Gå til innhold

Lei av sunnhetshysteriet - artikkel på DOL

KaVa

Anbefalte innlegg

Gjest no nick today

Du kjøper Rose's Lime Cordial Mixer på super'n og blander ut til passende styrke.

Jeg synes det er best med ganske mye Lime, men en liten dæsj vann må til. Pluss is.

I barer har de oftest hatt oppi for lite Lime etter mins mak, og så bruker de soda, men det synes jeg ikke noe om. Og ettersom du ikke liker kullsyre, burde du vel prøve med vann du også:-)

http://www.surfasonline.com/images/products/10520L.jpg

takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 187
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

37

• Colette

25

• Orio

12

• Lillemus

8

Mest aktive i denne tråden

Ja, jeg tror nok det :-) Så disse FU-ene her på forumet gjenspeiler nok ikke alltid virkeligheten, vil jeg tro. Det er litt synd- for det ville ha vært mye artigere lesning hvis ikke alle var enige :-)

''Så disse FU-ene her på forumet gjenspeiler nok ikke alltid virkeligheten, vil jeg tro''

Det tror ikke jeg heller, men det er ikke sikkert at det er "bevisst løgn" av den grunn, men at man "glemmer" når man f eks sist drakk brus eller hva det nå er spørsmål om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Det kan jeg love deg at mine ikke får. Eldste er snart 5 år og vet ikke engang hva sjokoladepålegg er. ;-) *tannfiksert*''

Kjæresten min kjøper fra tid til annen nugatti og da spiser vi jo det vi to, ungene mine ser på oss med vemmelse i blikket der de sitter med salami eller brunost... Underlige unger. Men jeg er bare glad til - nugatti og sunda og sånt er ikke noe de bør spise og vi har det aldri hjemme hos meg. :o) Jeg klarer nemlig ikke holde meg unna om jeg har sjokoladepålegg i huset...

Jeg var også litt "rar" sånn. Likte aldri sjokoladepålegg, men sirup derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, provosert blir jeg garantert ikke. Jeg bare ler, rister på hodet og hopper galant over det siden jeg ikke synes det gjelder meg ;)

Men hvis noen på dol laget en tråd der de kommenterte nettopp dette pussige fenomenet med matoppskrifter før jul og slankedietter etterpå, så kunne du kanskje ha slengt inn et svar om at du hadde tenkt samme tanken? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no nick today

OK.-) Er helt enig med deg ang. tranebærjuice. Men jeg foretrekker den uten vodka, da:-) Men den er forbasket dyr :-(

synes faktisk "det mangler noe",når jeg smaker tranebær-juice uten vodka:P men det er nå så... funker godt både med og uten:)

har jeg dårlig råd,tyr jeg til saften istedenfor juicen...ikke like god,men litt rimeligere.(er jo uansett vodkaen som er dyrest da:) bare lovlige varer her,skjønner du!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 % enig med deg!!

Jeg greier ikke å føle meg provosert i det hele tatt...

Dette stikker mye dypere enn som så, togli. Det er snakk om påvirkning og regler for omtrent alt en småbarnsforelder skal foreta seg i dag. Jeg skjønner godt at mange blir provosert. Dette er bare et av mange eksempler på hvordan man skal forholde seg til sine barn i dag. Det er stadig nye ting som skal forbedres- og man blir på et vis aldri bra nok som forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Så disse FU-ene her på forumet gjenspeiler nok ikke alltid virkeligheten, vil jeg tro''

Det tror ikke jeg heller, men det er ikke sikkert at det er "bevisst løgn" av den grunn, men at man "glemmer" når man f eks sist drakk brus eller hva det nå er spørsmål om.

Nei, jeg tror ikke det er bevisst løgn. Men de fleste vil nok vise seg fra sin beste side. Jeg - f.eks. lot være å svare - fordi jeg utmerker meg negativt i denne sammenhengen. Og hvem har lyst til det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også litt "rar" sånn. Likte aldri sjokoladepålegg, men sirup derimot....

Sirup fikk vi bare hos besteforeldrene:-)

Kan man fortsatt kjøpe slik sirup, forresten? Husker de gule, runde pappbegrene den kom i på den tiden.

Er det kanskje bare lønnesirup og andre nye varianter`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis noen på dol laget en tråd der de kommenterte nettopp dette pussige fenomenet med matoppskrifter før jul og slankedietter etterpå, så kunne du kanskje ha slengt inn et svar om at du hadde tenkt samme tanken? ;-)

Det er jo egentlig ikke noe pussig fenomen. Det er helt innlysende - og noe alle burde forstå. Synes jeg da:...:-) Business is business :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det er bevisst løgn. Men de fleste vil nok vise seg fra sin beste side. Jeg - f.eks. lot være å svare - fordi jeg utmerker meg negativt i denne sammenhengen. Og hvem har lyst til det? :-)

*he he* Det skal jo ikke alltid så mye til å være verstingen i disse FU'ene;-) Foreløpig ligger vel jeg best/verst an i FU'en om spilling...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes faktisk "det mangler noe",når jeg smaker tranebær-juice uten vodka:P men det er nå så... funker godt både med og uten:)

har jeg dårlig råd,tyr jeg til saften istedenfor juicen...ikke like god,men litt rimeligere.(er jo uansett vodkaen som er dyrest da:) bare lovlige varer her,skjønner du!)

