Gå til innhold

Pappa har vasket huset!

Gjest utakknemlig frue...

Anbefalte innlegg

Gjest utakknemlig frue...

Jeg er heldig som har en mann som gjør husarbeidet på lik linje som meg (nesten). I går tok jeg av sengeklær, og mens jeg var borte vasket mannen hele hovedetasjen og la på nye sengeklær.

Men så er det det da, at han har lagt på et skarpt blått laken på det sarte hvite og lett grønne soverommet vårt... Det klør i fingrene og vibrerer i tunga, men foreløpig har jeg klart å la det være. Jeg har smilt og sagt takk, og følt meg fryktelig utakknemlig som henger meg opp i en sånn liten filleting av en bagatell!

Klarer dere andre å ti stille om sånt? Klarer dere å holde nebbet om at det ligger igjen støv i krokene, og at klærne er hengt opp på en slik måte at de blir skrukkete? Jeg har jo ikke en gang støv på hjernen, men jeg har vanskelig for å godta hans måte å gjøre ting på er bra nok..hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Onsdag1365380628

4

• UlrikkeE

3

• morsan

2

• sant å si

2

Jeg blir veldig provosert av det du skriver. Du har tross alt en mann som gjør en del i huset. Synes ikke du har noe å klage over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilje30

Hvis du ønsker at mannen din skal være like flink i fortsettelsen, tror jeg det er lurt og la det laknet ligge ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder klokelig munn og lærer deg å bli blind for sånne ting...

Jeg skulle ønske jeg hadde en mann som gjorde brøkdelen av det der uten at jeg nærmest kommanderer ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt får du legge "reservesengetøyet" som du helst ikke vil bruke noe særlig et annet sted, og bare ha det du synes er "ok" i det skapet han leter etter sengetøy... F.eks... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

Jeg skjønner din tankegang her...et laken i feil farge hadde jeg ikke brydd meg så mye om, men støv i krokene, ja det komenterer jeg. Mannen min er flink til å hjelpe til, men det skal gjøres ordentlig og han slipper ikke lettere unna selv om han er mann. Om ungene ikke gjør husarbeidet ordentlig sier jeg ifra, så hvorfor skulle en mann slippe unna? Jeg synes ikke du er utakknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Hvorfor skal man være så fryktelig takknemmelige om mannen gjør sin del av husarbeidet? Vi jobber fullt begge to så det skulle bare mangle syns jeg.

Selvfølgelig skal det ikke ligge støv i krokene. Akkurat lakenet hadde jeg kanskje ikke kommentert, men sørget for at det ble pakket langt vekk til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner din tankegang her...et laken i feil farge hadde jeg ikke brydd meg så mye om, men støv i krokene, ja det komenterer jeg. Mannen min er flink til å hjelpe til, men det skal gjøres ordentlig og han slipper ikke lettere unna selv om han er mann. Om ungene ikke gjør husarbeidet ordentlig sier jeg ifra, så hvorfor skulle en mann slippe unna? Jeg synes ikke du er utakknemlig.

''Mannen min er flink til å hjelpe til,''

Han har ikke ansvar på lik linje med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

''Mannen min er flink til å hjelpe til,''

Han har ikke ansvar på lik linje med deg?

Hos oss hjelper begge til å holde hjemmet ryddig og rent.. Jeg hjelper til, mannen min hjelper til. Når mini blir stor skal han også hjelpe til. Det er viktig å sette pris på det de andre gjør selv om det er en selvfølge! Jeg pleier å si fra at det ser fint ut og at det er hyggelig at mannen min har vasket gulvet eller badet. Selv om jeg forventer at vi deler på det. Han er ikke like flink til å kommentere hva jeg har gjort desverre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Noen damer velger å gjøre alt selv fremfor å la mannen gjøre det "feil". Du kan ikke lære opp mannen til å gjøre alt på din måte, da gidder han ikke mer.

Jeg skal inrømme at jeg har nå og da klaget, men det er ofte hvis man slurver. Han sier også fra om jeg har slurvet og vi synes det er greit sånn.

Jeg sier også kun ifra om mini har for lite klær på, ikke om han har "feil" klær. Derfor har han vært på besøk med pysj og i altforsmå og litt slitne hjemmeklær. Det gikk fint det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men støv i krokene, ja det kommenterer jeg. Mannen min er flink til å hjelpe til, men det skal gjøres ordentlig ''

Dette er en fin oppskrift på hvordan man kan unngå likestilling i hjemmet. Er det særlig sannsynlig at mannen blir motivert til å ta sin del av ansvaret for husarbeidet hvis arbeidet hans skal inspiseres og kommenteres? Og hvorfor sier du at han "hjelper til"? Er det ikke like mye du som hjelper til?

Her i huset er det mannen som vasker huset. Men jeg kan love deg at dette ville tatt brått slutt hvis jeg begynte å lete etter feil når han er ferdig. Ikke sier jeg takk heller, men jeg viser at jeg setter pris på det han gjør. Slik han viser når jeg lager mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Ja, jeg klarer å holde kjeft om det. Jeg er så innmari glad for at han også gjør sitt i huset, så om lakenet er blått eller grønt er meg likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjærring

Alternativt får du legge "reservesengetøyet" som du helst ikke vil bruke noe særlig et annet sted, og bare ha det du synes er "ok" i det skapet han leter etter sengetøy... F.eks... ;)

Hvorfor tar du det som en selvfølge at det er hun som legger tøyet i skapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss hjelper begge til å holde hjemmet ryddig og rent.. Jeg hjelper til, mannen min hjelper til. Når mini blir stor skal han også hjelpe til. Det er viktig å sette pris på det de andre gjør selv om det er en selvfølge! Jeg pleier å si fra at det ser fint ut og at det er hyggelig at mannen min har vasket gulvet eller badet. Selv om jeg forventer at vi deler på det. Han er ikke like flink til å kommentere hva jeg har gjort desverre :-)

"Hjelpe til" er et uttrykk som passer for barn som bidrar med vasking og rydding. For voksne blir det litt rart, det innebærer jo at det er en annen som har ansvaret, som ser hva som trenger å gjøres og fordeler oppgaver etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjærring

Hvordan ville du likt det hvis han kommenterer smuler i skuffa etter at du har ryddet kjøkkenet? Skal voksne folk gå og rette på hverandre og inspisere hverandres arbeid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Laken i feil farge??? Jez... Det skal jo skiftes om kort tid igjen, og du sover garantert akkurat like godt om det er blått eller hvitt eller grønt.

Støv i krokene: Det skal være igjen MYE for at jeg kommenter det, tror jeg, men den situasjonen har jeg ikke opplevd.

Jeg synes du er utakknemlig og sannsynligvis bør du finne en hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du det som en selvfølge at det er hun som legger tøyet i skapet?

Jeg gjør ikke det.

Jeg sier bare at hun må sørge for å rydde det vekk hvis hun ikke vil at han skal bruke det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...