Gå til innhold

pubertetsnykker?

Gjest @krøll

Anbefalte innlegg

*hehe* Jeg synes du kunne latt henne og venninna sett HM og spist is på søndags ettermiddagen jeg da. :o)

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, men det går bare en halvtime på lørdagsmorgen Du sa ikke noe om hvor lenge hun hadde sett TV før dette. Men her har vi i hvert fall en regel som sier at programmer som sees på, kan sees ferdig... Det synes jeg egentlig bare er rett og rimelig - hvilken voksen hadde godtatt at andre skulle bestemme dette?

Jo men disse tullete HM greiene er jo flere episoder på rad.....enig med alfakrøll at et sted må grensa settes. Tror elvisene er ute etter krangling så da finner de nok på noe annet å trasse ifht til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det vil iallefall bli full krig dersom du ikke firer på _noe_ av dette ;)

Elleveårige jenter begynner å bli hormonelle og de er på vei til å løsrive seg fra mor og far. Vennene og imagen begynner å bli viktig ;) Jeg har selv ei jente på elleve :)

Istedetfor å nekte henne å se Hannah Montana, så kunne du sagt at hun kunne få se ferdig denne episoden før hun måtte slå av tv'n. Ang sminke på tur, så hadde jeg nok ledd godt av jentungen, men nekta henne å ta med sminken hadde jeg ikke gjort. Jeg ville trolig sagt hun kunne få ta med sminken, men at jeg stolte på at hun ville ta på bare bittelitt ;)

Jeg tror det er viktig for oss voksne å forstå at vi må inngå kompromisser på saker som tross alt ikke er farlige. Det er fortsatt vi som bestemmer, men vi skal ikke overkjøre ungene. Vi skal lytte til dem og se på som vår fremste oppgave å _veilede_ dem. Hvis vi fokuserer på hvordan vi kan _veilede_ på en positiv måte, så får vi lettere en god dialog. Kommer vi med forbud mot alt, så vil vi tilslutt tape "kampen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om teorien holder så langt ned i alder.

Men jeg pleier å skrive her at mange av de kjekke, fornuftige 4-åringene man møter, har hatt en eller annen grusom periode tidligere.

Jeg husker det var en eller annen her (GA?) som hadde store forventninger til en spontan "helbredelse" av det meste på 4-årsdagen. Så det er ikke uvanlig at de er slitsomme i den alderen.

Neida, jeg venta på den "harmoniske femårsalderen" de skriver om i bøkene.

-den kom aldri.

Men hun er en relativt harmonisk 7-åring nå heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg venta på den "harmoniske femårsalderen" de skriver om i bøkene.

-den kom aldri.

Men hun er en relativt harmonisk 7-åring nå heldigvis.

Bra! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...