Gjest Kan du resten? Blir veldig glad for hjelp :) Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 ... som spankulerte buret rundt og lærte seg å gå. Den minste av de alle en liten vilter fyr. Han ville ut av reiret og ut på eventyr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Google er og blir et fint dyr. Søkte på hønemor gule små Det var en gang en hønemor med åtte gule små, som spankulerte buret rundt og lærte seg å gå. Den minste av de åtte, en liten vilter fyr, han ville ut i verden og gå på evevntyr. Men hønemamma kaklet: ”Nei,nå må du være snill, For verden den er farlig, det er lett å gå seg vill.” Og kyllingen han tidde, men da det var blitt kveld og mamma`n hadde sovnet så gikk han likevel. Han smøg seg gjennom nettingen, og vips så var han vekk. Og natten var bekkasvart, men han var like kjekk. Han løp så fort han kunne langt gjennom mange land. Men så var han uheldig og plumpa i et vann. Ved stranden lå et rødmalt hus, der listet han seg inn, og satte seg forsiktig ned og tørket vingen sin. Så løp han inn i skauen imellom høye trær og snublet i no` kaldt no som lå og lurte der. De fant han dagen etterpå, da lå han helt forskremt i en av fars kalosjer, som Passopp hadde gjemt. Og sjøen der han bakset det var en skål med vann. Og huset der han hvilte var Karis lekespann. Og skogen var en grøftekant og veien va`ke lang. Den strakte seg fra buret og til mammas tørkestang. Det synes du er lite fordi du er så svær, men der er mer enn langt nok for den som liten er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Å, den er søt ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Å, den er søt ) Jeg elsket den da jeg var liten! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kan du resten? Blir veldig glad for hjelp :) Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Google er og blir et fint dyr. Søkte på hønemor gule små Det var en gang en hønemor med åtte gule små, som spankulerte buret rundt og lærte seg å gå. Den minste av de åtte, en liten vilter fyr, han ville ut i verden og gå på evevntyr. Men hønemamma kaklet: ”Nei,nå må du være snill, For verden den er farlig, det er lett å gå seg vill.” Og kyllingen han tidde, men da det var blitt kveld og mamma`n hadde sovnet så gikk han likevel. Han smøg seg gjennom nettingen, og vips så var han vekk. Og natten var bekkasvart, men han var like kjekk. Han løp så fort han kunne langt gjennom mange land. Men så var han uheldig og plumpa i et vann. Ved stranden lå et rødmalt hus, der listet han seg inn, og satte seg forsiktig ned og tørket vingen sin. Så løp han inn i skauen imellom høye trær og snublet i no` kaldt no som lå og lurte der. De fant han dagen etterpå, da lå han helt forskremt i en av fars kalosjer, som Passopp hadde gjemt. Og sjøen der han bakset det var en skål med vann. Og huset der han hvilte var Karis lekespann. Og skogen var en grøftekant og veien va`ke lang. Den strakte seg fra buret og til mammas tørkestang. Det synes du er lite fordi du er så svær, men der er mer enn langt nok for den som liten er. Tusen takk!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Google er og blir et fint dyr. Søkte på hønemor gule små Det var en gang en hønemor med åtte gule små, som spankulerte buret rundt og lærte seg å gå. Den minste av de åtte, en liten vilter fyr, han ville ut i verden og gå på evevntyr. Men hønemamma kaklet: ”Nei,nå må du være snill, For verden den er farlig, det er lett å gå seg vill.” Og kyllingen han tidde, men da det var blitt kveld og mamma`n hadde sovnet så gikk han likevel. Han smøg seg gjennom nettingen, og vips så var han vekk. Og natten var bekkasvart, men han var like kjekk. Han løp så fort han kunne langt gjennom mange land. Men så var han uheldig og plumpa i et vann. Ved stranden lå et rødmalt hus, der listet han seg inn, og satte seg forsiktig ned og tørket vingen sin. Så løp han inn i skauen imellom høye trær og snublet i no` kaldt no som lå og lurte der. De fant han dagen etterpå, da lå han helt forskremt i en av fars kalosjer, som Passopp hadde gjemt. Og sjøen der han bakset det var en skål med vann. Og huset der han hvilte var Karis lekespann. Og skogen var en grøftekant og veien va`ke lang. Den strakte seg fra buret og til mammas tørkestang. Det synes du er lite fordi du er så svær, men der er mer enn langt nok for den som liten er. Åh, den sang farmor til meg da jeg var liten, men jeg har ikke tenkt på den på årevis. Så koselig! Nå skal jeg jammen synge den for lillefrøkna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Åh, den sang farmor til meg da jeg var liten, men jeg har ikke tenkt på den på årevis. Så koselig! Nå skal jeg jammen synge den for lillefrøkna. Oi - er det en _sang_? Trodde det var ei regle, jeg. Ei søt og glad regle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Oi - er det en _sang_? Trodde det var ei regle, jeg. Ei søt og glad regle. Ja, det er en kjempekoselig sang. Fin og enkel melodi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.