Gå til innhold

"Mommy and me" happy hour

KaVa

Anbefalte innlegg

Ser på "Legene" på FEM akkurat nå - der de snakker om en ny trend: Mammaer tar med seg ungene og møtes - ungene leker og koser seg, mens mammaene koser seg med et glass vin/øl/drink.

Argument: "It's like a indoor barbeque, without the husbands".

Argument "It's like "sex and the city" with babies"

De har det sikkert hyggelig, alle sammen. (Men personlig tror jeg nok jeg ville valgt å holde meg til cola light....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det hadde falt meg inn å servere alkohol på mammatreff nei!

-men vi tar en øl mens ungene ser på altså, senest her på søndag satte 7-åringen øya i faren sin og sa strengt "pappa, nå kan ikke du kjøre bil!" (for ordens skyld; han hadde drukket én slurk av ølglasset sitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en feil trend vi er inne i at mødre skal oppføre seg på denne måten. Helt uavhengig av hva man mener om å ta et glass vin med barn tilstede, synes jeg ikke noe om å "reise på bar" når man har barna med seg.

Man kan selvfølgelig gjør det selv om man har barn, men da uten barna - med pappa eller annen barnevakt som har ansvaret for barn.

Synes ikke noe om dette i det hele tatt, alt skal være så innmari "selvsentrert" og det viktigste er tydeligvis mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det sømmer seg å ta med babyene på treff for å drikke alkohol.

Greit nok med et glass vin sammen med gode venner til middagen, men å treffes med det mål for øyet å drikke??

Jeg hadde satset på et deilig glass med vann, eller kanskje en god kopp te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det sømmer seg å ta med babyene på treff for å drikke alkohol.

Greit nok med et glass vin sammen med gode venner til middagen, men å treffes med det mål for øyet å drikke??

Jeg hadde satset på et deilig glass med vann, eller kanskje en god kopp te.

''Jeg hadde satset på et deilig glass med vann''

Slik snakker en ekte DOL-mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg hadde satset på et deilig glass med vann''

Slik snakker en ekte DOL-mamma...

He, he - høres jo veldig p.k. ut, men sannheten er at det er my drink of choice :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Krampaktig. Kindereggaktig. Hvis de ikke kan kose seg på den måten uten unger, syns jeg fedrene skal trå til. Ikke alltid så avslappende når ungene leker, det skjer gjerne noe. Man må ha minst et halvt øye eller øre på dem. Koselig - ja, men avslapping med gode venner er for meg noe annet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he - høres jo veldig p.k. ut, men sannheten er at det er my drink of choice :D

Jada, jeg tviler ikke. Det var mest formuleringen (bruken av "deilig") som fikk meg til å glise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg tviler ikke. Det var mest formuleringen (bruken av "deilig") som fikk meg til å glise...

''Det var mest formuleringen (bruken av "deilig") som fikk meg til å glise...''

He-he, husker fra barndomen hvordan voksne skulle "pynte" på mat som jeg ikke likte:

"Og så skal vi ha DEILIG rosenkål ved siden av!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, husker fra barndomen hvordan voksne skulle "pynte" på mat som jeg ikke likte:

Akkurat slik lød det i mine ører også. "Åh, så deilig med cola til biffen, mye bedre enn rødvin" liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye politsk korrekthet, ja.. Tør vel knapt å si at jeg hadde syns det var helt greit, ganske hyggelig, tom., å møte noen venninner med unger for å prate på en kafe, gjerne over et glass vin og ikke bare kaffe hver eneste gang... Det har vel faktisk forekommet, også, en gang eller to

*dukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slik lød det i mine ører også. "Åh, så deilig med cola til biffen, mye bedre enn rødvin" liksom.

Eller tyttebærsaft, var det ikke en her inne som alltid serverte tyttebærsaft til middagsgjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he - helt i orden :)

Er litt vant med å få kommentarer på vanndrikkinga mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''He-he, husker fra barndomen hvordan voksne skulle "pynte" på mat som jeg ikke likte:

"Og så skal vi ha DEILIG rosenkål ved siden av!"''

He he, junior her i huset brukte å si litt sånn halvsnurt "du sier det bare for å friste meg, men jeg liker det ikke likevel" når jeg sa "mmmm" og "nam" om ymse tilbehør! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Akkurat slik lød det i mine ører også. "Åh, så deilig med cola til biffen, mye bedre enn rødvin" liksom.''

Aldri om jeg drikker rødvin, så smaken er som kjent delt ;-)

Vann eller PepsiMax, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238418745' post='4122943]

''Akkurat slik lød det i mine ører også. "Åh, så deilig med cola til biffen, mye bedre enn rødvin" liksom.''

Samme her.... Men bare Coca Cola som duger ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svava

Signeres! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PepsiMax?

* peker på Psykiatriforumet * :-))

Jeg drikker ikke brun væske fra flaske. Men jeg vet at noen milliarder cola- og konjakk-drikkere synes jeg tar feil, så jeg er helt inneforstått med at smaken er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noe annet

Litt utenom: Jeg var i barnedåp i Nederland for noen år siden og der ble det servert vin. Selskapet etter selve dåpen var som et cokctail-party der man gikk og småpratet litt med alle, gjerne med et glass vin og et lite kjeks/ostestyke ved siden av. Dåpsbarnet ble hurtig plassert i en vugge for å sove litt. Må si vi norske i selskapet ble litt paffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...