Gjest togli Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 he he... tanta tror jeg var oppriktig - hun er bare en utrolig herlig person - av et ekstremt sjeldent format. Mannen hennes sa ikke så mye, så hva han tenkte vet ikke jeg;-) Mulig han bare var høflig nok til ikke å si noe *he he* Eller kanskje hans satte _enda_ mer pris på det en kona? ;-) Hehe, du kan få sagt det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Og vet du hva, det er jeg klar over! Men samtidig: Det er ikke lett. Overalt hamres det inn om idealer for barneoppdragelse, kosthold og lekselesing. I alt som har med barn å gjøre får man stadig høre at det bør/må/ skal være slik og sånn. Ellers vil ungene få helseskader, overvekt, psykiske problemer, dårlige karakterer, you name it. Mulig at du er en av de perfekte som mestrer alt. Full innsats på jobben, 100 % stilling (man tenker da på sin fremtidige pensjon og evt samlivsbrudd). Lager all mat fra grunnen, hjelper ungene med lekser og følger dem opp på fritidsaktiviteter. Leser for dem og lager julepynt og påskepynt og baker med dem. Trener sjøl, har et spennende sosialt liv. Er en god kone og spennende for din mann. Holder deg oppdatert på det som skjer i nyhetsbildet. Jeg fikser ikke dette jeg. Jeg er en helt vanlig, sliten dame. Noen ganger når jeg kommer fra jobb og må lage middag og hjelpe ungene med lekser samtidg er det nesten så jeg siger sammen i en haug. Når jeg i tillegg stadig vekk får kritikk - nei, alt er ikke rettet mot meg personlig - da tar jeg meg faktisk nær av det! For det hamres jo inn fra alle kanter at man er en dårlig forelder -mor - hvis man ikke hele tiden presterer 110 % og gir barna det aller aller beste. ''Når jeg i tillegg stadig vekk får kritikk - nei, alt er ikke rettet mot meg personlig - da tar jeg meg faktisk nær av det! For det hamres jo inn fra alle kanter at man er en dårlig forelder -mor - hvis man ikke hele tiden presterer 110 % og gir barna det aller aller beste.'' Forstår av det du skriver at du er sliten, og at denne typen reportasjer derfor treffer deg på en sterkere måte enn hva som er godt for deg. Jeg tenker at hver og en av oss bør prøve å leve våre liv i størst mulig samsvar med de verdier vi ønsker å etterleve og i tillegg akseptere at vi ikke er perfekte. God påske:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg er glad for alle tips jeg kan få om sunnere godteri. For her i huset er det ikke bare barna som får påske-egg. Godterier inngår ikke i mitt daglige kosthold, men i jula, påsken, på bursdager osv. skeier jeg ut, med god samvittighet. Men jeg har absolutt ikke noe i mot å velge de beste alternativene. Så denslags artikler som det vises til tar jeg i mot med takk. De som ikke har behov for det behøver da ikke å lese det, eller ta hensyn til det. Dersom det virkelig er som mange hevder at barna ikke spiser godterier til daglig, men kun til spesielle anledninger, som f.eks. påske, er jeg enig i at det ikke har noen som helst betydning hva man putter i påske-egget. Men er det virkelig realiteten? jeg syns veldig mange barn og ungdom går rundt med godteposer til daglig, for ikke å snakke om all brusdrikkingen. Jeg syns det har vært vanskelig i barnas oppvekst å forklare hvorfor mine barn bare får godterier og brus på lørdager og til spesielle anledninger, fordi "alle andre" spiser det stadig vekk. Nå vil jo alltid barna påstå at alle andre får lov til både det ene og det andre, men akkurat dette med godterier har jeg sett med egne øyne. Min eldste datter lærte å like godteri i barnehagen da hun gikk på avdeling 1-3 år. Hun hadde ikke fått godterier hjemme, hadde ikke behov for det, siden hun ikke visste hva det var. Men i barnehagen ordnet de i stand godterier til karnevalet, før jul, til alle bursdager osv. Det ble mye godterier og kaker. Jeg er lærer på en ungdomsskole. Mange av elevene spiser skolebrød, smågodt og drikker brus daglig, og det merkes på konsentrasjonen. Spesielt etter spisefriminuttet når de fleste har vært i kiosken og fått nye forsyninger. Jeg tror ikke noe på at de fleste lever så sunt her i Norge at vi ikke har behov for artikler som f.eks den om sunnere godteri i påske-egget. Jeg syns det var gode og velsmakende tips! Og som sagt, de som ikke er interesserte eller ikke har behov, behøver da ikke å ta hensyn til det. