waxo Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Alvorlig prat med gutten om hvordan hans oppførsel påvirker kusinen? Det burde definitivt være første skritt i alle fall syns jeg. Da bør man også ta den praten med jenta....... Tror kanskje oppførselen hennes påvirker mer. Min sønn på 6 år leker med de han er sammen med, uansett alder imellom. De kan være 1 år eller 13, det er like morsomt. Han tilpasser bare aktiviteten etter hvem han er sammen med og hvor gamle de er. Er rund i kantene og en snill gutt ovenfor alle barn. Men i klassen hans er det en gutt han rett og slett ikke klarer å være sammen med lange tia om gangen, og det har noe med at den gutten er en over normalt aktiv gutt. og det blir rett og slett FOR mye mas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hvis ho lar han være litt og roer ned noen hakk, kanskje han kommer av seg selv.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Her er det jo ikke bare gutten som bør snakkes med, men like mye jenta. Man kan forvente at barn er høflige mot hverandre, men det gjelder begge veier. Om hun er en masete propell så må jo hun også få tilbakemeldinger på at hun må roe seg ned og ikke mase sånn på ham, på samme måte som han kanskje kan leke litt med henne innimellom for så å få være i fred en stund etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Da bør man også ta den praten med jenta....... Tror kanskje oppførselen hennes påvirker mer. Min sønn på 6 år leker med de han er sammen med, uansett alder imellom. De kan være 1 år eller 13, det er like morsomt. Han tilpasser bare aktiviteten etter hvem han er sammen med og hvor gamle de er. Er rund i kantene og en snill gutt ovenfor alle barn. Men i klassen hans er det en gutt han rett og slett ikke klarer å være sammen med lange tia om gangen, og det har noe med at den gutten er en over normalt aktiv gutt. og det blir rett og slett FOR mye mas. Klart det, men jeg tenker at gutten er størst og moden (?) for alderen, og vil antakelig lettere forstå hva det innebærer for den yngre kusinen at han hele tiden avviser henne. Det hviler et litt større ansvar på den eldste syns jeg. Men at man skal snakke med jenta også, - selvsagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist å bli avvist... Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Tusen takk til dere alle sammen som har deltatt i denne tråden:o) Jeg har fått mange gode råd og forslag som jeg vil ta med meg videre. Jeg håper at floken løser seg, og at vi kan gå ukompliserte tider i møte, der inkludering og respekt for andres forskjellighet står i fokus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.