Gå til innhold

Drømmetyder?

Anbefalte innlegg

Gjest qigong
Skrevet

Hvis du kysser en frosk blir den til en prins...Når det er flere frosker betyr det vel at du har mange "prinser" å velge i?

Skrevet

Det betyr at han du er forelska i er umulig å stole på, dessuten så er han ingen prins, bare en frosk.

_Bare_ en frosk?!? Hva skal det bety?

Fornærmet hilsen

Skrevet

Hvis du kysser en frosk blir den til en prins...Når det er flere frosker betyr det vel at du har mange "prinser" å velge i?

Det der har jeg ikke opplevd. Er det da noe i veien med måten jeg ble kysset på?!?

Skrevet

Det der har jeg ikke opplevd. Er det da noe i veien med måten jeg ble kysset på?!?

Det kan være at prins eller prinsessegenen dine bare er litt recessive.

Skrevet

Det kan være at prins eller prinsessegenen dine bare er litt recessive.

Tror du at litt genterapi kan gjøre dem dominante?

Skrevet

Tror du at litt genterapi kan gjøre dem dominante?

Kanskje er det håp for det. Jeg har ikke lest om det ennå, men jeg burde gjøre det. *løsriver meg fra dol, sakte og smertefult... aaaaauuuuuu,,,,,,,,,,,* Hold ut så lenge!

Gjest qigong
Skrevet

Enten det, eller kanskje du er kun en halv frosk? :-) Må være noe galt her ja..har du sett på slektstreet ditt? Kanskje mor el far ikke var/er frosk? ;-)

Skrevet

Enten det, eller kanskje du er kun en halv frosk? :-) Må være noe galt her ja..har du sett på slektstreet ditt? Kanskje mor el far ikke var/er frosk? ;-)

Hmmm... mulig at din forklaring kan ha noe for seg.

Skrevet

Kanskje er det håp for det. Jeg har ikke lest om det ennå, men jeg burde gjøre det. *løsriver meg fra dol, sakte og smertefult... aaaaauuuuuu,,,,,,,,,,,* Hold ut så lenge!

Lykke til med løsrivningsprosessen!

Skrevet

Kanskje mor og far var bærer av froskegenet, som i vanlig dominant/recessiv arv. Der mor hadde genotype Ff. Liten f for frosk og stor F for normal. Og far også var hetrozygot Ff. Når man krysser disse vil det være 25% sjanse for at barna blir får ff og blir frosk.

Deretter må man regne sansynlighet for å få prins- eller prinsessegener. Jeg vil tippe det er 9 av en million som har liten p+ liten p. (p for prins eller prinsesse) Da tar man altså rota av 9/1000 000, og får at muligheten for liten p er 3 av 1000. Hvis ikke da prins-og prinsessegenene er dominante, da blir det en annen situasjon.

Når man regner disse to sammen (0,25 * 3/1000 * 100%) er sjansen 0,075 % sjanse for frosk med prins-eller prinsessegener, tror jeg. Dette er en liten sjanse, og her kommer altså genterapien inn i bildet.

Mary Poppins
Skrevet

Hei. Jeg har begynt såvidt å se på den, men fortsetter i morgen eller så fort jeg får anledning.

Foreløpig så kan det se ut som du straffer deg selv for dine egne negative eller dårlige vaner.... Det er kanskje en person i ditt våkne liv som kan minne om din bror? Gir du din bror negative eller dårlige vaner?

Som sagt, langt unna ferdig, du hører fra meg! Ikke tenk at det er så fælt, for drømmer som er fæle har oftere en gledelig betydning. Det betyr aldri (så og si) det man drømmer på ordentlig :)

Godnatt!

Takk for svar :-)

Hmm jeg vet ikke om jeg gir min bror dårlige eller negative vaner.. vet ikke helt hva det skulle vært?..*tenker*

:-)

Skrevet

ok :)

Jeg synes drømmer er spennende og har holdt på med dette en stund, tyding altså :)

Så om du får en snodig drøm så rop på meg om du tør ;)

Kan du tyde drømmer?

Jeg drømte at min samboer gikk løs på meg og ungene med øks,hva betyr det?

