Gå til innhold

Hva gleder din 8-årige jente?

Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Det er _mye_ knegging fra den kofferten underveis.

Men de klarer å overbevise tanten om at det bare er hotellets portier (jeg husker det var et rart ord!) som har satt seg der inne for å hvile litt...

*he he* Ganske lettlurt tante, med andre ord:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• laban

4

• jubalong70

3

• Bookworm

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

*he he* Ganske lettlurt tante, med andre ord:-)

Jeg nevnte "totalt usannsynlig", ikke sant?

Akkurat som i "Redd Joppe, død eller levende" av samme forfatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Min 8-årige datter ville blitt kjempeglad for tid alene med meg - nesten samme hva vi gjorde.

Kunne gått ut for å spise, gå på kino, handle sammen - til henne, svømmehallen, tur i skogen, fjelltur, ta med kamera ut i naturen og tatt bilder.

Siden tid alene med mor er det hun ønsker mest av alt, så er det bare fantasien som setter grenser for oss :)

Alenetid er veldig koselig, men hun sier selv at det aller beste er når vi er sammen alle - og har fri. :-)

Og alt du sier er jo gleder. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenetid er veldig koselig, men hun sier selv at det aller beste er når vi er sammen alle - og har fri. :-)

Og alt du sier er jo gleder. :-)

Så koselig å få til en glede med hele familien :)

Kanskje dere kan dra på en togtur, båttur, kanotur, dykking, lage sjokolade, bake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Så koselig å få til en glede med hele familien :)

Kanskje dere kan dra på en togtur, båttur, kanotur, dykking, lage sjokolade, bake...

Togtur - ingen dårlig idè!

(Det andre utgår av ulike årsaker, f.eks. kalorimengde. Sukk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''fori kke å snakke om et mas om egen hest etterhvert ;)''

Jeg husker godt hvor iherdig vi barna argumenterte for at en eventuell hest fint kunne bo i kjellern, og at den kunne læres opp til å gå opp kjellertrappa...;-)

Hester kan da fint bo i garasjen også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hester kan da fint bo i garasjen også:-)

Av en eller annen grunn tenkte vi ikke på det. Sikkert fordi garasjen var fylt opp fra før, mens store deler av kjelleren sto tom og uinnredet - med bare leca-vegger;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn tenkte vi ikke på det. Sikkert fordi garasjen var fylt opp fra før, mens store deler av kjelleren sto tom og uinnredet - med bare leca-vegger;-)

Jeg kunne bare ikke skjønne hvorfor de bilene ikke kunne stå ute jeg da, de tålte jo alt slags vær uansett;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne bare ikke skjønne hvorfor de bilene ikke kunne stå ute jeg da, de tålte jo alt slags vær uansett;-)

;-)

Jeg husker jeg dagdrømte om hvor utrolig misunnelige alle de andre jentene på skolen ville bli den dagen jeg begynte å komme ridende til hest til skolen...;-)

Virkelighetsfjern, jeg?? Nåh nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 9-åring. Vi tok en jentekveld for et par uker siden. Gikk på Peppes og spiste først. Så bittelitt shopping før vi reiste hjem og så på film sammen. (Skikkelig folmkveld med popcorn, is og godterier) Filmen lånte jeg på biblioteket.

Vi koste oss kjempemye begge to.

Det var bare oss to hele kvelden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg har en 9-åring. Vi tok en jentekveld for et par uker siden. Gikk på Peppes og spiste først. Så bittelitt shopping før vi reiste hjem og så på film sammen. (Skikkelig folmkveld med popcorn, is og godterier) Filmen lånte jeg på biblioteket.

Vi koste oss kjempemye begge to.

Det var bare oss to hele kvelden:-)

Hørtes veldig koselig ut! :-)

Pappa'n her i huset er endel borte, så vi har jentekvelder innimellom. Da nikoser vi oss alle 3 (har lillesøster på snart 7), sitter i pysjen og bare diller. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha hesten i en stall i bakgården. At jeg bodde i 3. etg i en leiegård med masse naboer var av mindre betydning. Mosjon kunne hesten få i parken i nærheten, den var jo minst halvannet mål stor... *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togtur - ingen dårlig idè!

(Det andre utgår av ulike årsaker, f.eks. kalorimengde. Sukk...)

Hi, hi - såpe kan man også lage selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ha hesten i en stall i bakgården. At jeg bodde i 3. etg i en leiegård med masse naboer var av mindre betydning. Mosjon kunne hesten få i parken i nærheten, den var jo minst halvannet mål stor... *hehe*

*S* Det er herlig med den barnlige enkeltheten i alt.

I en helt annen gate: jeg husker jeg ikke kunnse skjønne hvorfor barn i f eks Afrika sultet - det var jo bare å sende ned et fly med mat, så var den saken løst!

Og haadde det bare vært så vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Åtteåringen min (jente) hadde blitt overlykkelig dersom jeg tok henne med på svømmehallen eller kino helt alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

*S* Det er herlig med den barnlige enkeltheten i alt.

I en helt annen gate: jeg husker jeg ikke kunnse skjønne hvorfor barn i f eks Afrika sultet - det var jo bare å sende ned et fly med mat, så var den saken løst!

Og haadde det bare vært så vel!

Og jeg kunne ikke begripe hvorfor pappa ikke bare kunne grave et svært hull i bakken slik at vi fikk svømmebasseng i hagen......... Var jo bare å kle bunnen med en presenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

;-)

Jeg husker jeg dagdrømte om hvor utrolig misunnelige alle de andre jentene på skolen ville bli den dagen jeg begynte å komme ridende til hest til skolen...;-)

Virkelighetsfjern, jeg?? Nåh nei!

Det gjorde eldstejenta mi her forleden! Hun var med ei venninne hjem fra skolen. Venninna har hest på for, og datra mi ville prøve å ri (hun har aldri turt før!). Venninna leide hesten mens datra mi satt oppå. De rei til skolen og viste seg fram for lillesøster som var på SFO. Lillesøster sto og måpte og syntes storesøster så innmari kul og tøff ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kunne ikke begripe hvorfor pappa ikke bare kunne grave et svært hull i bakken slik at vi fikk svømmebasseng i hagen......... Var jo bare å kle bunnen med en presenning ;)

;-)

Eller som jeg sa til faren min med stjerner i blikket da vi så på VM i skiskyting og nordmennene bare skjøt seg bort:

"DU hadde klart dette, far!"

Vel gikk han Birkebeineren og klarte merket de aller fleste gangene, pluss at han som yrkesmilitær av og til trente på skytebanen, men det siste var mest for moro skyld. Jeg trodde vel at alle militære per definisjon var de reneste skarpskytterne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde eldstejenta mi her forleden! Hun var med ei venninne hjem fra skolen. Venninna har hest på for, og datra mi ville prøve å ri (hun har aldri turt før!). Venninna leide hesten mens datra mi satt oppå. De rei til skolen og viste seg fram for lillesøster som var på SFO. Lillesøster sto og måpte og syntes storesøster så innmari kul og tøff ut ;-)

:-)

Jeg så vel nærmest for meg at full gallopp i flagrende gevanter skulle være fast reisemåte til og fra skolen hvis jeg bare fikk hest i kjelleren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...