Gå til innhold

Lei av sunnhetshysteriet - artikkel på DOL

KaVa

Anbefalte innlegg

Gjest no nick today

Jeg er så enig med deg! Jeg har så langt bare kastet et foraktelig blikk på overskriften til denne artikkelen, og grøsset innvendig.... Jeg er så ufattelig lei av sunnhetshysteriet - enten det gjelder barn eller voksne:-(

Bare ta tråden om cola-drikking. Det var jo omtrent ingen der som drakk cola mer enn et par ganger i året. Hvis dolere er representative for befolkningen - hvem er det da som drikker all denne brusen? :-( For det må jo være en del:-)

jeg var blant dem som svarte aldri,og det er jo sant.men for min del virker det som de som drikker det,kanskje drikker mye??i min familie(den biten jeg har kontakt med) brukes det knapt brus(julebrus rundt jul kanskje,og så får vel søskenbarn brus i bursdags-sammenhenger?)

jeg er ikke imot brus,eller cola,men JEG synes det smaker motbydelig!smak og behag.ingenting med sunnhet å gjøre for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 187
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

37

• Colette

25

• Orio

12

• Lillemus

8

Mest aktive i denne tråden

Det har du selvsagt helt rett i :)

Slankehysteriet i media rundt juletider er til å bli ko-ko av, så man får sile ut og evt kun ta med seg det som passer for seg og sine ;)

''Slankehysteriet i media rundt juletider er til å bli ko-ko av''

Jasså? ;-) Blir du provosert av slik, alstå? Hmmmm....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankehysteriet er jo ikke rundt juletider...Da er det jo matoppskrifter på ribbe, kaker og allskens godterier som gjelder. Slankehysteriet begynner på nyåret - når ukebladene regner med at vi har lagt på oss av alle de deilige oppskriftene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankehysteriet er jo ikke rundt juletider...Da er det jo matoppskrifter på ribbe, kaker og allskens godterier som gjelder. Slankehysteriet begynner på nyåret - når ukebladene regner med at vi har lagt på oss av alle de deilige oppskriftene :-)

Ja, først fettirsdag - så faste;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var blant dem som svarte aldri,og det er jo sant.men for min del virker det som de som drikker det,kanskje drikker mye??i min familie(den biten jeg har kontakt med) brukes det knapt brus(julebrus rundt jul kanskje,og så får vel søskenbarn brus i bursdags-sammenhenger?)

jeg er ikke imot brus,eller cola,men JEG synes det smaker motbydelig!smak og behag.ingenting med sunnhet å gjøre for min del

Det er klart at det har med smak og behag å gjøre. Men det må jo være en grunn til at det er verdens mest solgte drikk - og det må jo være noen som kjøper den:-) Og da synes jeg det er litt rart at det ikke er flere i en slik tråd som bekjenner at de drikker cola. Men det er kanskje slik at de som drikker cola ikke svarer :-) Fordi det ikke er politisk korrekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, først fettirsdag - så faste;-)

:-) De skal jo selge bladene sine. Så det gjelder jo først å feite oss opp, så de har noe å selge på nyåret også:-) Og vi går på- hver gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest no nick today

Det er klart at det har med smak og behag å gjøre. Men det må jo være en grunn til at det er verdens mest solgte drikk - og det må jo være noen som kjøper den:-) Og da synes jeg det er litt rart at det ikke er flere i en slik tråd som bekjenner at de drikker cola. Men det er kanskje slik at de som drikker cola ikke svarer :-) Fordi det ikke er politisk korrekt:-)

jeg sjekket ikke tråden etter jeg selv hadde svart.men du har nok rett i den siste biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sjekket ikke tråden etter jeg selv hadde svart.men du har nok rett i den siste biten.

Ja, jeg tror nok det :-) Så disse FU-ene her på forumet gjenspeiler nok ikke alltid virkeligheten, vil jeg tro. Det er litt synd- for det ville ha vært mye artigere lesning hvis ikke alle var enige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no nick today

Ja, jeg tror nok det :-) Så disse FU-ene her på forumet gjenspeiler nok ikke alltid virkeligheten, vil jeg tro. Det er litt synd- for det ville ha vært mye artigere lesning hvis ikke alle var enige :-)

enig i det:) ville bare påpeke at ikke alle drikker cola.sikkert ikke bedre å helle i seg vodka som jeg koser meg med en kveld i uka:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i det:) ville bare påpeke at ikke alle drikker cola.sikkert ikke bedre å helle i seg vodka som jeg koser meg med en kveld i uka:P

Så du blander ikke vodkaen med cola da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no nick today

Så du blander ikke vodkaen med cola da? :-)

nei.brus hater jeg. bruker blåbærjuice(evt tranebærjuice) og vann:) tåler ikke kullsyre særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei.brus hater jeg. bruker blåbærjuice(evt tranebærjuice) og vann:) tåler ikke kullsyre særlig

Har du prøvd vodka & lime? Det synes jeg er godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no nick today

Har du prøvd vodka & lime? Det synes jeg er godt:-)

har ikke prøvd det nei.hvordan blander jeg evt?(hva kjøper jeg,i tillegg til vodkaen altså?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller motsatt...:P spørs hva man liker det,vettu:)

*he he* jeg liker begge deler, men jeg har aldri likt coladrinker, selv om jeg synes cola er den beste brusen.

Jeg er en skikkelig kaffekjerring, menn synes at kars er å ødelegge kaffen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg synes f.eks. at mange overser at selv foreldre som gjør det meste riktig f.eks. fra tid til annen får barn med store vektproblemer. For disse barna vil det være viktig at foreldrene er ekstra opptatt også av påske- og julegodt, bursdagsfeiringer og lørdgsgodt.

De som mener at en slik artikkel ikke er relevant for dem, kan jo bare ignorere den. Det blir litt som at jeg som trener mye skulle bli provosert av at det skrives om betydningen av trening for folk flest.

100 % enig med deg!!

Jeg greier ikke å føle meg provosert i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hehe, provosert blir jeg garantert ikke. Jeg bare ler, rister på hodet og hopper galant over det siden jeg ikke synes det gjelder meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke prøvd det nei.hvordan blander jeg evt?(hva kjøper jeg,i tillegg til vodkaen altså?)

Du kjøper Rose's Lime Cordial Mixer på super'n og blander ut til passende styrke.

Jeg synes det er best med ganske mye Lime, men en liten dæsj vann må til. Pluss is.

I barer har de oftest hatt oppi for lite Lime etter mins mak, og så bruker de soda, men det synes jeg ikke noe om. Og ettersom du ikke liker kullsyre, burde du vel prøve med vann du også:-)

http://www.surfasonline.com/images/products/10520L.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.-) Er helt enig med deg ang. tranebærjuice. Men jeg foretrekker den uten vodka, da:-) Men den er forbasket dyr :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...