Gå til innhold

Overnattingsbesøk med omgangssyke

Gjest håpetpåenfriskpåske

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

Tydeligvis mange som ikke har det så ofte, da. Vi er strenge på hygiene når noen er syke, men ungene får likevel mye kos og trøst. Til og med sove i sengen vår, i alle fall da de var små. Greit å ha kontroll på dem, at de ikke kaster opp og setter i halsen osv.

Husker hvor GRUSOMT jeg syntes det var å ha omgangssyke da jeg var liten, og hvor fantastisk det var med mamma som trøstet meg, holdt over pannen osv når det sto på. Vil ikke snyte ungene mine for det. Da kaster jeg heller opp et par dager etterpå. Mannen min blir veldig sjelden syk, forresten - så han trøster meg og stiller med kalde kluter og sånt når det er min tur :)

Jeg tror egentlig ikke jeg hater å kaste opp - jeg liker det jo absolutt ikke, men det går greit og er raskt ferdig. Derimot HATER jeg å være så inni hampen kvalm med masse magekramper. Når DET står på som verst, kan jeg bli så fortvilet at jeg griner og roper på mamma :)

Jeg har inngående omgangssyke - erfaring, som du skjønner...

''Husker hvor GRUSOMT jeg syntes det var å ha omgangssyke da jeg var liten, og hvor fantastisk det var med mamma som trøstet meg, holdt over pannen osv når det sto på.''

Misforstå meg riktig, jeg er jo sammen med ungene når de er syke, og de får kos (mitt kinn på deres panne/hode), og jeg holder jo i dem når de spyr. Selvfølgelig! Noe annet ville jo være bestialsk!

Men når jeg gjør det der, så er det kjempeviktig å ikke ta i sitt eget ansikt før man har vasket seg med noe antibakterielt. Tror jeg, da. Og ungene får ikke kose hverandre. Ikke at de har så lyst heller, akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

20

• morsan

14

• AAA

5

• Lotte :o)

3

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

Med god håndhygiene kan omgangssyke unngås.

Unnskyld at svaret til deg kom ut som mye mer ironisk enn det var ment! Det så mye verre ut på trykk enn inne i mitt hode. (Tenker på ÅÅÅÅ så kategorisk - kommentaren.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Husker hvor GRUSOMT jeg syntes det var å ha omgangssyke da jeg var liten, og hvor fantastisk det var med mamma som trøstet meg, holdt over pannen osv når det sto på.''

Misforstå meg riktig, jeg er jo sammen med ungene når de er syke, og de får kos (mitt kinn på deres panne/hode), og jeg holder jo i dem når de spyr. Selvfølgelig! Noe annet ville jo være bestialsk!

Men når jeg gjør det der, så er det kjempeviktig å ikke ta i sitt eget ansikt før man har vasket seg med noe antibakterielt. Tror jeg, da. Og ungene får ikke kose hverandre. Ikke at de har så lyst heller, akkurat...

OK da, da er du ikke riktig så bestialsk som jeg så for meg :)

Det med håndhygiene og ikke ta i eget ansikt osv, tror jeg du har helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

OK. Det der hadde jeg neppe greid å si... Sukk.

Øvelse gjør mester. Eller kanskje jeg er et hespetre med ekstremt liten konflikt - angst. Mange muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.

Her i huset har det aldri vært sprit-vask (eller hva det nå heter) innenfor dørene. Det praktiseres vanlig hygieniske regler, vask før mat, etter dobesøk, morgen og kveldstell osv.

Vi har 2 barn 5 og 7 år. Den ene har aldri spydd, den andre har hatt spysyke en gang. Jeg har vært matforgiftet en gang og hatt spysyke en gang eller to i voksen alder. Det samme gjelder mannen min.

Vi må rett og slett bare være drit(!)heldige vi da. Genetisk er det jaffall ikke, alle 4 i familien har forskjellige gener. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Øvelse gjør mester. Eller kanskje jeg er et hespetre med ekstremt liten konflikt - angst. Mange muligheter :)

He-he, det skal man jo ikke se bort fra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hushora

Du får aldri meg til å mene noe annet enn at omgangssyke er en bagatell. En kjedelig bagatell, men en bagatell. Selv om det tar tid, og medfører lange fravær fra skole, jobb osv.

Med 3 unger som blir smittet i tur og orden mangfoldige ganger i løpet av hele vinteren (november -nå) pga andre sender syke unger i barnehagen er for meg IKKE en bagatell. Vi taper tid, penger og ikke minst gjøremål. Har ikke gjort noe gøy i hele vinter pga konstant syke barn med omgangssyke! Dette tærer selvf igjen på humøret og vi blir alle slitne.

Bagatell? NEI!!!

KAN IKKE FOLK LÆRE SEG GODE HYGIENERUTINER OG HOLDE SEG HJEMME NÅR DE ER SYKE?????!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Herlighet.

Her i huset har det aldri vært sprit-vask (eller hva det nå heter) innenfor dørene. Det praktiseres vanlig hygieniske regler, vask før mat, etter dobesøk, morgen og kveldstell osv.

Vi har 2 barn 5 og 7 år. Den ene har aldri spydd, den andre har hatt spysyke en gang. Jeg har vært matforgiftet en gang og hatt spysyke en gang eller to i voksen alder. Det samme gjelder mannen min.

