Gå til innhold

Borte bra - hjemme best?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva svarer en når noen en er på besøk hos sier: "Ja, nå skal du vel være glad for at dere skal reise hjem i morgen?!" - eller når vedkommende har vært på besøk hos oss: "Ja, nå er du vel glad jeg reiser i morgen, og dere får huset for dere selv?!"

Kjenner jeg blir så irritert. Vedkommende er jeg veldig glad i, og jeg trives sammen med henne/ham - men det er så plagsomt å høre dette nesten hver eneste gang vi har vært sammen?

Det er klart det er godt å komme hjem etter en ferie, men det betyr jo ikke at en ikke har likt seg på besøk? Og det er klart det er godt å få huset for seg selv igjen etter overnattingsbesøk, men det betyr jo ikke at en ikke liker å få besøk?!

Grrrrrr.....

Skrevet

Hehe! Det er bare en teit måte å ordlegge seg på. Det er alltid (vel, nesten...;-)) hyggelig å få besøk, men det er fint at de ikke gror fast også ;-D Det samme tenker jeg om vi er borte på overnatting også. Skkert artig at vi kommer dit, men ikke så aller verst at vi setter snuten hjemover etter noen dager, heller ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239484164' post='4130057]

Hehe! Det er bare en teit måte å ordlegge seg på. Det er alltid (vel, nesten...;-)) hyggelig å få besøk, men det er fint at de ikke gror fast også ;-D Det samme tenker jeg om vi er borte på overnatting også. Skkert artig at vi kommer dit, men ikke så aller verst at vi setter snuten hjemover etter noen dager, heller ;-)

Ja, det er jo en selvfølge - men hvorfor sier enkelte personer dette HVER gang?

Noen ganger svarer jeg "Neida, skulle gjerne vært her lenger" - men i kveld var jeg ikke i modus for jatting, og svarte "Ja, det blir godt å komme hjem igjen" - og da fortsatte vedkommende babling om at jeg nok aldri hadde trivdes med å bo på dette stedet - bla bla bla..... Det hadde jo ingenting med saken å gjøre :-(

Nå er det egentlig andre ting som ligger bak at jeg er litt ekstra "kjenslig" og var i kveld - men det vet også vedkommende om, og burde ha empatiske antenner ute for å sense hva en kan si og ikks si....

Skrevet

Noen ganger svarer jeg "Neida, skulle gjerne vært her lenger" - men i kveld var jeg ikke i modus for jatting, og svarte "Ja, det blir godt å komme hjem igjen" - og da fortsatte vedkommende babling om at jeg nok aldri hadde trivdes med å bo på dette stedet - bla bla bla..... Det hadde jo ingenting med saken å gjøre :-(

Nå er det egentlig andre ting som ligger bak at jeg er litt ekstra "kjenslig" og var i kveld - men det vet også vedkommende om, og burde ha empatiske antenner ute for å sense hva en kan si og ikks si....

I mangel på noe annet - og fornuftig - å si, så babler vedkommende bare i vei, så blir det bare teit svada. Enkelte ganger er det like greit å holde kjeft...

Skrevet

Hehe, det er jo bare tomprat og svada. Ingenting å bry seg om. :)

Gjest minnah
Skrevet

Kjenner til det, irriterende ja.. Man trenger kanskje ikke egentlig svare så mye, har vel den erfaringen at folk som snakker slik uansett ikke er så lydhør for et evt svar...... :-(

Skrevet

Hehe, det er jo bare tomprat og svada. Ingenting å bry seg om. :)

Hadde det bare skjedd én gang, hadde jeg tatt det som tomprat og svada. Men det skjer gang på gang.

Vet ikke hva h*n ønsker av svar?

Hvis jeg svarer: "Ja, det blir godt å komme hjem" - så betyr det underforstått at vi ikke har hatt det greit. Svarer jeg " Nei, skulle gjerne vært her lenger" - så er det jo pissing oppetter ryggen....

Skrevet

Kjenner til det, irriterende ja.. Man trenger kanskje ikke egentlig svare så mye, har vel den erfaringen at folk som snakker slik uansett ikke er så lydhør for et evt svar...... :-(

Joda - hvis jeg ikke svarer (har prøvd det også skjønner du) - så kommer spørsmålet en gang til!

Skrevet

Hadde det bare skjedd én gang, hadde jeg tatt det som tomprat og svada. Men det skjer gang på gang.

Vet ikke hva h*n ønsker av svar?

Hvis jeg svarer: "Ja, det blir godt å komme hjem" - så betyr det underforstått at vi ikke har hatt det greit. Svarer jeg " Nei, skulle gjerne vært her lenger" - så er det jo pissing oppetter ryggen....

Hehe, ikke bry deg om henne. ;)

Skrevet

Hehe, ikke bry deg om henne. ;)

Neida - skal ikke det. Merker at det av og til blir litt tett å bo under samme tak....

Er glad resten av gjengen også er innstilt på å reise i morgen :-)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Det er jo bare en talemåte! Det er mange ting vi mennesker sier bare for å ha noe å si. Mamma sa alltid når hun ringte meg på kvelden 'Du hadde ikke lagt deg altså?' eller 'Du sover ikke altså?'. Syntes det var helteit sagt. Men har tatt meg selv i å bruke samme teite åpningsreplikken selv hvis jeg ringer noen på kvelden.

Skrevet

Ta det som det sikekrt er er - en fleip.

"Kom snart igjen, det er så godt å se når du drar."

Eller du kan svare med et spørsmål, " er det slik du føler det?"

Skrevet

Neida - skal ikke det. Merker at det av og til blir litt tett å bo under samme tak....

Er glad resten av gjengen også er innstilt på å reise i morgen :-)

''Merker at det av og til blir litt tett å bo under samme tak....

''

Det er jo akkurat dette hun kommenterer på :-)

Skrevet

Jeg synes det du skriver om i hovedinnlegget bare er sånn småprat som folk kommer med uten at det menes så mye med det, men den "oppfølgingen" du forteller om her får meg til å tenke på at personen kanskje er litt opptatt av å unnskylde sitt valg om å bo på dette stedet?

Skrevet

Det er jo bare en talemåte! Det er mange ting vi mennesker sier bare for å ha noe å si. Mamma sa alltid når hun ringte meg på kvelden 'Du hadde ikke lagt deg altså?' eller 'Du sover ikke altså?'. Syntes det var helteit sagt. Men har tatt meg selv i å bruke samme teite åpningsreplikken selv hvis jeg ringer noen på kvelden.

''Men har tatt meg selv i å bruke samme teite åpningsreplikken selv''

*he he* Ja, det er mange av oss som plutselig tar oss i å bruke våre mødres uttrykksmåter...

Gjest dattra
Skrevet

Dette høres ut som min mor med dårlig selvtillit.

Skrevet

Uff, jeg får alltid dårlig samvittighet av sånne utsagn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...