Skrevet

IPekkaline, du som har litt peiling på drømmer. I det siste har jeg drømt mye om at noen nær meg blir overfalt eller drept. Hadde spesielt en veldig merkelig drøm for et par dager siden som jeg lurer på om du skjønner noe av:

Jeg og broren min befant oss i et annet land (muslimsk land), og skulle på en fest. Det var midt på dagen (lyst ute), og vi dro til en slags kjellerlokalet. Det stod to store dørvakter utenfor og vi måtte betale inngang. Når vi kom inn oppdaget vi at det var en tortur leir. Området var delt inn i båser der man kunne være tilskuer til at noen ble torturert. Jeg husker spesielt to båser - den ene der det lå en mann på magen med bandasjer fra topp til tå oppe på et høyt bord, og armene og bena knyttet oppover mot taket, Rundt bordet stod det folk som drakk og lo.

Neste bås jeg husker var innerst i kjelleren, hvor man kunne høre en ung jente gråte og man hørte en mannlig stemme..jeg orket ikke gå og se i båsen men broren min gjorde det og sa at det der ville jeg ikke se.

Ellers ser vi flere båser men jeg husker ingen spesifikke annet enn at jeg var veldig redd (også i frykt for å bli kapret og brukes til torturoffer).

I neste øyeblikk er vi utenfor kjellerlokalene og går mot bilen, da vi blir stoppet av en gjeng med arabere. De er hyggelig til og begynne med og lurer på om jeg skal feste med de. Jeg får en vond følelse av at det ikke bare er festing de vil jeg skal gjøre med dem, men prøver være så hyggelig jeg kan- Så sier jeg at vi må videre fordi vi skal rekke noe, men vi tar deg igjen en annen dag (i forsøk på at de skulle la oss gå). Da tar de tak i meg og prøver overfalle meg. Broren min får meg løs men han blir da tatt av araberne og banket opp mens han roper til meg at jeg må komme meg bort og at jeg skal ta bilen og kjøre av gårde. Jeg løper da mot bilen og kjører avgårde uten lillebror!!!

I neste øyeblikk er vi tilbake i huset til mamma og pappa og han står og spiser en brødskive på kjøkkenet. Han har litt blåmerker her og der, og jeg spør om det har gått bra med han.

Så våkner jeg...

Jeg får ikke denne drømmen ut av hodet... Den var så ekkel :-/

Hei igjen.

Det ligger endel følelser i denne drømmen. Du har noen følelser du har lagt lokk på kanskje.

Nye utfordringer og forandring i livet. Det er en situasjon du må komme vekk fra og det er kanskje deg selv som er situasjonen? Overbeskytter du deg selv? Hjelpesløs i en situasjon som kan handle om dine maskuline og feminine sider.... Du er kanskje redd for å konfrontere deg med ukjente sider av deg selv. Den delen av deg som er ukjent for deg, den overser du. Det handler om viktige følelser eller talenter. Du har endel usikkerhet i livet ditt?

Slik jeg ser det så må du gå en runde med deg selv før du går for dypt inn i et nytt forhold. Ut i fra symbolene altså...

Drømmen kan være en dagsrest og være uten betydning, men tenk og kjenn godt etter siden du har hatt flere slike drømmer.

De personene i drømmen din er egentlig en speiling av deg. Tenk over hva du forbinder med hver av de personene, hva de står for.... Det kan være følelser i ditt liv som trues eller må opphøre.

Utlendingene i drømmen forteller om forandring i livet. Det er NÅ du må ta tak i de følelsene/evnene du har.

På hvilket område kan du være overbeskyttende? Kanskje det er hva du må finne ut for å finne hvilke skjulte følelser det er du må ordne opp i? Ligger det en sorg inni bildet? En skade? noe som har skjedd i ditt barndomshjem?

Kan du gi meg neste drøm også dersom du ikke føler det jeg har skrevet henger på greip? Så får jeg enda litt mere å tolke utfra.

Alle spørsmålene er ting du må spørre deg selv om, men jeg vil gjerne høre fra deg om hva du mener om dette.

Mvh

Skrevet

Kan du tyde drømmer?

