Gå til innhold

Overnattingsbesøk med omgangssyke

Gjest håpetpåenfriskpåske

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Da hadde Norge stoppet vinterstid ihvertfall...

Nei da, snakker ikke om litt snufsing, men om sånn skikkelig sørpe-forkjølelse (som noen feilaktig ynder å kalle "influensa"). Folk har det ikke sånn så ofte, og mange klarer å holde seg hjemme da, også - men er alltid noen som absolutt skal spille helt eller uunnværlig - og de gir seg ikke før de har smittet minst 14 andre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

20

• morsan

14

• AAA

5

• Lotte :o)

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Men vi har et helt allminnelig kontaktnett, og barn som er i barnehage/skole. Vi har vært utsatt for smitte like mye som hvermansen ellers, og det har vært tilstrekkelig med allminnelig hygiene for å holde smitten unna.

Ja? Men det har da ingenting med det jeg skriver å gjøre? Vi er heller ikke sjuke av spysjuka jevnlig, det var da ikke det jeg skrev om?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Spyunger :-D

*grøss*

Jeg har faktisk aldri måtte tørke opp andres spy enn mine egne barns :-)

Ikke jeg heller, heldigvis, de to besøkende som har hatt omgangen her har nådd bøtta.

Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hushora

Nei da, snakker ikke om litt snufsing, men om sånn skikkelig sørpe-forkjølelse (som noen feilaktig ynder å kalle "influensa"). Folk har det ikke sånn så ofte, og mange klarer å holde seg hjemme da, også - men er alltid noen som absolutt skal spille helt eller uunnværlig - og de gir seg ikke før de har smittet minst 14 andre... :)

Ok :) enig i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Men det har da ingenting med det jeg skriver å gjøre? Vi er heller ikke sjuke av spysjuka jevnlig, det var da ikke det jeg skrev om?!

Poenget mitt var at det verken er nødvendig å koke barna sine eller dyppe dem i sprit for å holde dem friske.

Alminnelig hygiene holder.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Poenget mitt var at det verken er nødvendig å koke barna sine eller dyppe dem i sprit for å holde dem friske.

;-)

Ja, og det har vi til vanlig. Hvorfor i all verden kverulerer du slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''men om sånn skikkelig sørpe-forkjølelse (som noen feilaktig ynder å kalle "influensa"). ''

he he, ja det er akkurat som t det ikke går an å kalle kraftige forkjølelser for forkjølelse - da er man liksom ikke "syk nok"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

Hun snakker ikke om at de har et slikt vaskeregime for å unngå sykdom, men at de innfører det når de først har fått sykdommen i hus, for å hindre at den sprer seg til de øvrige familiemedlemmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hehe, min erfaring er forresten at det er verre å grue seg til å kaste opp enn det er å kaste opp. Når man er i gang, går det jo så å si av seg selv, til det er over. De siste galle-brekningene er jo ikke en fest, men... :)

Nå er jeg blitt så voksen at jeg kan finne på å provosere frem oppkast dersom jeg vet at det blir bedre/bra etterpå. Men det verste med omgangssyke, er jo at man blir bra bare ei kort stund. 20 minutter også er det like vondt igjen... Da foretrekker jeg den varianten jeg pleier å få nå; kvalm, men ikke grusomt over lengre tid, uten å kaste opp. For å gå i detaljer, mener jeg... :)

''Nå er jeg blitt så voksen at jeg kan finne på å provosere frem oppkast dersom jeg vet at det blir bedre/bra etterpå.''

DET lærte jeg fort når jeg var barn, ja, pøste på med vann når jeg var kvalm. Da var det bare å kaste opp og bli bedre. Dvs., ikke kvalm.

Kvalm er bare helt ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hun snakker ikke om at de har et slikt vaskeregime for å unngå sykdom, men at de innfører det når de først har fått sykdommen i hus, for å hindre at den sprer seg til de øvrige familiemedlemmene.

TAKK! Så enkelt kan det sies, ja, takk-takk-takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Med god håndhygiene kan omgangssyke unngås.

''Med god håndhygiene kan omgangssyke unngås.

''

Dette er vel litt enkelt sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forstod det. Og jeg sier at vi har unngått samme spredningen med allminnelig gjennomsnitts hygieneregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forstod det. Og jeg sier at vi har unngått samme spredningen med allminnelig gjennomsnitts hygieneregler.

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

;-)

Tror det har mer med at dere har ekstremt flaks på området, skal jeg være ærlig. Jeg tenker i alle fall ikke til vanlig på at jeg må la være å ta hendene i ansiketet etter å ha tatt på ungene mine, men det MÅ jeg dersom jeg skal ha håp om å unngå omgangssyke.

Og det er stor variasjon på om folk får det eller ikke, og ikke minst hvor kraftig folk får det. Jeg har alltid blitt veldig syk, bortsett fra de siste årene hvor det stort sett holder met "et snev".

Mann får det aldri, selv om han tørke spy og sover ansikt til ansikt med ungene. Og hygienen hans er den samme som resten av familien, så det kan ikke være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...