Gjest nycoplus Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg vil gjerne gi 2-åringen min tilskudd av multivitamin + omega 3. Jeg har funnet noe som Eskimo3 Kids, som er flytende Omega 3, men denne er tilsatt vitamin E og D. Multivitamin inneholder også selvfølgelig de vitaminene, og siden det er en fettløselig vitamin vil jeg ikke gi ham dobbel dose daglig. Vi løser det ved å gi annenhver dag. Jeg har spurt på helsekosten om det ikke er noen måte å kombinere dette, men det virker ikke slik. Er det noen som gjør det på en annen måte? Tran er det ikke aktuelt å tvinge i ham.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det er såpass små doser med E og D at det ikke gjør noe om de får Eskimo 3 og multi hver dag. Det funderes nå på om anbefalt daglig inntak av D vitamin skal økes, da det viser seg at den er veldig lav og at det er flere sykdommer som kan forebygges med økt tilskudd av D-vitamin. Overdosering av E-vitamin er vanskelig å få til. Når det gjelder A-vitamin derimot, skal man være litt mer påpasselig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Må du tvinge det i ham? Her i huset holder det iallefall at vi er gode forbilder, fersk tran smaker faktisk ikke så mye... Hva med sanasol, er det noe supplement? Ellers er ikke jeg noen spesialist på dette, men har registrert at det er 3årsgrense på en del produkter. Jeg ville uansett rådført meg med helsesøster/lege og ikke bare helsekosten, det varierer vel litt hvor mye kompetanse de har, kanskje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Er det han som sterkt misliker tran eller er det du selv? Mine er ganske kresne mhp mye mat, men tran med sitronsmak har de ingen problemer med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Du kan gi ham en spiseskje rapsolje for Omega 3 og 6, og D vitamin-dråper i tillegg. Rapsoljen smaker ingenting, men vil han likevel ikke ha kan den brukes til å steke mat, den kan blandes i havregrøt, etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.