Gå til innhold

Gode bøker

Anbefalte innlegg

Gjest lesehestja
Skrevet

Hvilke bøker bør jeg absolutt lese i påsken?

Skrevet

Stieg Larssons bøkene.

Men de har du vel kanskje lest?

Skrevet

Arnaldur Indridason sine krimbøker. :o) Yrsa Sigurdardottir har også noen høyst lesverdige. Monica Kristensens to krimmer fra Svalbard (Hollendergraven og Kullunge) er ikke så verst, men litt langdryge synes jeg.

Skrevet

Camilla Läckbergs bøker

P.D. James siste (Den siste pasienten) er jo en perfekt påskekrim

Ellers er Jan Mehlums bøker veldig bra...

Skrevet

Her er noe som ikke er krim.

Øya av Victora Hislop

Drømmehjertet husker ikke forfatteren

candyqueen_83
Skrevet

Øya av Victora Hislop

Øya er en kjempefin bok :o) Drømmehjertet er skrevet av Cecilia samartin. Må lese den snart jeg og :o)

Gjest prust
Skrevet

Øya er en kjempefin bok :o) Drømmehjertet er skrevet av Cecilia samartin. Må lese den snart jeg og :o)

Jeg skal begynne å lese Øya i kveld :-)

Skrevet

"La den rette komme inn" av John Ajvide Lindqvists - skummelt bra!

The Boy in the Striped Pyjamas av John Boyne - veldig bra.

Begge bøkene er filmatisert, men som vanlig er boka bedre enn filmen. :)

Skrevet

Jeg skal begynne å lese Øya i kveld :-)

Bienes hemmelige liv

Gjest prust
Skrevet

Øya av Victora Hislop

Jeg har lest Øya nå i påsken. En flott bok :-)

Gjest prust
Skrevet

Bienes hemmelige liv

Ja, den har jeg lest - veldig fin bok!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har lest Øya nå i påsken. En flott bok :-)

Du brukte kun to dager? :o)

Gjest prust
Skrevet

Du brukte kun to dager? :o)

Jeg startet i badekaret mandag kveld, og leste ganske mye den kvelden. Så leste jeg vel en time tirsdag morgen + på hele reisen (fly + flybuss + en time venting på tog + tog en time) tirsdag kveld, og så siste kapittel da jeg la meg i går kveld :-)

Ble veldig fascinert av den!

Og jeg som vanligvis pleier å ta med meg for mange bøker på tur/feire, tok bare med meg den (den virket så stor og tjukk), og nå har jeg ingenting å lese på resten av påska :-(

candyqueen_83
Skrevet

Jeg startet i badekaret mandag kveld, og leste ganske mye den kvelden. Så leste jeg vel en time tirsdag morgen + på hele reisen (fly + flybuss + en time venting på tog + tog en time) tirsdag kveld, og så siste kapittel da jeg la meg i går kveld :-)

Ble veldig fascinert av den!

Og jeg som vanligvis pleier å ta med meg for mange bøker på tur/feire, tok bare med meg den (den virket så stor og tjukk), og nå har jeg ingenting å lese på resten av påska :-(

Hehe.. Hadde jo et par timer å slå av da ja :o) Jeg ble også fasinert av den, og brukte heller ikke så lang tid. Klarte ikke alltid å legge den fra meg :o)

Gjest prust
Skrevet

Hehe.. Hadde jo et par timer å slå av da ja :o) Jeg ble også fasinert av den, og brukte heller ikke så lang tid. Klarte ikke alltid å legge den fra meg :o)

Nei, jeg var nesten irritert da toget stoppet i går kveld, og jeg måtte gå av!!!! Heldigvis fikk jeg lest den ferdig før jeg sovnet.

Jeg liker bøker jeg lærer nye ting av - og særlig slik denne var lagt opp, der en følger en personlig historie, lærer om nye steder (jeg vet INGENTING om Kreta) og om spedalskhet. Og så må selvsagt historien fenge, slik den gjorde her.

Skrevet

Måtte kjøpe meg ei ny bok etter Øya - og kjøpte Livstid av Liza Marklund. Ble akkurat ferdig - veldig spennende bok!

Skrevet

Måtte kjøpe meg ei ny bok etter Øya - og kjøpte Livstid av Liza Marklund. Ble akkurat ferdig - veldig spennende bok!

Og den nyeste, En plass i solen, er minst like bra.

Skrevet

Og den nyeste, En plass i solen, er minst like bra.

Jeg har faktisk ikke lest noe av henne før - men det skal jeg jammen gjøre noe med!

Bør jeg starte med hennes første bøker da?

Skrevet

Jeg har faktisk ikke lest noe av henne før - men det skal jeg jammen gjøre noe med!

Bør jeg starte med hennes første bøker da?

Ja, du bør helst starte i riktig ende p.g.a. utviklingen i privatlivet til Annika. Der skjer det stadig ting. Pluss at hun av og til nevner de forrige mordmysteriene. Jeg lurer på om Sprengeren var den første, men er langt fra sikker.

Skrevet

Ja, du bør helst starte i riktig ende p.g.a. utviklingen i privatlivet til Annika. Der skjer det stadig ting. Pluss at hun av og til nevner de forrige mordmysteriene. Jeg lurer på om Sprengeren var den første, men er langt fra sikker.

Så det er Annika som er hovedpersonen? Jeg trodde først det var Nina (politikvinnen), men det ble mer og mer Annika.

Snedig slutt forresten!

Skal ta en tur på biblioteket over påske og hive meg over bøkene :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...