trollemor;o) Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det der er hysteri!!!! Hjelpes og stakkars unger som får slike påskeegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 He..he ...jeg drikker cola hver eneste dag, jeg :-) Kjøper brett med bokser i Sverige, og de smaker så fantastisk deilig rett fra kjøleskapet. Særlig "jomfruslurken" :-) Jeg synes cola er veldig godt, men prøver som best jeg kan å ikke la meg friste;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvorfor denne artikkelen provoserer folk skjønner jeg ikke Det er vel kjempeflott å få tips til sunnere påskeegg dersom man f.eks. har barn med diabetes, barn som blir hypre og/eller dårlige av for mye sukker etc.? At noen blir provosert handler nok mer om at man faktisk får litt dårlig samvittighet fordi man synes ungene får litt vel mye godterier (og det ikke bare til spesielle høytider) ;-) Jeg vet iallefall med sikkerhet at mine unger spiser mer godterier enn det jeg fikk som liten. Den gangen var det stor stas å få et lite påskeegg fylt med godterier. Nå er jo påskeeggene opptil fem-seks ganger større enn de påskeeggene vi fikk for 20 år siden! Mine unger skal få påskeegg med vanlige godterier, men gigapåskeegg som enkelte får, er helt uaktuelt. Dessuten er det ikke aktuelt at de småspiser godterier hele dagen. Da vil de ikke orke vanlig mat. Hos oss får de påskeegget skjærtorsdag og de får spise av innholdet til barnetv de fem helligdagene påska varer. Jeg tror nok det er mange som gjør det på den måten, og vil man ha "sunt" godteri oppi så er jo det en frivillig sak Nei Togli, her er jeg uenig med deg. Jeg irriteres ikke pga dårlig samvittighet. Visst finnes det unger som ikke tåler sukker ol, men foreldrene til disse ungene ve hva de kan putte opp i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg synes cola er veldig godt, men prøver som best jeg kan å ikke la meg friste;-) Ja, det er utrolig godt, synes jeg:-) Særlig til mat som inneholder hvitløk. Jeg er nok fortsatt litt i opposisjon til mora mi, som tvang meg til å drikke melk hver eneste dag. Vann kan være godt (ikke deilig) - men jeg blir så utrolig tissetrengt av det:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvorfor denne artikkelen provoserer folk skjønner jeg ikke Det er vel kjempeflott å få tips til sunnere påskeegg dersom man f.eks. har barn med diabetes, barn som blir hypre og/eller dårlige av for mye sukker etc.? At noen blir provosert handler nok mer om at man faktisk får litt dårlig samvittighet fordi man synes ungene får litt vel mye godterier (og det ikke bare til spesielle høytider) ;-) Jeg vet iallefall med sikkerhet at mine unger spiser mer godterier enn det jeg fikk som liten. Den gangen var det stor stas å få et lite påskeegg fylt med godterier. Nå er jo påskeeggene opptil fem-seks ganger større enn de påskeeggene vi fikk for 20 år siden! Mine unger skal få påskeegg med vanlige godterier, men gigapåskeegg som enkelte får, er helt uaktuelt. Dessuten er det ikke aktuelt at de småspiser godterier hele dagen. Da vil de ikke orke vanlig mat. Hos oss får de påskeegget skjærtorsdag og de får spise av innholdet til barnetv de fem helligdagene påska varer. Jeg tror nok det er mange som gjør det på den måten, og vil man ha "sunt" godteri oppi så er jo det en frivillig sak Jeg skjønner hva du mener, men det jeg reagerer på er fokuset i slike artikler. Den har noe til felles med "slik holder du deg slank i jula"- artiklene vi ser før jul, og like lite som jula som har skyld i fedme, har påskeegget skyld i sukkerforbruket. Spiser man normalt greit resten av året kan man både nyte ribba i jula, kaker til burdagen, lørdagsgodteri - og man kan dytte akkurat hva man vil i påskeegget. