Gå til innhold

Invitere hvem i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal gifte deg og har to søsken. Det ene søskenet ditt har to egne barn, det andre har to stebarn. Hva gjør du?

1. Inviterer ingen av barna

2. Inviterer kun de to barna som biologisk hører til familien

3. Inviterer alle fire barna

Hva er etisk riktig her egentlig? For ordens skyld - det er ikke jeg som skal gifte meg og det hadde heller ikke vært noen vanskelig problemstilling om jeg var bruden.

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

14

• morsan

6

• Mrs D

6

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest wtfcwia
Skrevet

Inviterer alle barna uten tvil....

støtter den

Gjest wtfcwia
Skrevet

nå vet jo ingenting om alder,men jeg ville invitert alle barna.

er noen av de myndig ekan de jo selv velge fra eller til,men synes det blir rart å utestenge noen pga blodsbånd

bare min mening. her er stesøsken sidestillt med bilogiske søsken...

Skrevet

nå vet jo ingenting om alder,men jeg ville invitert alle barna.

er noen av de myndig ekan de jo selv velge fra eller til,men synes det blir rart å utestenge noen pga blodsbånd

bare min mening. her er stesøsken sidestillt med bilogiske søsken...

Alle fire barna er mindreårige med et aldersspenn på under 8 år.

Skrevet

Alle fire barna er mindreårige med et aldersspenn på under 8 år.

Inviter alle eller ingen.

Gjest flere faktorer
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt et nært forhold til stebarna til min bror, hadde de blitt invitert. Hvis jeg kun hadde treft dem to ganger i året, så er det ikke sikkert jeg hadde brydd meg. Det kommer også an på hvilket type bryllup, stort eller lite.

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt et nært forhold til stebarna til min bror, hadde de blitt invitert. Hvis jeg kun hadde treft dem to ganger i året, så er det ikke sikkert jeg hadde brydd meg. Det kommer også an på hvilket type bryllup, stort eller lite.

Men det innbyr jo ikke akkurat til mer kontakt ved å ekskludere på den måten, synes du?

Gjest flere faktorer
Skrevet

Men det innbyr jo ikke akkurat til mer kontakt ved å ekskludere på den måten, synes du?

Det gjør det vel ikke, men det er kanskje ikke intensjonen heller? Hvis stetantebarna aldri er med ellers, så kanskje de ikke har tenkt over det heller?

Skrevet

Det gjør det vel ikke, men det er kanskje ikke intensjonen heller? Hvis stetantebarna aldri er med ellers, så kanskje de ikke har tenkt over det heller?

De er med så ofte jeg får det til, de er jo like ofte hos sin far som hos meg.

Jeg har i grunnen slått meg til ro med at resten av familien har tatt imot meg og ungene som en selvfølgelig del av familien med vidåpne armer fra første stund. :o) Og det varmer virkelig i et morshjerte!

Skrevet

Alt etter alder og type bryllup, hadde jeg enten invitert alle eller ingen. :-) Stebarn eller biologiske barn spiller ingen rolle. :-)

Skrevet

Hadde selvsagt invitert alle barna, kan ikke holde noen utenfor, det er ikke pent gjort for de stakkars små som ikke vil skjønne hvorfor de ikke er invitert. Ikke om det hadde vært store barn heller, det går ut på det samme.

Skrevet

Inviterer enten alle ungene eller ingen av dem, selvfølgelig. :)

candyqueen_83
Skrevet

Det kommer litt an på hva slags forhold søskenet har til stebarna sine. Har de et godt forhold, bor sammen osv, og en selv har hilst på/hatt kontakt med dem, hadde jeg valgt å be alle. Hvis ikke hadde jeg kun bedt de biologiske barna.

candyqueen_83
Skrevet

Det kommer litt an på hva slags forhold søskenet har til stebarna sine. Har de et godt forhold, bor sammen osv, og en selv har hilst på/hatt kontakt med dem, hadde jeg valgt å be alle. Hvis ikke hadde jeg kun bedt de biologiske barna.

Ser lenger ned at barna er ganske små. Da blir det kanskje mer naturlig å invitere alle. Men som for min del hadde det føltes unaturlig å bli bedt til min "stefars" søskens bryllup ettersom jeg aldri har møtt dem , og ikke har noe forhold til dem. Han og mamma ble sammen da jeg var ganske voksen.

Skrevet

Enten 1 eller 3. Nummer 2 hadde vært helt uaktuelt for meg.

Gjest mallet
Skrevet

Alle eller ingen, så lenge barna er små. Det blir annerledes når noen gifter seg eller blir samboer på nytt som godt voksne, og får voksne "stebarn" som man gjerne sjelden eller aldri møter. Da er det ikke nødvendigvis naturlig å invitere dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...