Gå til innhold

For lite utbetalt barnetrygd?

Gjest Er det mulig da...?

Anbefalte innlegg

Gjest Er det mulig da...?

Etter å ha skravla rundt om økonomi med min søster, oppdager jeg at hun mottar samme sum som meg selv i barnetrygd,970,- hver måned; men hun har to barn og jeg har ett.... Trodde man fikk 970,- pr barn jeg...? Merkelig om hun har fått for lite i over 5 år nå da...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis barnet er under 18 år og de ikke har noe moderne opplegg med at det ene barnet offisielt bor hos faren, burde hun fått mer, ja.

Hun får ikke det ene beløpet inn på konto og det andre på giro eller noe sånt?

Har de gjort feil, vil hun få det etterbetalt. Men det kan nok ta litt tid å rydde opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 970,- pr. barn. (Dersom mor og far bor sammen. Ellers kan det bli andre ordninger) Kanskje ho får inn pengene på to forskjellige kontoer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Hun har vel glemt å søke da? Barnetrygd kommer ikke automatisk, man må søke.

Jeg har aldri søkt om barnetrygd, den har begynt å trille inn helt av seg selv. Det er da ikke vanlig å måtte søke om barnetrygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Jeg har aldri søkt om barnetrygd, den har begynt å trille inn helt av seg selv. Det er da ikke vanlig å måtte søke om barnetrygd?

Vi måtte søke, men vi har adoptert så mulig det er forskjellig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Vi måtte søke, men vi har adoptert så mulig det er forskjellig???

Kanskje jeg rett og slett bare husker helt feil? Jeg var sikker på at barnetrygden begynte å trille inn av seg selv, kan hende jeg tuller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg rett og slett bare husker helt feil? Jeg var sikker på at barnetrygden begynte å trille inn av seg selv, kan hende jeg tuller...

Poden min ble født i 1998 og det var vel like før han ble født at det ble endret til at man ikke trengte å søke, men at barnetrygden kom automatisk fra mnd etter, evt. fra andre mnd etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden min ble født i 1998 og det var vel like før han ble født at det ble endret til at man ikke trengte å søke, men at barnetrygden kom automatisk fra mnd etter, evt. fra andre mnd etter fødselen.

Min er født i 1997 og jeg mener å huske at jeg da måtte søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er født i 1997 og jeg mener å huske at jeg da måtte søke.

Jeg fødte i 1998 og måtte fortsatt søke, så du måtte helt sikkert året før:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg fødte i 1998 og måtte fortsatt søke, så du måtte helt sikkert året før:-)

Jeg har fått unger mellom -95 og -05, og har aldri søkt. Barnetrygden er kommet helt av seg selv :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått unger mellom -95 og -05, og har aldri søkt. Barnetrygden er kommet helt av seg selv :o)

Men du fikk tilsendt papirer fra tidl. Trygdekontoret som måtte fylles ut og returneres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Men du fikk tilsendt papirer fra tidl. Trygdekontoret som måtte fylles ut og returneres?

Nei, alt kom automatisk.

Det eneste jeg måtte fylle ut de første månedene var navn på barna til folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alt kom automatisk.

Det eneste jeg måtte fylle ut de første månedene var navn på barna til folkeregisteret.

Jøss, sikker på at du ikke husker feil? Jeg mener ikke å påstå du lyver, men i '98 fikk jeg beskjed om at det ikke var noen _søknad_ i den forstand, men at man formelt sett måtte fylle ut papirene og returnere dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jøss, sikker på at du ikke husker feil? Jeg mener ikke å påstå du lyver, men i '98 fikk jeg beskjed om at det ikke var noen _søknad_ i den forstand, men at man formelt sett måtte fylle ut papirene og returnere dem...

Jeg er nesten helt sikker på at det kom helt av seg selv. Det er bare 3,5 år siden siste ungen kom. Jeg fylte ut noen papirer på føden, men i ørska der husker jeg ikke hva det var ;o)

Det er mulig jeg fikk et brev fra trygdekontoret om at barnet var registrert. Jeg måtte ikke fylle ut noe selv. Det kan jo være forskjell fra kommune til kommune. Jeg bor på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Da er det i tilfelle forskjell på å føde og å adoptere, men det er jo ikke helt usannsynlig. Vi adopterte for et par år siden, og måtte søke. Men vi måtte søke om fødselsnr også... mye går sikkert automatisk når man føder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...