Gå til innhold

Gode bøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og den nyeste, En plass i solen, er minst like bra.

Gleder meg til den:-)

Skrevet

Ja, du bør helst starte i riktig ende p.g.a. utviklingen i privatlivet til Annika. Der skjer det stadig ting. Pluss at hun av og til nevner de forrige mordmysteriene. Jeg lurer på om Sprengeren var den første, men er langt fra sikker.

Sprengeren

Studio Sex

Paradiset

Prime Time

Den røde vargen

Nobels testamente

Livstid

En plass i solen

Skrevet

Jeg har faktisk ikke lest noe av henne før - men det skal jeg jammen gjøre noe med!

Bør jeg starte med hennes første bøker da?

Ja, gjør det! Du få med deg hele storyen om Annika Bengtzon. Jeg synes Liza Marklund skriver veldig lett og greit å lese, samtidig som det er spennende. :)

Skrevet

Ja, gjør det! Du få med deg hele storyen om Annika Bengtzon. Jeg synes Liza Marklund skriver veldig lett og greit å lese, samtidig som det er spennende. :)

Det skal jeg!

Skrevet

Så det er Annika som er hovedpersonen? Jeg trodde først det var Nina (politikvinnen), men det ble mer og mer Annika.

Snedig slutt forresten!

Skal ta en tur på biblioteket over påske og hive meg over bøkene :-)

Ja, Annika er hovedperson og gjenganger i alle bøkene.

Skrevet

Sprengeren

Studio Sex

Paradiset

Prime Time

Den røde vargen

Nobels testamente

Livstid

En plass i solen

Skal ta lista med på biblioteket :-)

Jeg har hatt sånne raptuser de siste årene med Mankell, Jo Nesbø og sikkert noen andre også :-) Stod plutselig litt stille her nå.

candyqueen_83
Skrevet

Måtte kjøpe meg ei ny bok etter Øya - og kjøpte Livstid av Liza Marklund. Ble akkurat ferdig - veldig spennende bok!

Den har jeg ikke lest ennå.. Står på venteliste på biblioteket. Syns alle (nesten hvertfall) bøkene hennes har vært spennende :o)

Akkurat nå leser jeg den illustrerte utgaven av Da Vinci koden. Litt treg jeg, ikke fått begynt på den før nå. Men jeg synes den er veldig spennende ;O)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har faktisk ikke lest noe av henne før - men det skal jeg jammen gjøre noe med!

Bør jeg starte med hennes første bøker da?

Ja , les alle :o) Sjekk på wikipedia for å finne kronologisk rekkefølge.. De er ikke skrevet i riktig rekkefølge liksom :o)

Skrevet

Ja, du bør helst starte i riktig ende p.g.a. utviklingen i privatlivet til Annika. Der skjer det stadig ting. Pluss at hun av og til nevner de forrige mordmysteriene. Jeg lurer på om Sprengeren var den første, men er langt fra sikker.

Studio Sex er den første som ble utgitt, men så kom Sprengeren etterpå med handling som foregår _før_ Studio Sex. Litt forvirrende det der.

Skrevet

Sprengeren

Studio Sex

Paradiset

Prime Time

Den røde vargen

Nobels testamente

Livstid

En plass i solen

*Rister på hodet* Studio Sex ble utgitt før Sprengeren, men Sprengeren har handling som foregår før Studio Sex. Forvirrende.

Skrevet

*Rister på hodet* Studio Sex ble utgitt før Sprengeren, men Sprengeren har handling som foregår før Studio Sex. Forvirrende.

Omtrent som Star Wars...

:o)

candyqueen_83
Skrevet

Nei, det er omvendt. Sprengeren ble utgitt først, men i studio sex foregår handlingen før sprengeren.

Studio sex (1999) - som utspiller seg åtte år før Sprängaren.

Paradiset (2000) - en direkte fortsettelse av Studio sex.

Prime time (2002) - tidsmessig mellom Paradiset og Sprängaren.

Sprängaren (1998)

Den röda vargen (2003) - en frittstående roman som starter der Sprängaren sluttet.

Nobels testamente (2006)

Livstid (2007)

En plass i solen (2008)

Skrevet

Nei, det er omvendt. Sprengeren ble utgitt først, men i studio sex foregår handlingen før sprengeren.

Studio sex (1999) - som utspiller seg åtte år før Sprängaren.

Paradiset (2000) - en direkte fortsettelse av Studio sex.

Prime time (2002) - tidsmessig mellom Paradiset og Sprängaren.

Sprängaren (1998)

Den röda vargen (2003) - en frittstående roman som starter der Sprängaren sluttet.

Nobels testamente (2006)

Livstid (2007)

En plass i solen (2008)

Jeg husker i alle fall at det er en bok som kom etter den første, men som har handling som foregår før den - du har sikkert rett i rekkefølgen. :o) Husker bare at jeg slet litt med å nummerere bøkene på biblioteket, folk vil jo gjerne lese dem i rett rekkefølge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...