Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, det var denne trilogien som var årsaken til at jeg syntes Wassmo var kjedelig, de funket ikke for meg...

Når leste du den da? Jeg vet at jeg begynte på den en gang for leeeenge siden, kanskje på videregående - men da kom jeg ikke langt i den første boka.

Da ejg begynte nå, ble jeg fengslet ganske så fort.

Skrevet

Når leste du den da? Jeg vet at jeg begynte på den en gang for leeeenge siden, kanskje på videregående - men da kom jeg ikke langt i den første boka.

Da ejg begynte nå, ble jeg fengslet ganske så fort.

Det kan godt være at tidspunktet var helt feil, var på videregående med pålagt lesning i norsken - så det var nok en medvirkende årsak. Jeg hadde kanskje sett helt annerledes på bøkene hvis jeg hadde lest de i dag:-)

Har de forresten i hylla, så kanskje jeg skulle ha lest de igjen...?

Skrevet

Ser ut som om vi har veldig lik smak innen bøker, jeg venter på at siste Marklund og Läckberg skal komme inn på biblioteket, Staalesen har jeg også lest en del av... Men nå leser jeg serie...

Jeg er medlem i Bokklubben Nye bøker og kjøper mye der. I tillegg kjøper jeg en del via Bokkilden. Kan også anbefale Håkan Nessers bøker med politimannen Barbarotti. Den første heter "Menneske uten hund," den andre "En helt annen historie" og den tredje - som jeg ikke har rukket å lese enda heter "Beretningen om herr Roos".

Skrevet

Jeg er medlem i Bokklubben Nye bøker og kjøper mye der. I tillegg kjøper jeg en del via Bokkilden. Kan også anbefale Håkan Nessers bøker med politimannen Barbarotti. Den første heter "Menneske uten hund," den andre "En helt annen historie" og den tredje - som jeg ikke har rukket å lese enda heter "Beretningen om herr Roos".

Jeg prøvde meg på et par bøker av Håkan Nesser, men de likte jeg ikke. Husker ikke tittel.

Skrevet

Takk for tips, jeg har lest Nessers bøker om Van Veeteren og synes de er bra - da må jeg teste ut de andre også:-)

Jeg er forresten medlem i de bokklubbene som er å oppdrive i Norge, tror jeg. Grei måte å få seg gratis bøker på;-)

Skrevet

Jeg prøvde meg på et par bøker av Håkan Nesser, men de likte jeg ikke. Husker ikke tittel.

Kan ha vært van Veeteren... ellers har han noen enkeltstående bøker som jeg definitivt ikke likte: Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen og Piccadilly Circus ligger ikke i Kumla...

Skrevet

Takk for tips, jeg har lest Nessers bøker om Van Veeteren og synes de er bra - da må jeg teste ut de andre også:-)

Jeg er forresten medlem i de bokklubbene som er å oppdrive i Norge, tror jeg. Grei måte å få seg gratis bøker på;-)

Jeg liker også bøkene om Van Veteren og tror jeg har lest alle som er oversatt. Men de med Barbarotti er helt annerledes. Mye mere humor og menneskeskildring og ikke typisk krim. Man skulle nesten ikke tro det var samme forfatter.

Skrevet

Har en ganske bred smak når det kommer til bøker. Liker godt krim, men nyere kriminallitteratur, gjerne norsk og svensk. Og amerikansk spenningslitteratur.

Ellers er jeg glad i "bøker med mening", sterke historier (bl.a. Drageløperen og Tusen strålende soler), Idas dans og Min søsters vokter (som sykdom og død), Et glass melk, takk (menneskehandel)... osv osv.

Dessuten leser jeg Heksemesteren akkurat nå - så som sagt: Jeg er veldig "altlesende":-)

Hvis du skulle tipsa meg om en bok. Jeg har lest veldig få bøker i det siste, men jeg elsket stieg larsson bøkene og sparte på dem veldig lenge, helt til jeg bare leste den siste boka på et par tre dager. Så på en måte tenker jeg at alt blir nedtur nå. Hva ville du anbefalt meg å lese nå?