LOL :-) Jeg skjønner at du velger sunnhet sammen med vodkaen din- og det er jo bra da:-) Nå er jo tranebærnektar selvfølgelig mye bedre enn juicen pga av sukkeret:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* Det skal jo ikke alltid så mye til å være verstingen i disse FU'ene;-) Foreløpig ligger vel jeg best/verst an i FU'en om spilling...;-)

Du er nå i hvert fall av dem som svarer ærlig her inne. Det er mitt unntrykk i hvert fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg har faktisk ikke lett for å la meg provosere av slike ting. Selve begrepet "slanking" kan få meg til å reagere, men det handler mer om at jeg vet slanking ikke funker på sikt.

Jeg kan bli lei av at bladene skriver side opp og side ned om slanking på nyåret, men tenker at noen kanskje liker å lese om det selv om jeg ikke gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nå i hvert fall av dem som svarer ærlig her inne. Det er mitt unntrykk i hvert fall :-)

Jeg prøver ihvertfall, men jeg unnlater også innimellom å svare;-)

Men ikke dermed sagt at hver gang jeg ikke har svart i en tråd så har jeg noen skikkelige svin på skogen, altså *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Dette stikker mye dypere enn som så, togli. Det er snakk om påvirkning og regler for omtrent alt en småbarnsforelder skal foreta seg i dag. Jeg skjønner godt at mange blir provosert. Dette er bare et av mange eksempler på hvordan man skal forholde seg til sine barn i dag. Det er stadig nye ting som skal forbedres- og man blir på et vis aldri bra nok som forelder.

Hvis man føler seg trygg på sin egen rolle som forelder, så kan det være at man ikke lar seg påvirke? Det betyr ikke at jeg synes jeg er en "perfekt" forelder, for det er jeg langt fra ;)

Forøvrig kan jeg forstå at usikre foreldre blir enda mer usikre/får dårlig samvittighet av slike innlegg (ikke sånn å forstå at jeg tror mange her inne reagerer slik pga usikkerhet ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke lett for å la meg provosere av slike ting. Selve begrepet "slanking" kan få meg til å reagere, men det handler mer om at jeg vet slanking ikke funker på sikt.

Jeg kan bli lei av at bladene skriver side opp og side ned om slanking på nyåret, men tenker at noen kanskje liker å lese om det selv om jeg ikke gjør det ;)

Jeg spurte ikke om du lot deg provosere, men om du kunne tenkes å kommentere det;-)

Ref det jeg skrev om at det ikke er sikkert man er _provosert_ fordi om man legger merke til noe, stusser over noe, og kommenterer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Sirup fikk vi bare hos besteforeldrene:-)

Kan man fortsatt kjøpe slik sirup, forresten? Husker de gule, runde pappbegrene den kom i på den tiden.

Er det kanskje bare lønnesirup og andre nye varianter`?

Jeg fikk det også alltid hos mormor og morfar :)

Man kan fortsatt få "vanlig" sirup i butikken, ja :) Nå tror jeg det er en hvit boks med brunt lokk. Vi kan bare ikke ha sirup i huset, for da eter jeg til boksen er tom..... Nybakt brød med sirup..... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmie

Når alle er enige og perfekte er det fare på ferde. Jeg blir oppriktig glad når jeg leser innlegg fra sånne som deg, les ærlige svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ihvertfall, men jeg unnlater også innimellom å svare;-)

Men ikke dermed sagt at hver gang jeg ikke har svart i en tråd så har jeg noen skikkelige svin på skogen, altså *he he*

Jeg synes du klarer det stort sett. Og det skinner igjennom noen ganger at du synes ting "tar litt vel av"- hvis jeg skal være ærlig sent en lørdagsnatt:-)

Svin på skogen - det har vi vel alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man føler seg trygg på sin egen rolle som forelder, så kan det være at man ikke lar seg påvirke? Det betyr ikke at jeg synes jeg er en "perfekt" forelder, for det er jeg langt fra ;)

Forøvrig kan jeg forstå at usikre foreldre blir enda mer usikre/får dårlig samvittighet av slike innlegg (ikke sånn å forstå at jeg tror mange her inne reagerer slik pga usikkerhet ;-))

''Forøvrig kan jeg forstå at usikre foreldre blir enda mer usikre/får dårlig samvittighet av slike innlegg (ikke sånn å forstå at jeg tror mange her inne reagerer slik pga usikkerhet ;-))''

Nei, men man kan f eks overføre dette til debatten om at syltynne Hollywoodstjerner, programmer som Top Model osv osv bidrar til slanke- og skjønnhetspress hos jenter/damer og dårlig selvtillitt.

det er fullt mulig at man selv ikke føler dette presset på bakgrunn av slikt, men at man likevel har meninger fordi man f ks frykter at andre kvinner, ynggre og/eller mer usikre kvinner, vil kunne påvirkes negativt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...