Gå til innhold

Overnattingsbesøk med omgangssyke

Gjest håpetpåenfriskpåske

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 9 ble i ettermiddag invitert av en kompis til å overnatte til i morgen. Moren bekreftet at det var i orden og sønnen min dro av gårde. Lykke!!

Nå har jeg akkurat fått høre av andre at lillebror der i huset har ligget og spydd i hele dag som andremann i den familien. Akk o ve! Dette er ikke akkurat det vi ønsker oss når vi skal dra på hytta i morgen, en hytte uten innlagt vann og utedo.... Jeg merker at jeg blir nokså irritert. Er ikke dette noe som det er normalt å fortelle om når man inviterer noen til å overnatte? Jeg har egentlig bare lyst til å dra og hente sønnen min, men skaden er vel skjedd allerede. Hva ville dere andre kloke mødre ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

20

• morsan

14

• AAA

5

• Lotte :o)

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest si ifra

Hvis du har telefonnummeret til mor el far i denne familien kan jeg godt ringe og kjefte litt for deg. Skulle hatt utløp for litt aggresjon akkurat nå..grrrrrrrrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har telefonnummeret til mor el far i denne familien kan jeg godt ringe og kjefte litt for deg. Skulle hatt utløp for litt aggresjon akkurat nå..grrrrrrrrrrrr

Har holdt noen skjenneprekner innvendig. Og ikke med så pene ord heller. Problemet er at denne moren ikke er en av de damene i nabolaget som det lønner seg å komme på kant med.... Men det spørs om jeg greier å holde det på innsiden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hadde ringt

Hadde ringt foreldrene, og hentet ungen umiddelbart.

Utrolig dårlig gjort av moren å ikke si fra.

Midt i påsken og alt. Hadde sagt kraftig ifra, hadde det vært meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt synes jeg er utrolig respektløst...

Tror jeg hadde hentet ham, men jeg vet ikke hvor mye jeg hadde greid å si fra til mora...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Jeg er av de som synes det er for mye hysteri rundt omgangssyke - selv om jeg vel er den jeg vet om som har hatt mest av det på så lenge jeg kan huske. Får alt. Men det går jo over, er en bagatell, om enn fryktelig ubehagelig mens det står på.

Men i DETTE tilfellet hadde jeg blitt kjempesur, rett og slett. Invitere folk til et hus med omgangssyke uten å fortelle det, og til og med rett før påske - DET synes jeg er helt utrolig!

Jeg hadde likevel ikke hentet barnet. Ungen min ville syntes det var grusomt pinlig om jeg hadde gjort det, og skaden er sikkert allerede skjedd. (Nå kan dere jo ha flaks å slippe unna, da).

Men jeg hadde sagt fra når jeg hentet ungen, ja - om hva jeg mente om sånt. Synes det er helt uakseptabel oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg ville ringt og hørt om det stemte at de var syke. Så ville jeg unnskyldt meg som den hysteriske moderen jeg er, og hentet ungen. Faktisk. Setter ikke ferien på spill nei, og omgangssyke er bare noe av det jævligste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg er av de som synes det er for mye hysteri rundt omgangssyke - selv om jeg vel er den jeg vet om som har hatt mest av det på så lenge jeg kan huske. Får alt. Men det går jo over, er en bagatell, om enn fryktelig ubehagelig mens det står på.

Men i DETTE tilfellet hadde jeg blitt kjempesur, rett og slett. Invitere folk til et hus med omgangssyke uten å fortelle det, og til og med rett før påske - DET synes jeg er helt utrolig!

Jeg hadde likevel ikke hentet barnet. Ungen min ville syntes det var grusomt pinlig om jeg hadde gjort det, og skaden er sikkert allerede skjedd. (Nå kan dere jo ha flaks å slippe unna, da).

Men jeg hadde sagt fra når jeg hentet ungen, ja - om hva jeg mente om sånt. Synes det er helt uakseptabel oppførsel!

"Jeg er av de som synes det er for mye hysteri rundt omgangssyke"

Mulig det. Forige påske hadde vi runden her i huset, jeg var ikke ute på en hel UKE. Nei takk. Etter det tillater jeg meg å være en smule hysterisk. (Sel om jeg føler det er nedlatende å bli kalt hysterisk fordi jeg ikke ønsker å tilbringe en uke på skåla.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt ikke invitert noen på overnatting med en i familien i full spysyke!!! Hva tenker folk egentlig på!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva den mora tenker med! Utrolig tankeløst!

Men om jeg hadde dratt dit om kvelden og henta han hjem igjen etter at han var vel installert er jeg ikke sikker på at jeg hadde gjort. Men jeg hadde vært irritert og sikkert angra meg for at jeg ikke henta han hvis han hadde blitt syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Jeg hadde definitivt ikke invitert noen hit om noen i huset hadde omgangen, alle vet da at det smitter lett som fy. Det må være utrolig korttenkte foreldre der i huset? Likevel ville jeg ikke hentet jr. Omgangen er så smittsom at skaden nok allerede er skjedd, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg vill enok sendt sms og hørt om det stemte at de hadde omgangssyke.. Ville latt det skinne igjennom at du var litt overrasket over at de hadde det uten at de hadde avrselt deg da de inviterte, så du kunne ta stilling til det da det avgjorde det.

Dette er ikke vanlig oppførsel, vil jeg si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Huff jeg kjenner hvor irritert jeg hadde blitt. Totalt unødvendig synes nå jeg. Minner meg om meg selv for noen år siden. Jeg skulle reise til syden og noen dager før det bestemte jeg meg for å ta en bytur. En venninne ringte akkurat i det jeg skulle dra og hadde lyst å være med. Jeg hentet henne og på tur til byen fortalte hun at de hadde vært på hyttetur sammen med en familie som hadde fått spysyke. De hadde knapt kommet seg hjem før de selv var blitt dårlige og nå var det hennes tur..hun hadde løpt på toalettet hele natta og håpet inderlig at hun kom fra byturen uten uhell. Hjemme lå både mann og barn og kastet opp. Jeg trenger vel ikke si hva jeg tenkte om min venninne akkurat da...begriper ikke at noen kan tenke så kort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde KLIKKA!! og ikke klart å behersket meg.... Men så er jeg kanskje over gjennomsnittet hysterisk for slikt da...

Vi fikk det hit i huset på onsdag, og da holdt jeg unga hjemme tors og fredag, for å skåne de andre som sikkert ønsker seg en frisk påske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, det var virkelig tankeløst, og jeg hadde blitt forbanna. Det verste er at det nok ikke hjelper å hente heller, da smitten sikkert allerede er overført...

Men så rett før påske, skjønner det er skikkelig irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg ville vel ikke gjort noe, annet enn å bli _sur_. Hadde ikke hentet ungen, tror jeg. Og jeg ser du skriver et annet sted i tråden at det ikke lønner seg å komme på kant med denne moren, så da hadde jeg nok ikke kranglet på det.

(Men jeg hadde antagelig tenkt mange stygge tanker om hevn og å invitere hennes barn en gang vi var syke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Oh, jeg hadde blitt dritforbanna!! Så utrolig egoistisk og tankeløst gjort :-((

Jeg hadde nok gjort som en her nede foreslo - sendt SMS og forhørt meg om det virkelig var sant det med spysyka. Deretter er jeg litt usikker på om jeg ville henta ungen eller ikke... Skaden er nok allerede skjedd :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...