Jeg drømte at min samboer gikk løs på meg og ungene med øks,hva betyr det?

Du spør og jeg svarer :)

Du har en overkontrollerende måte å være på? Det kommer kanskje av tidligere ødeleggelse, fiendtlighet og frustrasjon som du bærer på. Kanskje du har "en grind å bygge med noen"?

Det er deg det handler om, ikke samboeren din. Vær litt forsiktig de nærmeste dagene.....

Drømmen kan være en dagsrest, så om du nylig har sett en øks i en skrekkfilm e.l.l, så kan drømmen være helt uten betydning ;)

Mvh

Skrevet

Takk for svar :-)

Hmm jeg vet ikke om jeg gir min bror dårlige eller negative vaner.. vet ikke helt hva det skulle vært?..*tenker*

:-)

Men hvis du ser på din bror som deg selv da? Gir du deg selv dårlige vaner? ;)

Mary Poppins
Skrevet

Hei igjen.

Det ligger endel følelser i denne drømmen. Du har noen følelser du har lagt lokk på kanskje.

Nye utfordringer og forandring i livet. Det er en situasjon du må komme vekk fra og det er kanskje deg selv som er situasjonen? Overbeskytter du deg selv? Hjelpesløs i en situasjon som kan handle om dine maskuline og feminine sider.... Du er kanskje redd for å konfrontere deg med ukjente sider av deg selv. Den delen av deg som er ukjent for deg, den overser du. Det handler om viktige følelser eller talenter. Du har endel usikkerhet i livet ditt?

Slik jeg ser det så må du gå en runde med deg selv før du går for dypt inn i et nytt forhold. Ut i fra symbolene altså...

Drømmen kan være en dagsrest og være uten betydning, men tenk og kjenn godt etter siden du har hatt flere slike drømmer.

De personene i drømmen din er egentlig en speiling av deg. Tenk over hva du forbinder med hver av de personene, hva de står for.... Det kan være følelser i ditt liv som trues eller må opphøre.

Utlendingene i drømmen forteller om forandring i livet. Det er NÅ du må ta tak i de følelsene/evnene du har.

På hvilket område kan du være overbeskyttende? Kanskje det er hva du må finne ut for å finne hvilke skjulte følelser det er du må ordne opp i? Ligger det en sorg inni bildet? En skade? noe som har skjedd i ditt barndomshjem?

Kan du gi meg neste drøm også dersom du ikke føler det jeg har skrevet henger på greip? Så får jeg enda litt mere å tolke utfra.

Alle spørsmålene er ting du må spørre deg selv om, men jeg vil gjerne høre fra deg om hva du mener om dette.

Mvh

Tusen takk for så utfyllende svar :-)

”Nye utfordringer og forandring i livet. Det er en situasjon du må komme vekk fra og det er kanskje deg selv som er situasjonen? Overbeskytter du deg selv? Hjelpesløs i en situasjon som kan handle om dine maskuline og feminine sider.... Du er kanskje redd for å konfrontere deg med ukjente sider av deg selv. Den delen av deg som er ukjent for deg, den overser du. Det handler om viktige følelser eller talenter. Du har endel usikkerhet i livet ditt?”

Mye av dette stemmer faktisk veldig bra. Det er mye forandringer og utfordringer i mitt liv akkurat nå som fører til en god del usikkerhet. Og jeg tror nok det veldig godt kan tenkes at denne usikkerheten gjør at jeg oppfører meg overbeskyttende mot meg selv. Jeg kommer faktisk på noe ganske konkret i forbindelse med dette.

”De personene i drømmen din er egentlig en speiling av deg. Tenk over hva du forbinder med hver av de personene, hva de står for.... Det kan være følelser i ditt liv som trues eller må opphøre.”

Det var interessant. Jeg var ikke klar over at man kunne tolke menneskene i drømmene sine som en speiling av seg selv.

”Utlendingene i drømmen forteller om forandring i livet. Det er NÅ du må ta tak i de følelsene/evnene du har.”

Som nevnt overfor er det en del forandringer, spesielt _en_ stor forandring.

