Gå til innhold

Hvem har mistet et barn i Haugesund

Gjest tre-fire timer uten å være savnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Løveføtter

Omsorgssvikt? Syns du drar en konklusjon litt vel tidlig her. Eneste som står er at faren hadde sovet, og meldte gutten savnet da han våknet.

Man kan bli sliten av å passe små barn, og her har da faren sovet leeenge. Kanskje han pleier å våkne av barnet tidlig, men akkurat denne morgenen har gutten vært rolig??? Gutten har kanskje kledd på seg, og gått ut, og da har det vært stille i huset, og faren har sovet i ro...

Syns det er skummelt å dra inn konklusjonen omsorgssvikt ut fra det lille som står i avisa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jajamensan

Omsorgssvikt? Syns du drar en konklusjon litt vel tidlig her. Eneste som står er at faren hadde sovet, og meldte gutten savnet da han våknet.

Man kan bli sliten av å passe små barn, og her har da faren sovet leeenge. Kanskje han pleier å våkne av barnet tidlig, men akkurat denne morgenen har gutten vært rolig??? Gutten har kanskje kledd på seg, og gått ut, og da har det vært stille i huset, og faren har sovet i ro...

Syns det er skummelt å dra inn konklusjonen omsorgssvikt ut fra det lille som står i avisa...

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er første gangen dette skjedde, synes jeg det kan karakteriseres som et "hendig uhell". Altså, hvis det faren sier er riktig, forsov han seg. Det _skal_ selvfølgelig ikke skje, men det _kan_ skje. Han kontaktet politiet så fort han var klar over hva som hadde skjedd, så det gir han vel litt kred oppi det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje gutten til og med var ekstra stille for ikke å vekke pappa?

I hvertfall er omsorgssvikt er veldig overdrivelse her, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når sambo sover, hvis han er sliten, så kunne han godt ha sovet til halv tolv hvis ingen vekket ham... Og så lenge han sover, så "merker" han jo ikke at han sover lenger enn normalt heller... Jeg derimot, jeg våkner i halv sju-tida selvom det ellers er helt stille i huset...

Sannsynligvis er dette et uhell - og jeg tipper at dørene låses annerledes der i huset etter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgssvikt??! Ut i fra det har lest i den snutten du legger ut link til!? Ehhhhh...... Nei, den er for drøy!

Min minstemann har også en tendens til å "rømme" om morgenen... Da lister han seg så stilt som overhodet mulig ut av rommet, og ned trappa. På med støvler og vips! Er han ute av døra... Men vi bor sånn til at han ikke klarer å komme seg til sentrum, men rusler inn til bestemor og bestefar i nabohuset.

Likefullt: Han rømmer på samme måte, og siden han er så stille, er det ingen som våkner av ham. Og når han er ute av huset, sover vi andre som steiner!!!! Til vi våkner av oss selv... Og da kan klokka godt være over 10 iallefall...

Nå har dette skjedd 1 gang med minsten her, men jeg vil på det absolutt sterkeste protestere på at det er omsorgssvikt her i huset!:-0

Det er vel litt lurt å vite litt mer om bakgrunn, og andre forhold før man utbasunerer at det er omsorgssvikt så snart et hendelig uhell skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Far har vel også hatt en liten leteaksjon på gang før han ringer? Politiet er jo vikke første sted man ringer om poden er borte. Selv hadde jeg nok vært på med støvlene og beina rundt i nabolaget før jeg ringte politiet. Omsorgsvikt kunne man vel kanskje snakke om om far ikke hadde ringt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme hendte meg da jeg hadde nyfødt unge og led kronisk sovnmangel. Babyen og jeg sov for en gangs skyld litt lengre og våknet til at 3 åringen var borte. Fant henne igjen hos naboen et et stykke unna.

Etterpå satt vi høytsittende lås på døra, men det varte ikke mer enn et par dager før hun fant ut at hun kunne nå låsen ved å ta tripp trappen bort til vinduskarmen og klatre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er første gangen dette skjedde, synes jeg det kan karakteriseres som et "hendig uhell". Altså, hvis det faren sier er riktig, forsov han seg. Det _skal_ selvfølgelig ikke skje, men det _kan_ skje. Han kontaktet politiet så fort han var klar over hva som hadde skjedd, så det gir han vel litt kred oppi det hele...

Det heter "hendelig uhell", ikke hendig. Altså noe som kan hende / skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "hendelig uhell", ikke hendig. Altså noe som kan hende / skje.

Ok, det visste jeg ikke - har bestandig hørt hendlig, jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239274686' post='4129126]

Du er offer for vranglære... ;-) Evt. hører du dårlig *s*

Jeg holder en knapp på vranglære, da hørselen vanligvis er helt utmerket;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det visste jeg ikke - har bestandig hørt hendlig, jeg:-)

Hendig betyr vel nærmest praktisk eller nevenyttig, så det passer dårlig sammen med uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendig, mener jeg:-)

Et uhell kan også være hendig. Som hvis mannen ramler i trappa og brekker beina i det han skal inn på soverommet for å kverke kjerringa.

I noens øyne kan det også være et hendig uhell om svigermor ramler ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et uhell kan også være hendig. Som hvis mannen ramler i trappa og brekker beina i det han skal inn på soverommet for å kverke kjerringa.

I noens øyne kan det også være et hendig uhell om svigermor ramler ut av vinduet.

*LOL*

Evt. hvis stebarn brekker foten og ikke kan komme på langvarig julebesøk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendig betyr vel nærmest praktisk eller nevenyttig, så det passer dårlig sammen med uhell.

Ja jeg skjønte det, tok et lite søk i ordbøker etter at du påpekte det, så nå har jeg lært forskjellen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...