Gå til innhold

Hva i all verden skal jeg gjøre?

Gjest Sinna snart 6 åring

Anbefalte innlegg

La henne gå med undertøy på vrangen.

Ta henne med og la ho bestemme litt hvilke klær som er bra nok på kroppen. Finne tøyet på kvelden før hun legger seg så det er klart. Samme med bursdagstøy. mm

Snakk med barnehagen om den store forskjellen, kanskje de kan plukke opp noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

4

• Lillemus

3

• seppo

3

• oslomamma

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Dette ble en veldig interessant tråd!

Jeg kjenner meg godt igjen i det med "klumper" på strømpebuksa, kløende vaskelapper på klærne etc (både hos meg selv og barna mine). Vi er nok allikevel innenfor normalen. Slike ting er det mange som "plages" av.

Slik du beskriver datteren din så skjønner jeg det er fryktelig slitsomt :-(

Jeg kjenner flere barn som har fått behandling for diverse plager hos biopat. Dette er en alternativ behandlingsform. Jeg tror den går ut på at man mener alle mennesker er utsatt for å få blokkeringer i kroppen ved spesielle hendelser. Dette kan forekomme under fødsel, ved sykdom etc. Biopaten jobber på forskjellige måter for å "åpne opp" for disse blokkeringene og man kan bli kvitt diverse problemer. Det er selvsagt ikke alle som har noen tro på dette, men jeg kjenner iallefall flere som virker å ha fått meget god hjelp av denne behandlingsformen.

Vaskelapper ja, der sa du det. De må jeg klippe av! Og det hender jeg må sprette de opp å om det blir igjen en vond flik.

Hun klipper og ordner opp selv også.

Takk for råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Vaskelapper ja, der sa du det. De må jeg klippe av! Og det hender jeg må sprette de opp å om det blir igjen en vond flik.

Hun klipper og ordner opp selv også.

Takk for råd! :)

Eldstejenta fikser ikke vaskelapper i det hele tatt, og oldemora på 92 år har også _alltid_ klippet dem av ;)

Jeg har aldri tålt strikken i midja på strømpebukser. Måtte alltid rulle ned midja slik at den lå på hofta. Nå bruker jeg aldri strømpebukser, annet enn ullstilongs på fjellet osv. De er derimot såpass løse i strikken at det går bra. Eldstejenta er helt lik meg der og slik var også min oldemor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om primitive reflekser på www.alternativpraxis.no, det står enklere forklart der, men det er altså PPF i Oslo som behandler dette.

Hmm dette var interessant, og det var flere ting der som kunne stemme.

Men dette er vel en privat praksis eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstejenta fikser ikke vaskelapper i det hele tatt, og oldemora på 92 år har også _alltid_ klippet dem av ;)

Jeg har aldri tålt strikken i midja på strømpebukser. Måtte alltid rulle ned midja slik at den lå på hofta. Nå bruker jeg aldri strømpebukser, annet enn ullstilongs på fjellet osv. De er derimot såpass løse i strikken at det går bra. Eldstejenta er helt lik meg der og slik var også min oldemor ;)

Ja mange har jo slike ting som irriterer, men hun har mange. Derfor har det vært vanskelig å vite hva man skal tro, og med et så lite barn kan man oftest tenke at det er vrangskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synd du har fått mange gode råd om å ta oversensitiviteten hennes på alvor. Hvis hun ikke har andre problemer trenger hun ikke henvises noe sted, men oversensitivitet for lyd, lukt og taktile stimuli (som du beskriver) sees ofte hos barn som også har andre vansker, tenker da på problemer innenfor områdene kommunikasjon og emosjonell forståelse og regulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Synd du har fått mange gode råd om å ta oversensitiviteten hennes på alvor. Hvis hun ikke har andre problemer trenger hun ikke henvises noe sted, men oversensitivitet for lyd, lukt og taktile stimuli (som du beskriver) sees ofte hos barn som også har andre vansker, tenker da på problemer innenfor områdene kommunikasjon og emosjonell forståelse og regulering.

Skulle stå SYNS ikke synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja mange har jo slike ting som irriterer, men hun har mange. Derfor har det vært vanskelig å vite hva man skal tro, og med et så lite barn kan man oftest tenke at det er vrangskap.

Ja, det er ikke alltid like lett å vite hva som er fakta og hva som er trass. Jeg synes imidlertid det virker som om dette skjer så hyppig at man kan begynne å tenke seg at det faktisk er fysiske årsaker til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm dette var interessant, og det var flere ting der som kunne stemme.

Men dette er vel en privat praksis eller?

PPF er en privat praksis, ja. Men ta kontakt med de og hør hva de tror. Du finner kontaktinfo. på hjemmesidene deres.

www.ppf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lumsk

Tusen takk! Hun skal ihvertfall få det enklere i form av mer forståelse, hjelp og tålmodighet. :)

Så må vi lære oss å legge opp dagene deretter.

Kan du ikke skrive tilbake igjen og fortelle hvordan det gikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...