janeymor Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 8-åringen er så heldig at han har fått være med kompisen og familien hans på hyttetur. Han skal være der i 6 dager. De reiste på fredag, og jeg skjønner at han koser seg glugg i hjel (snakker med han på telefonen innimellom) Snakket med moren til kompisen før de dro om sønnen min skulle ta med seg noe. Han er der tross alt i nesten en uke og selv om det er hyggelig for gutten i huset koster det jo litt å ha med et ekstra barn. Moren ville ikke ta i mot noe penger men jeg lurer på om vi skulle kjøpe en liten ting som "takk for ferien"-gave fra gutten min til dem. Men... hva kan jeg kjøpe? Noen som har noen tips? Har tenkt på alt fra påskeblomst til lammelår... Hva tenker dere? vinflaske?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Tror kanskje jeg ville vinklet det som en "takk-for-ferie-gave" til kompisen hans, jeg. Kanskje en legoting? Eller brettspill? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janeymor Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Tror kanskje jeg ville vinklet det som en "takk-for-ferie-gave" til kompisen hans, jeg. Kanskje en legoting? Eller brettspill? Kompisen har flust av leker Moren er helt fantastisk, faren likeså. De tar med guttene på pilking, spennende skogsurer, lager deilig mat osv osv. Vil gjerne at de skal skjønne at vi foreldre setter pris på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Kompisen har flust av leker Moren er helt fantastisk, faren likeså. De tar med guttene på pilking, spennende skogsurer, lager deilig mat osv osv. Vil gjerne at de skal skjønne at vi foreldre setter pris på det. Invitere dem på en trivelig middag? Gi dem en matkurv? Høres ut som supre mennesker! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Be dem på middag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg ville også gitt foreldrene en oppmerksomhet, ikke gutten. Ideen med er lammelår synes jeg var grei. Blomster også, men ikke påskeblomster da man jo er halvveis inni påsken før blomsten kan overrekkes. I bunn og grunn er vel ikke selve gaven det som betyr noe, men tanken bak og at dere viser takknemlighet for at sønnen deres fikk være med på hytta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg hadde med ei venninne på ferie da jeg var lita, husker foreldrene hennes gav en fin blomst og et kort til foreldrene mine. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 En kurv fylt med påskegodt Kvikklunsj, appelsin, påskeegg, et par pyntekyllinger.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Dette jevner seg vel ut over tid. Gutten deres er med dem på påsketur nå, og motsatt andre ganger. Ville synes det var rart å få gave for å ha med en av barnas venner på tur. Du får si når du henter han at neste gang er det vennen som får bli med dere på tur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Synes et par vinflasker eller et lammelår er en god ide:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Vi har alltid hatt med oss andre barn på ferie (da vi var små selv), og mamma sa også alltid at de ikke skulle ha med seg noe. Likevel hadde de vanligvis med seg noe Men det varierte i alt fra snop til barna, et par flasker vin til "huset", en middag (det ble jo da avtalt på forhånd), et spill som ble igjen, osv. Men vi har aldri fått noe i etterkant såvidt jeg husker... Jeg tror jeg ville møtt dem med en blomst eller et par flasker vin (kommer litt an på hva du tror de vil like best), det er alltid hyggelig å vite at det man gjør blir satt pris på, selv om de har sagt det ikke trengs 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Vi har flere ganger hatt med venner på hytta i dagesvis, og jeg har aldri forventet noe som helst fra foreldrene til barnet, annet enn at de viser i ord og væremåte at de setter pris på at barnet har fått være med;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.