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg er så enig med deg! Jeg har så langt bare kastet et foraktelig blikk på overskriften til denne artikkelen, og grøsset innvendig.... Jeg er så ufattelig lei av sunnhetshysteriet - enten det gjelder barn eller voksne:-( Bare ta tråden om cola-drikking. Det var jo omtrent ingen der som drakk cola mer enn et par ganger i året. Hvis dolere er representative for befolkningen - hvem er det da som drikker all denne brusen? :-( For det må jo være en del:-) Jeg oppdaget tydeligvis ikke den tråden, for vi er med på å fra opp gjennomsnittlig coladrikking, tenker jeg. Vi drikker bare cola vi da - men bare i helgene:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg oppdaget tydeligvis ikke den tråden, for vi er med på å fra opp gjennomsnittlig coladrikking, tenker jeg. Vi drikker bare cola vi da - men bare i helgene:-) "dra opp gjennomsnittet" mente jeg selvfølgelig (ikke fra:-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg oppdaget tydeligvis ikke den tråden, for vi er med på å fra opp gjennomsnittlig coladrikking, tenker jeg. Vi drikker bare cola vi da - men bare i helgene:-) He...he...Det var godt å høre :-) Jeg drikker alt for mye cola - men egentlig så gir jeg blaffen i det. Noen laster må man jo ha da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 He...he...Det var godt å høre :-) Jeg drikker alt for mye cola - men egentlig så gir jeg blaffen i det. Noen laster må man jo ha da :-) Jepp, jeg er smugdranker også jeg da, for jeg er veldig strikt med helgebrus til barna... Men jeg må innrømme at jeg sprekker selv innimellom *flau* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jepp, jeg er smugdranker også jeg da, for jeg er veldig strikt med helgebrus til barna... Men jeg må innrømme at jeg sprekker selv innimellom *flau* Unn deg den gleden du :-) Jeg husker godt at jeg smugspiste godteri etter at ungene hadde lagt seg. Svusj...inn i skapet etter godteposen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Unn deg den gleden du :-) Jeg husker godt at jeg smugspiste godteri etter at ungene hadde lagt seg. Svusj...inn i skapet etter godteposen :-) Datteren min tok meg på fersken en gang jeg bare hadde satt fra meg glasset på kjøkkenbenken om kvelden, hun så det var brun væske i bunn - fikk meg en sjennepreken da gitt:-) Og det er merkelig hvordan cola kan fordampe ved å stå i kjøleskapen en uke;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg skjønner at du har hørt mer enn nok om dette.... Hos oss har dette vært lite omtalt både i barnehagen og på skolen, så vi har nok vært forskånet fra det verste Det jeg ikke forstår er at folk reagerer så sterkt. Det står jo ingenting om at man bør og skal. Jeg oppfatter det som _tips_ til de som ønsker å ha et sunnere påskeegg? Er man ikke interessert, så hopper man over det. For de som trenger et alternativ til vanlige godterier er dette sikkert en kjærkommen artikkel? Enig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Datteren min tok meg på fersken en gang jeg bare hadde satt fra meg glasset på kjøkkenbenken om kvelden, hun så det var brun væske i bunn - fikk meg en sjennepreken da gitt:-) Og det er merkelig hvordan cola kan fordampe ved å stå i kjøleskapen en uke;-) LOl :-) Jeg passet på at ingen av ungene visste om godeposen min. Og kjefte på meg- det tror jeg nok ikke at de hadde turt:-) Vi må ha våre gleder - og cola er jo temmelig uskyldig da:-) Jeg ga opp den biten - og tenkte at jeg kan ikke nekte dem å drikke saft og cola - når jeg ikke er noe bedre sjøl...men dette var før sukkerhysteriet satte til i landet vårt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 LOl :-) Jeg passet på at ingen av ungene visste om godeposen min. Og kjefte på meg- det tror jeg nok ikke at de hadde turt:-) Vi må ha våre gleder - og cola er jo temmelig uskyldig da:-) Jeg ga opp den biten - og tenkte at jeg kan ikke nekte dem å drikke saft og cola - når jeg ikke er noe bedre