Gå til innhold

Påskekrangel

Gjest kanskje en annen gang

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Vi har litt samme situasjon, men vi klarte det uten å krangle. Min mor ble brystkreftoperert torsdag, og kom hjem fra sykehuset søndag.

Mannen min og ungene reiste på ferie søndag morgen, og jeg ble igjen til i går kveld for å hjelpe mamma. Tok fly + tog for å komme hit vi er nå, og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Fikk mye tid med mamma.

Min søster og min far deler nå på å være hos henne reste av påska.

Synes du skal skal buss/tog hjem søndag morgen, så kan resten av familien komme etter, enten søndag kveld eller mandag. Ser at du har foreslått de, men jeg skjønte ikke hvorfor mannen din ikke ville dette?

Skrevet

Vi har litt samme situasjon, men vi klarte det uten å krangle. Min mor ble brystkreftoperert torsdag, og kom hjem fra sykehuset søndag.

Mannen min og ungene reiste på ferie søndag morgen, og jeg ble igjen til i går kveld for å hjelpe mamma. Tok fly + tog for å komme hit vi er nå, og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Fikk mye tid med mamma.

Min søster og min far deler nå på å være hos henne reste av påska.

Synes du skal skal buss/tog hjem søndag morgen, så kan resten av familien komme etter, enten søndag kveld eller mandag. Ser at du har foreslått de, men jeg skjønte ikke hvorfor mannen din ikke ville dette?

''Ser at du har foreslått de, men jeg skjønte ikke hvorfor mannen din ikke ville dette?''

Sannsynligvis fordi han da måtte ha laget søndagsmiddag og pakket og vasket ut av hytta alene...

Gjest florentine
Skrevet

Slik som du skriver det her så ser det ut som mannen forventer service av deg, og ikke kan klare seg alene med barna i påsken for det blir for mye jobb for han. Han får ikke de ferdiglagde middagene som han forventer av deg og må finne frem barnas klær og utstyr, for ikke å snakke om kveldskos og så sengekos når barna har sovnet.

Men hvor vant er han til å ordne slikt? Hvis han er vant til at du alltid tar ansvar og han bare er den snille hjelperen engang i blant så blir han fort usikker.

Du er ikke urimelig, og du må og skal prioritere foreldrene dine så mye du føler for denne påsken. Alt annet vil du angre på senere. Sett foten ned og tenk deg f.eks. hva han hadde gjort hvis du hadde havnet på sykehus. Da hadde han måttet ordne opp selv.

Gjest kanskje en annen gang
Skrevet

''Ser at du har foreslått de, men jeg skjønte ikke hvorfor mannen din ikke ville dette?''

Sannsynligvis fordi han da måtte ha laget søndagsmiddag og pakket og vasket ut av hytta alene...

Jeg kan nesten ikke la det bli stående et inntrykk av at mannen min trenger ferdige middager og er redd for å vaske ut av hytta alene. Han er ekstremt bra på hjemme-oppgavene, det være seg husarbeid eller hjulskift. Jeg skjønner at det er lett å tro at han er en "typisk mann" som ikke tar i et tak, men det er virkelig helt helt feil. Så jeg kan ikke la dere tro det :)

Derimot er han ikke kjempetrygg sosialt, så jeg tror det var ubehagelig å bli igjen "alene" siden de vi reiste med var mine gamle venner som han kjenner, men ikke er "bestis" med.

Nå ordnet det seg, da, uten mer krangel. Reiste ned tidlig i går og besøkte mamma, og ingen sure miner, verken fra mann eller barn...

Skrevet

Og siden jeg ser at alle de andre øyeblikkelig begynte å synkronmenstruere av medlidenhet med deg, så må det være mulig å foreslå at du tar buss til foreldrene dine, og de andre kan bli en ekstra dag i påskeheimen.

''alle de andre øyeblikkelig begynte å synkronmenstruere av medlidenhet med deg''

Det er vel en viss sannsynlighet for at en dame med såpass gamle foreldre ville bli meget overrasket over dette - selv uten "synkron" foran. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...