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver, f.eks. ''jeg syns veldig mange barn og ungdom går rundt med godteposer til daglig, for ikke å snakke om all brusdrikkingen.'' Slik er det i hvertfall ikke her. Barna har ikke fått godteri i barnehagen heller. Av og til kake til bursdag eller kjeks på tur, men det er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -38,3 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver, f.eks. ''jeg syns veldig mange barn og ungdom går rundt med godteposer til daglig, for ikke å snakke om all brusdrikkingen.'' Slik er det i hvertfall ikke her. Barna har ikke fått godteri i barnehagen heller. Av og til kake til bursdag eller kjeks på tur, men det er det. Så flott! Det gleder meg virkelig å høre. Tydeligvis forskjeller fra sted til sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg er glad for alle tips jeg kan få om sunnere godteri. For her i huset er det ikke bare barna som får påske-egg. Godterier inngår ikke i mitt daglige kosthold, men i jula, påsken, på bursdager osv. skeier jeg ut, med god samvittighet. Men jeg har absolutt ikke noe i mot å velge de beste alternativene. Så denslags artikler som det vises til tar jeg i mot med takk. De som ikke har behov for det behøver da ikke å lese det, eller ta hensyn til det. Dersom det virkelig er som mange hevder at barna ikke spiser godterier til daglig, men kun til spesielle anledninger, som f.eks. påske, er jeg enig i at det ikke har noen som helst betydning hva man putter i påske-egget. Men er det virkelig realiteten? jeg syns veldig mange barn og ungdom går rundt med godteposer til daglig, for ikke å snakke om all brusdrikkingen. Jeg syns det har vært vanskelig i barnas oppvekst å forklare hvorfor mine barn bare får godterier og brus på lørdager og til spesielle anledninger, fordi "alle andre" spiser det stadig vekk. Nå vil jo alltid barna påstå at alle andre får lov til både det ene og det andre, men akkurat dette med godterier har jeg sett med egne øyne. Min eldste datter lærte å like godteri i barnehagen da hun gikk på avdeling 1-3 år. Hun hadde ikke fått godterier hjemme, hadde ikke behov for det, siden hun ikke visste hva det var. Men i barnehagen ordnet de i stand godterier til karnevalet, før jul, til alle bursdager osv. Det ble mye godterier og kaker. Jeg er lærer på en ungdomsskole. Mange av elevene spiser skolebrød, smågodt og drikker brus daglig, og det merkes på konsentrasjonen. Spesielt etter spisefriminuttet når de fleste har vært i kiosken og fått nye forsyninger. Jeg tror ikke noe på at de fleste lever så sunt her i Norge at vi ikke har behov for artikler som f.eks den om sunnere godteri i påske-egget. Jeg syns det var gode og velsmakende tips! Og som sagt, de som ikke er interesserte eller ikke har behov, behøver da ikke å ta hensyn til det. ''Jeg er lærer på en ungdomsskole. Mange av elevene spiser skolebrød, smågodt og drikker brus daglig, og det merkes på konsentrasjonen. Spesielt etter spisefriminuttet når de fleste har vært i kiosken og fått nye forsyninger.'' Både da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen var det totalforbud mot godteri og brus på skolen. Var min skole ekstra hysteriske eller har synet på godteri endret seg de siste ti årene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Det er klart at det har med smak og behag å gjøre. Men det må jo være en grunn til at det er verdens mest solgte drikk - og det må jo være noen som kjøper den:-) Og da synes jeg det er litt rart at det ikke er flere i en slik tråd som bekjenner at de drikker cola. Men det er kanskje slik at de som drikker cola ikke svarer :-) Fordi det ikke er politisk korrekt:-) Jeg var en av dem som svarte "sjelden" i cola-tråden, men jeg bekjenner gjerne for samboeren min. Han drikker mye cola, men han begrenser det til helgene (hvilken vil si fredag til søndag). Ellers i uka drikker han saft. Jeg vet ikke om det er mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -38,3 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 ''Jeg er lærer på en ungdomsskole. Mange av elevene spiser skolebrød, smågodt og drikker brus daglig, og det merkes på konsentrasjonen. Spesielt etter spisefriminuttet når de fleste har vært i kiosken og fått nye forsyninger.'' Både da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen var det totalforbud mot godteri og brus på skolen. Var min skole ekstra hysteriske eller har synet på godteri endret seg de siste ti årene? På barneskolene her i bygda er det ikke lov å spise godteri. På ungdomsskolene er det ingen som blander seg oppi hva elevene spiser og drikker i pausene (unntatt rusmidler,selvsagt). I timene er det ikke lov til å drikke annet enn vann. Den gangen jeg gikk på ungdomsskolen var det ikke lov til å ha brus og godteri på skolen i det hele tatt, men lærerne klarte jo ikke å kontrollere det i friminuttene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.