”På hvilket område kan du være overbeskyttende? Kanskje det er hva du må finne ut for å finne hvilke skjulte følelser det er du må ordne opp i? Ligger det en sorg inni bildet? En skade? noe som har skjedd i ditt barndomshjem?”

Jeg tror jeg vet hvilke område jeg kan virke overbeskyttende på. Det handler ikke om en skade eller noe som har skjedd i mitt barndomshjem tror jeg. Hvorfor jeg er overbeskyttende på det området vet jeg ikke, men jeg vet jeg tenker ofte på hvorfor jeg er det.

”Kan du gi meg neste drøm også dersom du ikke føler det jeg har skrevet henger på greip? Så får jeg enda litt mere å tolke utfra”

Jeg synes jeg drømmer så mye rart hele tiden. Vanligvis er det ganske dystre drømmer der jeg ofte har skyld i at noen er døde. Men i natt derimot drømte jeg ikke om drap e.l i det hele tatt:

En eks av meg (som jeg i virkeligheten har mye kontakt med men som venner), banket på døren min og var stresset fordi en felles kamerat av oss hadde fortalt kjæresten hans at han holdt på med meg (noe som var sant i drømmen). Jeg husker jeg blir nervøs fordi jeg tror han skal bli sur på meg fordi jeg har fortalt det til andre. Men når jeg later som jeg er uvitende og spør hvordan denne kameraten visste det, forteller eksen at han har fortalt det selv en gang han var full. Jeg husker også det var mye fokus på at jeg var fullstendig usminket da eksen kom og at jeg unnskyldte hvordan jeg så ut flere ganger.

I neste øyeblikk går vi hånd i hånd oppover en bakke på vei til en fest midt på dagen på en uteplass. Jeg husker jeg smiler til meg selv og er stolt over at han velger og likevel vise at han er glad i meg (på tross av hva det kan gjøre mot forholdet hans) så tydelig overfor de andre på festen (altså ved at vi ankommer sammen og leier hender). Jeg tror drømmen slutter der,, eller det er i hvert fall alt jeg husker.

Jeg vet ikke om dette kan virke som jeg ønsker eksen tilbake men det gjør jeg altså ikke. Vi er bare veldig gode venner.

Oi dette ble veldig langt.. men noen tanker?:-)

Skrevet

_Bare_ en frosk?!? Hva skal det bety?

Fornærmet hilsen

LOL

Skrevet

Tusen takk for så utfyllende svar :-)

”Nye utfordringer og forandring i livet. Det er en situasjon du må komme vekk fra og det er kanskje deg selv som er situasjonen? Overbeskytter du deg selv? Hjelpesløs i en situasjon som kan handle om dine maskuline og feminine sider.... Du er kanskje redd for å konfrontere deg med ukjente sider av deg selv. Den delen av deg som er ukjent for deg, den overser du. Det handler om viktige følelser eller talenter. Du har endel usikkerhet i livet ditt?”

Mye av dette stemmer faktisk veldig bra. Det er mye forandringer og utfordringer i mitt liv akkurat nå som fører til en god del usikkerhet. Og jeg tror nok det veldig godt kan tenkes at denne usikkerheten gjør at jeg oppfører meg overbeskyttende mot meg selv. Jeg kommer faktisk på noe ganske konkret i forbindelse med dette.

”De personene i drømmen din er egentlig en speiling av deg. Tenk over hva du forbinder med hver av de personene, hva de står for.... Det kan være følelser i ditt liv som trues eller må opphøre.”

Det var interessant. Jeg var ikke klar over at man kunne tolke menneskene i drømmene sine som en speiling av seg selv.

”Utlendingene i drømmen forteller om forandring i livet. Det er NÅ du må ta tak i de følelsene/evnene du har.”

Som nevnt overfor er det en del forandringer, spesielt _en_ stor forandring.

”På hvilket område kan du være overbeskyttende? Kanskje det er hva du må finne ut for å finne hvilke skjulte følelser det er du må ordne opp i? Ligger det en sorg inni bildet? En skade? noe som har skjedd i ditt barndomshjem?”