Vi må rett og slett bare være drit(!)heldige vi da. Genetisk er det jaffall ikke, alle 4 i familien har forskjellige gener. ;-)

Hvis ikke ungene har hatt omgangssyken, så vet du da vel heller ikke helt hva jeg snakker om?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

OK da, da er du ikke riktig så bestialsk som jeg så for meg :)

Det med håndhygiene og ikke ta i eget ansikt osv, tror jeg du har helt rett i.

He-he, ser jo at det kan synes som om jeg isolerer ungen fullstendig når den spyr, men slik er det altså ikke. :-)

Dog har jeg dem ikke i senga mi, da, men det er bare fordi jeg synes det er mer praktisk at de ligger på sofan, og jeg i en god stol ved siden av. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke ungene har hatt omgangssyken, så vet du da vel heller ikke helt hva jeg snakker om?!

Jeg kommenterte alle vaskerutinene du hadde, thats all. Vi har altså ikke noe i nærheten, og har ikke mer omgangssyke av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende!

Jeg hadde ikke hentet barnet, da skaden trolig allerede er skjedd, men jeg hadde så definitivt ha nevnt det når jeg hentet.. gitt foreldrene skikkelig dårlig samvittighet. "Jeg hørte dere har omgangssyke i huset. Det var litt dumt at du ikke nevnte det da jeg snakket med deg ettersom det er så smittsomt. Vi drar på fjellet i dag...får bare håpe vi ikke blir liggende rett ut alle sammen hele påsken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame jeg kjenner sier at hun benytter slike engangshansker (f eks fra nille) når ungene har spysjuka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

En dame jeg kjenner sier at hun benytter slike engangshansker (f eks fra nille) når ungene har spysjuka.

Der er ikke jeg, gitt, så helt forferdelig er jeg nok ikke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Jeg kommenterte alle vaskerutinene du hadde, thats all. Vi har altså ikke noe i nærheten, og har ikke mer omgangssyke av den grunn.

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg skriver? Vi har da ikke slike vaskerutiner året rundt, kun når spysjuka er innom. Enten hos oss, en av våre unger, eller at vi har besøk av spyunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg skriver? Vi har da ikke slike vaskerutiner året rundt, kun når spysjuka er innom. Enten hos oss, en av våre unger, eller at vi har besøk av spyunger.

Men vi har et helt allminnelig kontaktnett, og barn som er i barnehage/skole. Vi har vært utsatt for smitte like mye som hvermansen ellers, og det har vært tilstrekkelig med allminnelig hygiene for å holde smitten unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Men vi har et helt allminnelig kontaktnett, og barn som er i barnehage/skole. Vi har vært utsatt for smitte like mye som hvermansen ellers, og det har vært tilstrekkelig med allminnelig hygiene for å holde smitten unna.

Vi har også vært veldig heldige i forhold til magesjau - ekstremt lite, til å ha tre barn, og vi er ikke supernøye med hygienen til vanlig (sikkert innenfor normalen da, men ikke mer).

Jeg og min søster var mye mer syke da vi var barn enn mine tre barn har vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Spyunger :-D

*grøss*

Jeg har faktisk aldri måtte tørke opp andres spy enn mine egne barns :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Med 3 unger som blir smittet i tur og orden mangfoldige ganger i løpet av hele vinteren (november -nå) pga andre sender syke unger i barnehagen er for meg IKKE en bagatell. Vi taper tid, penger og ikke minst gjøremål. Har ikke gjort noe gøy i hele vinter pga konstant syke barn med omgangssyke! Dette tærer selvf igjen på humøret og vi blir alle slitne.

Bagatell? NEI!!!

KAN IKKE FOLK LÆRE SEG GODE HYGIENERUTINER OG HOLDE SEG HJEMME NÅR DE ER SYKE?????!!!

Naturligvis kjempeslitsomt med så mye sykdom. Men så lenge det ikke er mer alvorlig, synes jeg likevel det er en bagatell. En slitsom bagatell, men en bagatell.

Og erfaringen min er også at noen år med ekstra mye sykdom er å regne med når man har små barn.

Men vi holder oss hjemme, følger hygieneregler og sånn vi, altså. Selv om jeg mener det er en bagatell, synes jeg jo ikke det er NØDVENDIG!

Noe jeg forresten synes folk kan gjøre når de er forkjøla også - holde seg hjemme, altså. Folk som skal være "helter" og dukker opp på jobb mens de hoster og nyser over hele lokalet, har jeg ingen sans for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis kjempeslitsomt med så mye sykdom. Men så lenge det ikke er mer alvorlig, synes jeg likevel det er en bagatell. En slitsom bagatell, men en bagatell.

Og erfaringen min er også at noen år med ekstra mye sykdom er å regne med når man har små barn.

Men vi holder oss hjemme, følger hygieneregler og sånn vi, altså. Selv om jeg mener det er en bagatell, synes jeg jo ikke det er NØDVENDIG!

Noe jeg forresten synes folk kan gjøre når de er forkjøla også - holde seg hjemme, altså. Folk som skal være "helter" og dukker opp på jobb mens de hoster og nyser over hele lokalet, har jeg ingen sans for.

''Noe jeg forresten synes folk kan gjøre når de er forkjøla også - holde seg hjemme, altså. Folk som skal være "helter" og dukker opp på jobb mens de hoster og nyser over hele lokalet, har jeg ingen sans for.''

Støttes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hushora

Da hadde Norge stoppet vinterstid ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...