Gå til innhold

Forslag til spill i påsken

Gjest annlovinda

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda

Skulle ha kjøpt et spill eller to til påske. Ser ikke ut til at det vil bli det fineste været - så kan være greit med spill vi kan spille sammen inne.

Spillet må passe for en gutt på 7 år.

Blir takknemlig for noen forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fant fram et gammelt spill forleden, jeg tror det heter Slagskip, eller noe. Gutta her er straks 7 og 9, og det digget det. Det er enkelt, og går ut på å senke motstanderens skip.

Pusslespill?

Mastermind er noe størstemann her liker, men lillebror eier ikke nok konsentrasjon til at dette blir artig for ham.

Ludo liker vi, men det har dere sikkert.

Yatzy? Det skal vi spille i påska (vi har ikke gjort det alle mann sammen før).

Uno. Her spilles det mye uno.

Dette er et spill som er veldig populært, jeg fikk et slikt som barn, og ungene fikk en mini-utgave på BurgerKing tidligere i år. Det går ut på å vri brikkene nedover i hjulsystemet, og heter Slotter i Tyskland:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/Slotter-Spiel_von_MB_Spiele.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239112343' post='4128074]

Vi fant fram et gammelt spill forleden, jeg tror det heter Slagskip, eller noe. Gutta her er straks 7 og 9, og det digget det. Det er enkelt, og går ut på å senke motstanderens skip.

Pusslespill?

Mastermind er noe størstemann her liker, men lillebror eier ikke nok konsentrasjon til at dette blir artig for ham.

Ludo liker vi, men det har dere sikkert.

Yatzy? Det skal vi spille i påska (vi har ikke gjort det alle mann sammen før).

Uno. Her spilles det mye uno.

Dette er et spill som er veldig populært, jeg fikk et slikt som barn, og ungene fikk en mini-utgave på BurgerKing tidligere i år. Det går ut på å vri brikkene nedover i hjulsystemet, og heter Slotter i Tyskland:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/Slotter-Spiel_von_MB_Spiele.JPG

Takk for svar og gode forslag.

Uno skal jeg iallefall få tak i i morgen, det er gøy. Også skal jeg se om de har slagskip - det kan høres ut til å være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Togspillet er kjekt. Et domino-aktig spill som ungene mine digger :o)

Takk for forslag - skal se om de har det når jeg skal ut og handle i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr på 8 spiller mye uno, idiot (vanlig kortstokk), Gjett hvem ( finne frem til hvilken person den andre har ved å stille spørsmål), ludo, og fantasi jr. også har vi kjøpt familieutgaven av TP som vi skal prøve i påska. Egne kort til barna og de voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...