Jeg tror jeg vet hvilke område jeg kan virke overbeskyttende på. Det handler ikke om en skade eller noe som har skjedd i mitt barndomshjem tror jeg. Hvorfor jeg er overbeskyttende på det området vet jeg ikke, men jeg vet jeg tenker ofte på hvorfor jeg er det.

”Kan du gi meg neste drøm også dersom du ikke føler det jeg har skrevet henger på greip? Så får jeg enda litt mere å tolke utfra”

Jeg synes jeg drømmer så mye rart hele tiden. Vanligvis er det ganske dystre drømmer der jeg ofte har skyld i at noen er døde. Men i natt derimot drømte jeg ikke om drap e.l i det hele tatt:

En eks av meg (som jeg i virkeligheten har mye kontakt med men som venner), banket på døren min og var stresset fordi en felles kamerat av oss hadde fortalt kjæresten hans at han holdt på med meg (noe som var sant i drømmen). Jeg husker jeg blir nervøs fordi jeg tror han skal bli sur på meg fordi jeg har fortalt det til andre. Men når jeg later som jeg er uvitende og spør hvordan denne kameraten visste det, forteller eksen at han har fortalt det selv en gang han var full. Jeg husker også det var mye fokus på at jeg var fullstendig usminket da eksen kom og at jeg unnskyldte hvordan jeg så ut flere ganger.

I neste øyeblikk går vi hånd i hånd oppover en bakke på vei til en fest midt på dagen på en uteplass. Jeg husker jeg smiler til meg selv og er stolt over at han velger og likevel vise at han er glad i meg (på tross av hva det kan gjøre mot forholdet hans) så tydelig overfor de andre på festen (altså ved at vi ankommer sammen og leier hender). Jeg tror drømmen slutter der,, eller det er i hvert fall alt jeg husker.

Jeg vet ikke om dette kan virke som jeg ønsker eksen tilbake men det gjør jeg altså ikke. Vi er bare veldig gode venner.

Oi dette ble veldig langt.. men noen tanker?:-)

Du er nok ganske sårbar. Beskyttet deg selv ved å late som at du visste ingenting og slet med frykten for at han skulle vite.... Stress sier du, han ja, men det er jo deg og ditt stress :)

Du skjuler ting, og fikk nærmest panikk fordi du ikke hadde sminken å skjule deg bak, du var deg selv....

Ærlighet, våge å være åpen....

Å leie kan handle om noe du må ofre for å få det du ønsker.

Dette var uten å gå inn i symbolverden, men tankene mine. Den siste drømmen handler om samme som første synes jeg. Se på handlingene dine i drømmene.

:)

Skrevet

Du spør og jeg svarer :)

Du har en overkontrollerende måte å være på? Det kommer kanskje av tidligere ødeleggelse, fiendtlighet og frustrasjon som du bærer på. Kanskje du har "en grind å bygge med noen"?

Det er deg det handler om, ikke samboeren din. Vær litt forsiktig de nærmeste dagene.....

Drømmen kan være en dagsrest, så om du nylig har sett en øks i en skrekkfilm e.l.l, så kan drømmen være helt uten betydning ;)

Mvh

Takk skal du ha : )

Mary Poppins
Skrevet

Du er nok ganske sårbar. Beskyttet deg selv ved å late som at du visste ingenting og slet med frykten for at han skulle vite.... Stress sier du, han ja, men det er jo deg og ditt stress :)

Du skjuler ting, og fikk nærmest panikk fordi du ikke hadde sminken å skjule deg bak, du var deg selv....

Ærlighet, våge å være åpen....

Å leie kan handle om noe du må ofre for å få det du ønsker.

Dette var uten å gå inn i symbolverden, men tankene mine. Den siste drømmen handler om samme som første synes jeg. Se på handlingene dine i drømmene.

:)

Tusen takk for svar igjen :-) Jeg tror du har rett i at begge drømmene kan handle om mye av det samme, og slik du har tolket dem tror jeg er veldig riktig.

Jeg synes det er veldig interessant med drømmetyding. Noen drømmer er sikkert helt tilfeldige men jeg tror absolutt at de fleste drømmer er underbevisstheten som prøver fortelle oss noe i form av symboler. Artig at du kan så mye om det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...