Gå til innhold

Anbefal en god deo!

org

Anbefalte innlegg

Gutten vår på snart 12 år begynner vel snart å få behov for deo, tenker jeg. Har ikke merket noe ennå, men det er nok nyss før.

Selv vil han ha parfymefri (ikke glad i sterk lukt). Så sier faren at en med parfyme kan være mildere, siden parfymefrie må kamuflere lukta mer - med f. eks. sprit. Jeg vet ikke hvor enig jeg er, for jeg trodde at parfymefritt var mildest (jfr vaskemiddel uten parfyme).

Både faren og jeg er nokså allergiske. Jeg tåler ikke Cosmica deoene, som skal være sååå milde. Og deospray er bare å glemme.

Har du ei god anbefaling til en ok deo - med eller uten lukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Nå er det vel ikke slik at en deo kamuflerer svettelukta med god parfymeduft. Det er vel mer det kjemiske i deoen som forhindrer at slik lukt og eventuell svette oppstår. Og de fleste deoene idag selges under betegnelsen "mild" uten at de kanskje er det.

Jeg foreslår at du tar deg en tur på apoteket og spør. De har flere varianter og vet litt om hva de selger.

Selv kjøper jeg alltid deo i dagligvaren og er fornøyd med de fleste. De billigste (kr 10 på nille og europris) styrer jeg unna da de ikke gjør noe som helst til og fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg bruker Coop Änglamark Sensibel Deo og er veldig fornøyd. Jeg leste testen av deodoranter og er etter det blitt mer oppmerksom på hva jeg kliner på kroppen..

http://www.gronnhverdag.no/staticarticle/artikkel_3883.html

Problemet med de anbefalte deodorantene er vel ofte at de er så "fuktige" - det tar evigheter før de tørker etter påføring og de er gjerne litt klissete. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...