Gå til innhold

Hva gleder din 8-årige jente?

Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

Altså, hvis du skulle gi din 8-årige datter noe overraskende, som hun ville bli veldig glad for - hva skulle det bli?

Begrensningene er:

- tid: en ettermiddag/halv helgedag

- pris: max 500,-

- helst en "gjøre-greie", ikke noe man kan kjøpe på butikken (i alle fall ikke _bare_ det)

Jeg er ute etter ideer til premie for oppnådd delmål, om noen lurte.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• laban

4

• jubalong70

3

• Bookworm

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Min 8-åring ville blitt veldig glad for å gjøre noe sammen med meg og faren, evt. lillebror i tillegg. F.eks. bowling, kino eller svømmehall. (Det er ganske sjelden vi får tid og anledning til sånt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hva med en koselig film +mat på byen?

et show?

teater?

badeland?

kanotur?

ridetime?

Alt dette ville glede veldig, men mest overraskende ville det bli med ridetime! Det hadde jeg ikke tenkt på - supert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Min 8-åring ville blitt veldig glad for å gjøre noe sammen med meg og faren, evt. lillebror i tillegg. F.eks. bowling, kino eller svømmehall. (Det er ganske sjelden vi får tid og anledning til sånt.)

Kino er på lista, bowling føres på. :-)

Vi er i svømmehallen rett som det er, så jeg tenkte å finne på noe litt mer uvanlig.

Og vi skal gjøre det sammen alle, ja, det er det absolutt mest viktige! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Alt dette ville glede veldig, men mest overraskende ville det bli med ridetime! Det hadde jeg ikke tenkt på - supert! :-)

Men spørs om du ikke da damtidig kjøper deg en tidkrevende og kostbar hobby, fori kke å snakke om et mas om egen hest etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Men spørs om du ikke da damtidig kjøper deg en tidkrevende og kostbar hobby, fori kke å snakke om et mas om egen hest etterhvert ;)

He-he, hun drømmer allerede om å få være i stall og stelle/ride, så den er ikke ukjent. :-)

Jeg er glad i hester selv, jeg, så tanken er ikke såååå fjern. Problemet er bare at det er langt til nærmeste stall, så vi har holdt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

He-he, hun drømmer allerede om å få være i stall og stelle/ride, så den er ikke ukjent. :-)

Jeg er glad i hester selv, jeg, så tanken er ikke såååå fjern. Problemet er bare at det er langt til nærmeste stall, så vi har holdt igjen.

Kunne tenkt meg å forsøke ridning selv jeg, om det ikke var det at jeg er allergisk, hvilket jeg ble klar over først i voksen alder. Av den grunn er det lite aktuelt å få barna mine interessert i det heller.

Men nå er jo ridning først og fremst en jentegreie, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Kunne tenkt meg å forsøke ridning selv jeg, om det ikke var det at jeg er allergisk, hvilket jeg ble klar over først i voksen alder. Av den grunn er det lite aktuelt å få barna mine interessert i det heller.

Men nå er jo ridning først og fremst en jentegreie, av en eller annen grunn.

Æsj, kjedelig å være allergisk...

''Men nå er jo ridning først og fremst en jentegreie, av en eller annen grunn.''

Og det er helt snodig, for det er jo gutta som er de beste i både sprangridning, feltritt og dressur. Både nasjonalt og internasjonalt.

Dessuten er det mye arbeid i en stall som passer bedre for gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Æsj, kjedelig å være allergisk...

''Men nå er jo ridning først og fremst en jentegreie, av en eller annen grunn.''

Og det er helt snodig, for det er jo gutta som er de beste i både sprangridning, feltritt og dressur. Både nasjonalt og internasjonalt.

Dessuten er det mye arbeid i en stall som passer bedre for gutta.

''Dessuten er det mye arbeid i en stall som passer bedre for gutta.''

Ja, innbiller meg at gutta er bedre på å spa møkk, mens jeg kanskje er bedre til å strigle og børste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

''Dessuten er det mye arbeid i en stall som passer bedre for gutta.''

Ja, innbiller meg at gutta er bedre på å spa møkk, mens jeg kanskje er bedre til å strigle og børste :P

Spa møkk er tungt, og det er jo masse andre tunge ting som må gjøres. Og der har jo gutta et fortrinn! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa møkk er tungt, og det er jo masse andre tunge ting som må gjøres. Og der har jo gutta et fortrinn! :-)

Njaa, de små gutta kan vel ikke skryte på seg noe voldsomt til muskelmasse, akkurat...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''fori kke å snakke om et mas om egen hest etterhvert ;)''

Jeg husker godt hvor iherdig vi barna argumenterte for at en eventuell hest fint kunne bo i kjellern, og at den kunne læres opp til å gå opp kjellertrappa...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''fori kke å snakke om et mas om egen hest etterhvert ;)''

Jeg husker godt hvor iherdig vi barna argumenterte for at en eventuell hest fint kunne bo i kjellern, og at den kunne læres opp til å gå opp kjellertrappa...;-)

Har du lest "Med lille-Klaus i kofferten" av Gunnel Linde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Njaa, de små gutta kan vel ikke skryte på seg noe voldsomt til muskelmasse, akkurat...;-)

He-he, kanskje ikke de helt små, men de halvstore må da vel ha litt å by på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, handler den om noe slikt?

Dette er beskrivelse av _filmen_, som jeg ikke har sett og som ikke følger boka helt (noe som jo er normalt):

http://www.sfi.se/sv/svensk-film/Filmdatabasen/?itemid=16720&type=MOVIE&iv=Story

Men du får en idé når du leser midtpartiet - vinne en ponny på Tivoli i Køben og ta den med uten at den blir oppdaget - først på hotellet og deretter på Stockholmstoget...

Totalt usannsynlig, men jeg husker jeg lo veldig av den som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er beskrivelse av _filmen_, som jeg ikke har sett og som ikke følger boka helt (noe som jo er normalt):

http://www.sfi.se/sv/svensk-film/Filmdatabasen/?itemid=16720&type=MOVIE&iv=Story

Men du får en idé når du leser midtpartiet - vinne en ponny på Tivoli i Køben og ta den med uten at den blir oppdaget - først på hotellet og deretter på Stockholmstoget...

Totalt usannsynlig, men jeg husker jeg lo veldig av den som barn.

Her er det bare én ting å si: *knegg*

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare én ting å si: *knegg*

;-)

Det er _mye_ knegging fra den kofferten underveis.

Men de klarer å overbevise tanten om at det bare er hotellets portier (jeg husker det var et rart ord!) som har satt seg der inne for å hvile litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8-årige datter ville blitt kjempeglad for tid alene med meg - nesten samme hva vi gjorde.

Kunne gått ut for å spise, gå på kino, handle sammen - til henne, svømmehallen, tur i skogen, fjelltur, ta med kamera ut i naturen og tatt bilder.

Siden tid alene med mor er det hun ønsker mest av alt, så er det bare fantasien som setter grenser for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...