Gå til innhold

Er dette litt sært?

Gjest svigerdatra

Anbefalte innlegg

Gjest svigerdatra

Hadde avtalt å hente farmor og farfar for at de skulle bli med på konsert på kulturskola, men da jeg kom til dem fikk jeg høre at farmor likevel ikke kunne være med "fordi hun venta på en telefon".

Saken er at svigermor på ettermiddagen hadde ringt til dattra si for å gratulere henne med dagen, men dattra satt opptatt på jobb, og sa at hun heller skulle ringe moren sin etter at hun hadde kommet hjem og hadde fått spist middag.

Så da kunne ikke svigermor forlate huset i tilfellet dattra fant det for godt å ringe akkurat under konserten.

Er det bare meg som synes det var veldig sært og en underlig prioritering?

Hadde du blitt sur om moren din på bursdagen din sa at du ikke kunne ringe mellom kl 18 og kl 19, for da var hun på kulturskolekonsert og hørte på tantebarnet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sært, og veldig gammeldags. Høres ut som om datteren bodde i USA på 70-tallet liksom, da man ringte hverandre på julaften etter å ha ventet på linje i timevis, med høytid i stemmen og stoppeklokke i hånden.

Tror hun har glemt at datteren er voksen, men det er ikke alle mødre som kommer dit noen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigerdatra

Svigermor høres mildt sagt snål ut...

Ja, og det føyer seg pent inn i rekken av andre handlinger og uttalelser i løpet av årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svigerdatra

Det er sært, og veldig gammeldags. Høres ut som om datteren bodde i USA på 70-tallet liksom, da man ringte hverandre på julaften etter å ha ventet på linje i timevis, med høytid i stemmen og stoppeklokke i hånden.

Tror hun har glemt at datteren er voksen, men det er ikke alle mødre som kommer dit noen gang...

''Høres ut som om datteren bodde i USA på 70-tallet liksom, da man ringte hverandre på julaften etter å ha ventet på linje i timevis, med høytid i stemmen og stoppeklokke i hånden.''

Hehe

Det verste er nesten at hennes sønn, min mann, ikke ser det slik som jeg gjør. Han er nok miljøskadd av å ha vokst opp sammen med henne og hennes rare måte å forholde seg til barna sine på. Eller kanskje han bare har vent seg til å la det prelle av for å beskytte seg selv?

Jeg prøver også å la ting med henne prelle av, etter mange år med mange rare hendelser, men av og til får jeg bare skikkelig bakoversveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigerdatra

Litt sært er det vel,- men jeg forbeholder meg retten til å bli litt sær jeg også når jeg blir bestemor...

Hvorfor vente til du blir bestemor? Fordi du da kan såre barnebarn, eller?;)

Da barnet, som hadde dratt til konserten i forveien, lurte på hvorfor bestemor likevel ikke kom, så føltes det litt rart å unnskylde henne med at hun ventet på en telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vente til du blir bestemor? Fordi du da kan såre barnebarn, eller?;)

Da barnet, som hadde dratt til konserten i forveien, lurte på hvorfor bestemor likevel ikke kom, så føltes det litt rart å unnskylde henne med at hun ventet på en telefon.

Hvorfor vente?

Jeg er litt lei alle forventninger og krav for tiden, og synes livet ofte består av alt vi i vår generasjon må gjøre for barna våre - selv når de har blitt nærmest voksne. Foreløpig gjør jeg alt for ungene uten å tenke særlig på egne behov og følelser.

Selvsagt synd om ungen din ble såret. Kanskje farmor virkelig trengte den samtalen med datteren sin? Ikke vet jeg. Og sikkert ikke du heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare at jeg blir enda mer glad i min svigermor.

For henne kommer barnebarna på aller første plass, foran alt annet.

Hun kunne heller aldri tenke seg å uttale seg om renholdet i huset vårt, hvordan barna går kledt, hva de spiser eller noe annet som svigerdatteren kunne finne på å ta ille opp.

Verdens beste svigermor, det er det hun er :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, pussig skrue hun svigermora :)

Ja, jeg synes det var en merkelig prioritering! Og jeg hadde absolutt ikke blitt fornærmet om noen ba meg ikke ringe da og da fordi de skulle noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det særeste er at en velger å skrive om slike bagateller på DOL.

Dette er jeg ikke enig i . DOL er et sted for lufte tanker. Det som fremstår som smått for deg, kan være stort for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til lita jente

Hvorfor vente?

Jeg er litt lei alle forventninger og krav for tiden, og synes livet ofte består av alt vi i vår generasjon må gjøre for barna våre - selv når de har blitt nærmest voksne. Foreløpig gjør jeg alt for ungene uten å tenke særlig på egne behov og følelser.

Selvsagt synd om ungen din ble såret. Kanskje farmor virkelig trengte den samtalen med datteren sin? Ikke vet jeg. Og sikkert ikke du heller.

Hvis man syns det er et krav å gå på konsert med barnebarnet, burde man kanskje være voksen nok til å si nei, det passer ikke, i utgangspunktet. I steden for først å si ja, for deretter å skuffe barnet. Noe så sårende og respektløst! Realiser gjerne deg selv, men ikke på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...