sjøl...men dette var før sukkerhysteriet satte til i landet vårt :-) Nå har heldigvis mi blitt så stor, at hun selv skjønner skadevirkningene av cola, så jeg slipper å være streng med tanke på helgedrikkingen, hun passer selv på dette nå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvorfor denne artikkelen provoserer folk skjønner jeg ikke Det er vel kjempeflott å få tips til sunnere påskeegg dersom man f.eks. har barn med diabetes, barn som blir hypre og/eller dårlige av for mye sukker etc.? At noen blir provosert handler nok mer om at man faktisk får litt dårlig samvittighet fordi man synes ungene får litt vel mye godterier (og det ikke bare til spesielle høytider) ;-) Jeg vet iallefall med sikkerhet at mine unger spiser mer godterier enn det jeg fikk som liten. Den gangen var det stor stas å få et lite påskeegg fylt med godterier. Nå er jo påskeeggene opptil fem-seks ganger større enn de påskeeggene vi fikk for 20 år siden! Mine unger skal få påskeegg med vanlige godterier, men gigapåskeegg som enkelte får, er helt uaktuelt. Dessuten er det ikke aktuelt at de småspiser godterier hele dagen. Da vil de ikke orke vanlig mat. Hos oss får de påskeegget skjærtorsdag og de får spise av innholdet til barnetv de fem helligdagene påska varer. Jeg tror nok det er mange som gjør det på den måten, og vil man ha "sunt" godteri oppi så er jo det en frivillig sak Det kommer vel an på øynene som ser om de fleste som har svart her i tråden har blitt "provosert" fordi om man sier at man ikke ser behovet for å ha "sunt" påskeegg...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Nei Togli, her er jeg uenig med deg. Jeg irriteres ikke pga dårlig samvittighet. Visst finnes det unger som ikke tåler sukker ol, men foreldrene til disse ungene ve hva de kan putte opp i. Okei, men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan en helt normal, liten reportasje kan sette sinnene i kok hos så mange. De som har behov for denne infoen kan lese. Resten kan la være. Verre er det jo ikke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg skjønner hva du mener, men det jeg reagerer på er fokuset i slike artikler. Den har noe til felles med "slik holder du deg slank i jula"- artiklene vi ser før jul, og like lite som jula som har skyld i fedme, har påskeegget skyld i sukkerforbruket. Spiser man normalt greit resten av året kan man både nyte ribba i jula, kaker til burdagen, lørdagsgodteri - og man kan dytte akkurat hva man vil i påskeegget. :-) Det har du selvsagt helt rett i Slankehysteriet i media rundt juletider er til å bli ko-ko av, så man får sile ut og evt kun ta med seg det som passer for seg og sine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Enig :-) Jøss!? Jeg begynte nesten å tro det var noe galt med min egen dømmekraft, så godt det iallefall er en som er enig med meg her inne ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det kommer vel an på øynene som ser om de fleste som har svart her i tråden har blitt "provosert" fordi om man sier at man ikke ser behovet for å ha "sunt" påskeegg...;-) Jupp, og hver enkelt vet nok selv hvor (eller om?) skoen trykker ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jøss!? Jeg begynte nesten å tro det var noe galt med min egen dømmekraft, så godt det iallefall er en som er enig med meg her inne ;-) Jeg synes f.eks. at mange overser at selv foreldre som gjør det meste riktig f.eks. fra tid til annen får barn med store vektproblemer. For disse barna vil det være viktig at foreldrene er ekstra opptatt også av påske- og julegodt, bursdagsfeiringer og lørdgsgodt. De som mener at en slik artikkel ikke er relevant for dem, kan jo bare ignorere den. Det blir litt som at jeg som trener mye skulle bli provosert av at det skrives om betydningen av trening for folk flest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.