Gå til innhold

"Mommy and me" happy hour

KaVa

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

''Det var mest formuleringen (bruken av "deilig") som fikk meg til å glise...''

He-he, husker fra barndomen hvordan voksne skulle "pynte" på mat som jeg ikke likte:

"Og så skal vi ha DEILIG rosenkål ved siden av!"

''"Og så skal vi ha DEILIG rosenkål ved siden av!"''

Hahaha! Det har visst jeg hørt i min barndom også. Rosenkål er en av de tingene jeg fortsatt ikke spiser. Det FINNES IKKE deilig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''"Og så skal vi ha DEILIG rosenkål ved siden av!"''

Hahaha! Det har visst jeg hørt i min barndom også. Rosenkål er en av de tingene jeg fortsatt ikke spiser. Det FINNES IKKE deilig. ;)

Åh, jeg er så hjertens enig med deg. Det er mye jeg har lært meg å like som jeg ikke "likte" som barn, men rosenkål - det er bare helt fryktelig vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenom: Jeg var i barnedåp i Nederland for noen år siden og der ble det servert vin. Selskapet etter selve dåpen var som et cokctail-party der man gikk og småpratet litt med alle, gjerne med et glass vin og et lite kjeks/ostestyke ved siden av. Dåpsbarnet ble hurtig plassert i en vugge for å sove litt. Må si vi norske i selskapet ble litt paffe.

Er det noe galt i å servere vin i en slik anledning? Eller var det det at det lignet en cocktailparty dere reagerte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tør ikke annet enn å være anonym ;)

Oj oj oj, jeg vet ikke hva "legene" er og om det er et norsk eller utenlandsk program, men jeg kjenner jeg er veldig glad jeg bor utenlands nå. Jeg møter da ofte venninner/venner og drikker vin, og småbarna er med. Vil ikke kalle det "sex in the city" eller trend akkurat. Drink/vin er ikke hovedformålet med å møtes, men mat er det. Og vi har barn som liker å gå på restaurant alle sammen og kan oppføre seg der stakkars. Vin er selvsagt i barnedåp (og alle andre anledninger voksne møtes, som for eksempel foreldremøte i barnehagen, der slår min norske bakgrunn inn og jeg tar vann...). Dere er jo verre en barselgruppa mi jeg var med i Norge før jeg flytta, der ingen hadde smakt alkohol seks måneder etter fødsel og ikke hadde planer om å gjøre det de nærmeste seks årene heller.

Men jeg nekter å tro dere er representative, for jeg har da venner i Norge som klarer å ta et glass vin til maten selv om de har barn tilstede.

(fikk veldig lyst å kommentere hva jeg mener om modenheten til voksne folk som foretrekker(!) cola/pepsi til middagsmat, men lar klokelig vær og skynder meg vekk fra denne tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj, jeg vet ikke hva "legene" er og om det er et norsk eller utenlandsk program, men jeg kjenner jeg er veldig glad jeg bor utenlands nå. Jeg møter da ofte venninner/venner og drikker vin, og småbarna er med. Vil ikke kalle det "sex in the city" eller trend akkurat. Drink/vin er ikke hovedformålet med å møtes, men mat er det. Og vi har barn som liker å gå på restaurant alle sammen og kan oppføre seg der stakkars. Vin er selvsagt i barnedåp (og alle andre anledninger voksne møtes, som for eksempel foreldremøte i barnehagen, der slår min norske bakgrunn inn og jeg tar vann...). Dere er jo verre en barselgruppa mi jeg var med i Norge før jeg flytta, der ingen hadde smakt alkohol seks måneder etter fødsel og ikke hadde planer om å gjøre det de nærmeste seks årene heller.

Men jeg nekter å tro dere er representative, for jeg har da venner i Norge som klarer å ta et glass vin til maten selv om de har barn tilstede.

(fikk veldig lyst å kommentere hva jeg mener om modenheten til voksne folk som foretrekker(!) cola/pepsi til middagsmat, men lar klokelig vær og skynder meg vekk fra denne tråden)

Her var det snakk om en "happy hour" - det var KUN drikke som ble servert, ingen mat eller noe. Dette var i USA.

jeg har ingen problemer med å ta et glass vin til maten med ungene tilstede - det var dette "happy hour" konseptet som jeg syntes var litt... merkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...