Gjest VKF Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Herregud 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jøjje meg. Jeg hadde vært lykkelig om han hadde skiftet på senga. Jeg legger selv på laken og sengetøy som matcher hverandre, men om han skulle ha bommet på det hadde det ikke kunnet bry meg mindre! Heldigvis har vi lista like lavt for støv i krokene begge to og det kunne ikke falle meg inn å kritisere ham for at det ligger igjen støv i en krok om han støvsuger. Men jeg innrømmer at hans måte å henge opp tøy på ikke er heeeelt i overenstemmelse med min... Og jeg tilstår at det hender jeg retter opp der, jeg har nemlig en greie på at dersom det går så henger jeg alt på selve stativet sånn at "vingene" bare slås inn og stativet ikke tar så stor plass, men det tenker ikke han på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stå imot! Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jeg sier aldri noe om det som blir gjort. Derfor gidder min mann å gjøre noe i huset en annen gang! Selv blir jeg jo pottesur om noen kritiserer min vasking og rydding så hvorfor skal jeg gjøre det mot andre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Lukk munnen og smil. Du overlever uka med feil farge på lakenet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jeg hadde absolutt ikke sagt noe! Det har hendt at mannen min har valgt andre fargekominasjoner på klær og sengetøy og måter å henge opp ting på som ikke jeg foretrekker, men jeg sier ikke i fra om sånne bagateller, så sant han ikke gjør noe direkte galt (f.eks. vasker noe tøy på feil temperatur eller liknende). Men jeg kan vise ham mine måter å gjøre det på, slik som han viser meg hans måter å gjøre tiengene som vanligvis er hans domene (f.eks. polere bilen) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Nei jøsses, jeg hadde bare fjernet støvet uten å si noe. Sengeklær bryr jeg meg ikke om, jeg skal da bare ha min mann inn dit *klør meg i hodet* Skriver på minnet at jeg må lære barna om fargevalg når de skal bytte sengetøy En annen ting er at dersom dette er mannens faste oppgave, så kan man jo foreslå hva som passer sammen om det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hvordan ville du likt det hvis han kommenterer smuler i skuffa etter at du har ryddet kjøkkenet? Skal voksne folk gå og rette på hverandre og inspisere hverandres arbeid ? 'Skal voksne folk gå og rette på hverandre og inspisere hverandres arbeid ?' Det er ikke snakk om (fra min side) å inspisere og rette på, men at jeg kan si ifra om jeg ser noe som ikke er nøye nok gjort. Feks forventer man jo at toalettet er rent når noen sier at de har vasket toalettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 ''men støv i krokene, ja det kommenterer jeg. Mannen min er flink til å hjelpe til, men det skal gjøres ordentlig '' Dette er en fin oppskrift på hvordan man kan unngå likestilling i hjemmet. Er det særlig sannsynlig at mannen blir motivert til å ta sin del av ansvaret for husarbeidet hvis arbeidet hans skal inspiseres og kommenteres? Og hvorfor sier du at han "hjelper til"? Er det ikke like mye du som hjelper til? Her i huset er det mannen som vasker huset. Men jeg kan love deg at dette ville tatt brått slutt hvis jeg begynte å lete etter feil når han er ferdig. Ikke sier jeg takk heller, men jeg viser at jeg setter pris på det han gjør. Slik han viser når jeg lager mat. ''Er det særlig sannsynlig at mannen blir motivert til å ta sin del av ansvaret for husarbeidet hvis arbeidet hans skal inspiseres og kommenteres? Og hvorfor sier du at han "hjelper til"? Er det ikke like mye du som hjelper til? '' Hvem sier at arbeidet skal inspiseres og kommenteres? Ikke jeg ihvertfall....men støvdotter og slikt som tydelig bærer i øynene, det kommenterer jeg. Skal man vaske, skal det være høvelig rent. Og dette gjelder begge veier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 "Hjelpe til" er et uttrykk som passer for barn som bidrar med vasking og rydding. For voksne blir det litt rart, det innebærer jo at det er en annen som har ansvaret, som ser hva som trenger å gjøres og fordeler oppgaver etc. Veldig, veldig godt poeng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 ''Mannen min er flink til å hjelpe til,'' Han har ikke ansvar på lik linje med deg? Jeg har hovedansvaret for