Jeg liker ikke sånne gamle saga bøker ala sigrid unseth og ikke bøker trege bøker fra gamledager. Liker heller ikke helt nye poppete bøker med altfor sære titler og temaer, skrevet av unge menn som vrir språket hit og dit for å være kule. Jeg liker ikke bøker med tragiske undertoner. Nå har jeg skrevet om hva jeg ikke liker, og ikke hva jeg liker, men kommer du på noe å anbefale?

Skrevet

Skulle gjerne ha gjort det, men må se siste del av Mørkemannen på TV2, og de kolliderer. Poirot bruker å være bra, men jeg liker Miss Marple enda bedre.

Du må skaffe deg digitalboks med opptaksfunksjon for å slippe slike konflikter! .-)

Skrevet

Hvis du skulle tipsa meg om en bok. Jeg har lest veldig få bøker i det siste, men jeg elsket stieg larsson bøkene og sparte på dem veldig lenge, helt til jeg bare leste den siste boka på et par tre dager. Så på en måte tenker jeg at alt blir nedtur nå. Hva ville du anbefalt meg å lese nå?

Jeg liker ikke sånne gamle saga bøker ala sigrid unseth og ikke bøker trege bøker fra gamledager. Liker heller ikke helt nye poppete bøker med altfor sære titler og temaer, skrevet av unge menn som vrir språket hit og dit for å være kule. Jeg liker ikke bøker med tragiske undertoner. Nå har jeg skrevet om hva jeg ikke liker, og ikke hva jeg liker, men kommer du på noe å anbefale?

Jeg begynte å lese Jo Nesbøs krimbøker etter å ha lest Stieg Larsson. Ikke nedtur det :o) Du må ikke nødvendigvis begynne på begynnelsen (han har skrevet flere med samme hovedperson).

Skrevet

Har du lest Dan Brown da - spennende, men man må ta historiene som det de er - oppdiktet, altså...

Eller Tom Egeland - alle bøkene, egentlig.

Og Jeffery Deaver er fantastisk, skriver om den lamme FBI-etterforskeren Lincoln Rhyme (Knokkelsamleren ble film, hvis du har sett den).

Skrevet

Jeg begynte å lese Jo Nesbøs krimbøker etter å ha lest Stieg Larsson. Ikke nedtur det :o) Du må ikke nødvendigvis begynne på begynnelsen (han har skrevet flere med samme hovedperson).

Jeg har faktisk Snømannen av Jo Nesbø i bokhylla:-) Kanskje jeg skal ta den fatt.

Skrevet

Har du lest Dan Brown da - spennende, men man må ta historiene som det de er - oppdiktet, altså...

Eller Tom Egeland - alle bøkene, egentlig.

Og Jeffery Deaver er fantastisk, skriver om den lamme FBI-etterforskeren Lincoln Rhyme (Knokkelsamleren ble film, hvis du har sett den).

Tusen takk for tips:-) Noterere meg det. Knokkelsamleren hørtes spennende ut.

Jeg har Angels&Demons, er det den første mon tro?

Skrevet

Tusen takk for tips:-) Noterere meg det. Knokkelsamleren hørtes spennende ut.

Jeg har Angels&Demons, er det den første mon tro?

Engler og demoner er før DaVinci-koden ja. Men spiller egentlig ingen rolle hvilken rekkefølge du leser dem i.

De to andre bøkene hans er helt frittstående, og kan leses når som helst...

Skrevet

Engler og demoner er før DaVinci-koden ja. Men spiller egentlig ingen rolle hvilken rekkefølge du leser dem i.

De to andre bøkene hans er helt frittstående, og kan leses når som helst...

ok. Takk!

Skrevet

Herregud, oppdaget at det er Poirot i kveld også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...