Glimtipper Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Disse er ikke enig med deg.... http://www.lommelegen.no/810244/kolesterolsenkende-kost Nei, det hadde jeg da heller ikke forventet. Kanskje noen har misforstått og tror det jeg sier er allmenn oppfatning blant leger? Det er det IKKE. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Nei, det hadde jeg da heller ikke forventet. Kanskje noen har misforstått og tror det jeg sier er allmenn oppfatning blant leger? Det er det IKKE. Jeg er jo faktisk enig med deg, tror ikke på hysterisk redsel for forhøyet kolesterol. Det er ikke lenge siden egget ble friskmeldt fra å øke vårt kolesterol nivå.... Et egg i _uken_ var anbefalt, men så viser det seg altså at egg er noe av det sunneste vi kan spise! Jeg tar ikke all forskning bokstavelig, liker den gyldne middelvei, jeg;)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skal Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Så vidt jeg har forstått er ikke høyt kolesterol i seg selv en risikofaktor for kvinner, uansett tilleggsykdommer. Overvekt og diabetes forandrer nok neppe på at kolesterol ikke er farlig. Men jeg synes ikke min oppfatning/forståelse av emnet kolesterol skal legges til grunn for helseavgjørelser, altså Alt jeg vet er at så snart jeg økte fettinnholdet i kosten min og kuttet ned på karbohydrater (alle typer fett, men ikke transfett osv), så har jeg tilnærmet ingen helseproblemer lengre. Tildigere hadde jeg betennelser overalt i kroppen, uten at legen kunne finne en eneste grunn. Mettet fett er et svært naturlig fett. Det er lite som tyder på at det er farlig for mennesker å spise det. Joda, heretter får du det fulle og hele ansvart for min helse! Er skeptisk til kolesterolhysteriet selv. Får vel prøve å få en dialog med legen om det, han er egentlig en fornuftig mann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.