renholdet her i huset. Det fungerer helt greit her. Han har andre oppgaver som han har ansvaret for. Og vi hjelper hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Typisk kvinnfolk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 "Hjelpe til" er et uttrykk som passer for barn som bidrar med vasking og rydding. For voksne blir det litt rart, det innebærer jo at det er en annen som har ansvaret, som ser hva som trenger å gjøres og fordeler oppgaver etc. Sånn er det her. Vi har hver våre ansvarsområder og det fungerer utmerket. Hadde jeg tatt service på bilen vil det si at jeg hadde hjulpet til, når han vasker gulv har han hjulpet meg. Hagen tar vi den som har tid og lyst, og ofte gjør vi det sammen alle 5. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg hadde ikke brukt energi på å irritere meg. Jeg gjør ting på min måte, han på sin. Jeg kjenner ei, hun vil ikke at mannen skal gjøre noe "feil" og ikke blande seg opp i husarbeidet, for han gjør det ikke "rett". Setter feil inn i oppvaskmaskina, han tar feile sengklær osv osv. Samtidig kan hun klage til meg, for hun må jo gjøre alt alene. Vi har det så godt mener hun, som deler på alt, heimen er en felles bedrift, så vi gjør vår del for å få heimen til å fungere. Men, jeg skjønner jo stakkars mannen hennes, han tør jo ikke lengre, for hun drar ting ut av hendene og sier at det er feil det han gjør, i neste øyeblikk så sier hun til at han at han må bidra mer. Ved å stå på utsiden og se på dette, så er jeg blitt enda mer obs på å ikke ta ting så høytidlig. Så, nei jeg hadde ikke sagt noe. Jeg tar laken som matcher, men jeg sover like godt når sambo har dratt frem noen av de mer fargerike og snodige mønstrete sengklærene våre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Før klarte jeg ikke å la være å kommentere, men nå går det greit. Jeg later bare som ingenting. Det er bagateller. Neste gang skifter jeg på senga selv, eller jeg legger frem sengeklær jeg ønsker skal være etter at jeg har tatt av de gamle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg ville ikke sagt noe. Vi gjør enkelte ting forskjellig (f.eks måten vi legger sammen klær) og like mye som jeg må få gjøre det på min måte, så gjelder det også ham. Hvis du ikke er fornøyd med det han gjør, får du vel enten godta at dere har ulike måter - eller godta å gjøre alt selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 'Skal voksne folk gå og rette på hverandre og inspisere hverandres arbeid ?' Det er ikke snakk om (fra min side) å inspisere og rette på, men at jeg kan si ifra om jeg ser noe som ikke er nøye nok gjort. Feks forventer man jo at toalettet er rent når noen sier at de har vasket toalettet. Da vasker du toalettet selv. Kunne ikke falle meg inn å f.eks brette klesvasken en gang til om gubben skulle mene det ikke var bra nok. Er han ikke fornøyd, får han gjøre det selv. Hvilket fører til at han ALLTID er fornøyd ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete. Du får gjør jobben sjølv om du ikke er fornøyd, de fleste er glade for å slippe. Nei jeg hadde ikke sagt et ord. Støvet i krokene hadde vi levd godt med noen dager og fargen på lakenet,,, vel hadde jeg brydd eg om det hadde jeg funnet meg en hobby. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Jepp - det der hadde jeg glatt oversett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Jeg gir nok ros til at han fortsetter å gjøre ting i huset, men samtidig litt ris så han ikke tror han kan slappe av og gjøre dårlig arbeid. Å støvsuge gangen uten å støvsuge under skohylla FUNKER IKKE, og det må tas tak i. Å legge på et laken i feil farge er ubetydelig, men hvis det klødde nok i sjela mi kunne jeg tatt en hvit løgn om at jeg hadde søla eller noe, og ville bytte. Så til neste gang lagt sengetøyet som er greit å bruke lengst frem/på toppen i skapet, sånn at han ikke tar feil når han tar "det første og beste". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Tror jeg klarer å tie om mye, men ting som virkelig er gjort feil sier jeg i fra om. (En do må f.eks. vaskes i alle kriker og kroker for å kalles ren!!!) Eller skiller jeg litt mellom skikkelig rengjøring og en rask "fare over for at det skal se vedre ut". Finn de tingene som er viktigst for deg og påpek dem på en vennlig måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.