Gjest Hvorfor det Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Vår datter på litt over 4 år har fått et blåmerke som er som et kronestykke i diameter. Tror kanskje hun har fått dette etter at hun slå seg mot kanten på et rundt bord, men så ikke noe merke noen timer etter den hendelsen i begynnelsen av denne uken. I dag så vi at hun har et blåmerke og kunne kjenne en kul i samme område. Kan man få kuler sammen med blåmerke, eller er dette tegn på noe helt annet en en evt. skade? Løpe til doktor med et blåmerke kan jo virke en smule hysterisk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Jeg tenker at det er helt normalt med kul og blåmerke samtidig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kan du ikke spørre henne om hun har slått seg der? Mine unger pleier å ha kontroll over hvordan de har fått kuler og store blåmerker - men mindre blåmerker får de i hytt og pine og vi aner ikke hvor de kommer fra... Tror ikke det er farlig. Hvor på kroppen er det da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Må jo spørre Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kan du ikke spørre henne om hun har slått seg der? Mine unger pleier å ha kontroll over hvordan de har fått kuler og store blåmerker - men mindre blåmerker får de i hytt og pine og vi aner ikke hvor de kommer fra... Tror ikke det er farlig. Hvor på kroppen er det da? Takk for svar. Det er på magen. Har spurt henne, men fikk ikke noe godt svar, bortsett fra vi har merket et liten kul der hvor fargen er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Takk for svar. Det er på magen. Har spurt henne, men fikk ikke noe godt svar, bortsett fra vi har merket et liten kul der hvor fargen er. Høres litt rart ut med en kul på magen. En kul pleier jo å komme der det er hardt under, på hodet eller på kneet eller liknende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Min 3-åring har ihvertfall støtt og stadig kuler under blåmerkene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Et blåmerke er jo en blodansamling, og når denne blir stor nok kjennes det som en kul under huden. Helt normalt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Takk for svar. Det er på magen. Har spurt henne, men fikk ikke noe godt svar, bortsett fra vi har merket et liten kul der hvor fargen er. På magen..? Altså på den bløte delen av magen, og ikke i forbindelse med hoftekam, ribbein eller liknende? Da ville jeg kanskje sjekket med legen likevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 blåmerke og kul sammen er ganske normalt i panna, eller på leggen, men på magen høres det litt mer underlig ut i mine ører. Kan jo være en muskel som har slått knute på seg, eller fått en brist kanskje? Jeg selv fikk kul i kinnet etter en besvimelse i tenårene da jeg falt mot et møbel og slo meg skikkelig i ansiktet... Kulen varskikkelig øm i flere måneder, men så begynte jeg å massere den(det vardirekte vondt) og da gikk det ikke lange stunden før den var borte...Så hos meg var det nok en muskelknute. Men siden kulen til 4åringen har dukket opp på et sted man normalt ikke får kuler tror jeg nok jeg ville tatt kontakt med lege for sikkerhets skyld.. Deter jo i såfall kulen og ikke blåflekken deredrar til lege for... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.