Gå til innhold

Å legge til fysioterapeuten sin på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen jente 28
Skrevet

for fem år siden var jeg innlagt på en opptreningsinstitusjon og fikk tildelt en kjekk fysioterapeut. Behandlingen varte en måned. Nå ser jeg at han er på Facebook. Blir det feil av meg å sende en venneforespørsel, siden dette er et tidligere behandler-pasient forhold?

Gjest Mirakelet
Skrevet

Ja, sånn egentlig...

Jeg jobber på sykehus og har hørt flere der som har sagt at pasienter har prøvd å lagt dem til på facebook, noe de syntes var ekkelt. Følte seg vel litt forfulgt, mange galninger der ute. også er det det med pasient-behandlerforholdet.

Gjest minnah
Skrevet

Er poenget å sjekke ham opp? I så fall kan du vel "send a message" istedet for å legge ham til som venn. For venner er dere vel strengt tatt ikke..... ;-)

Gjest FrueUtenNick
Skrevet

Ja, sånn egentlig...

Jeg jobber på sykehus og har hørt flere der som har sagt at pasienter har prøvd å lagt dem til på facebook, noe de syntes var ekkelt. Følte seg vel litt forfulgt, mange galninger der ute. også er det det med pasient-behandlerforholdet.

Signerer. Det samme gjelder foreldre - lærere. Utrolig mange som forsøker å legge til barnas lærere som venner. ugg...

Gjest mallet
Skrevet

Uavhengig av om det var behandler-pasient-forhold eller ikke, så ville jeg ikke lagt til noen jeg bare hadde truffet et begrenset antall ganger for fem år siden.

Gjest Joilet
Skrevet

Det blir helt feil å sende en venneforspørsel. Du kan sende en melding om "hei og takk for den gode behandlingen du gav meg". Det blir derretter opp til behandler om vedkommende vil legge deg til sin venneliste.

Skrevet

Nei!

Enten godtar han forespørselen din, eller han avviser den.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det blir helt feil å sende en venneforspørsel. Du kan sende en melding om "hei og takk for den gode behandlingen du gav meg". Det blir derretter opp til behandler om vedkommende vil legge deg til sin venneliste.

Godt forslag.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, det er unødvendig og upassende.

Hvis du virkelig vil ha kontakt med ham, kan du evt vurdere å poke ham eller sende ham en liten melding som Joilet foreslo, så ser du hvor landet ligger. Men i utgangspunktet: Skygg unna.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Enig der :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg synes det blir feil. Jeg vet at mange av mine behandlere, både fysio, leger, og sykepleiere er på facebook, men jeg hadde aldri funnet på å lagt dem til. Selv om noen av dem kjenner jeg veldig godt, men det er jo profesjonelt jeg kjenner dem, det er jo ikke venner.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Signerer. Det samme gjelder foreldre - lærere. Utrolig mange som forsøker å legge til barnas lærere som venner. ugg...

Hva? Ja, da er det nok mange sideblikk på foreldremøtene! hehe... Glad jeg hadde barn i småskolen før Facebook! Her lukter det konflikter ogm istenksomhet lang vei.

Skrevet

På en måte enig jeg også... Men blir det ikke like feil om en behandler legger til en pasient?

Gjest florentine
Skrevet

Send ham en venneforespørsel og så blir det opp til ham å svare deg eller ikke. det er helt feil at dere ikke kan bli bedre kjent fordi at han engang var behandleren din..........

Gjest Joilet
Skrevet

På en måte enig jeg også... Men blir det ikke like feil om en behandler legger til en pasient?

Greit hvis hvis h*n spør først tenker jeg?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...