb må man jo ha som foreldre, gidder man ikke såpass "heft" kan man bare la være å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Q-tips er blant de tingene som helt klart hører til inne i et låsbart skap sammen med salmiakken og ugressfjerneren! I tillegg til parfyme (pga alkoholen), linserensemiddel, gummistrikk og ymist anna.

Man kan sikkert få diaré av å ha i seg en tube tannkrem også, så inn med den!! _Litt_ jobb må man jo ha som foreldre, gidder man ikke såpass "heft" kan man bare la være å få barn.

Erter og småperler bør også inn i det skapet, det er jo klassiske øre-nese-gjenstander.

Jentungen min puttet stein i øret, nå har jeg klagd til kommunen for å få dem til å fjerne all den skadelige småsteinen i veikanten her. Den kan erstattes med støtdempende underlag, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...