Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årets påskemysterium i det morsasnke hjem er: Hvor &!§*& ble det av kartongen med 3 liter rødvin??

(Og før du iler til med vittige kommentarer: Dette innlegget skal overhodet ikke omhandle alkoholens innvirkning på ens hukommelse og mentale tilstedeværelse! Det dreier seg om en reelt bortkommen kartong!)

Kvelden før avreise på påskeferie satte jeg - iht avtalen med husets herre - fram all bagasje som han tradisjonen tro hadde påtatt seg å stappe inn i bilen.

Jeg la imidlertid merke til at den mørke polposen med den foran nevnte vindunken var det eneste som sto igjen ved utgangsdøren da jeg gikk og la meg.

Jeg antok avgjørelsen om dette skyldes en (misforstått) tanke om at den kanskje ville fryse hvis den ble oppbevart i bilen om natten, og uansett var det mer enn god nok tid til å få den med neste dag.

Neste dag - like før avreise - bar jeg aller siste rest ut, og observerte da at polposen var borte. Det var jo da naturlig å anta at den hadde havnet i bilen, eller hur?

Men vel framme på ankomststedet var det åpenbart at posen og dens innhold absolutt ikke var i bilen. Men husket jeg ikke klart og tydelig at den IKKE sto innenfor døren hjemme?

Joda, ved hjemkomst var det null vin å se - ikke bare der, men også i yttergangen, i garasjen eller noe som helst sted i oppkjørselen; ei heller i andre rom hjemme.

Så hvor tok den veien?

Husbonden bedyrer at han intet husker om denne posen. Min teori er at han tok beskjeden om å huske å gå ut med søpla like før avreise litt for høytidelig, og derfor tok med også denne posen? Men er ikke det litt vel sløvt? ;-)

Uansett får vi ingen visshet om dette, da søpla har blitt tømt i vårt fravær.

Akk ja, vi får bare håpe at søppeltømmerne la merke ti kartingen og derfor har kunnet dra een viss nytte av den, men sjansen for dette er liten...;-)

Skrevet

Dere bare må ha kastet den. Den kan jo ikke finnes noen annen løsning på dette mysteriet? En 3-liter med vin er jo ikke så usynlig:-)

Skrevet

Dere bare må ha kastet den. Den kan jo ikke finnes noen annen løsning på dette mysteriet? En 3-liter med vin er jo ikke så usynlig:-)

"dere"???

;-)

Skrevet

LOL:-) Den åndsfraværende mannen din da:-) Mannfolk vettu :-)

Skrevet

LOL:-) Den åndsfraværende mannen din da:-) Mannfolk vettu :-)

Ja, jeg synes det var overmåte sløvt å grabbe en pose med en vinkartong oppi og så _kaste_ den! *rystet*

Skrevet

Ja, jeg synes det var overmåte sløvt å grabbe en pose med en vinkartong oppi og så _kaste_ den! *rystet*

LOL:-) For en sløving, altså :-) Han var vel stresset da, og tenkte ikke helt på hva han gjorde :-) Jeg håper du tilgir han. Jeg kan være sånn sjøl, jeg. Stressa og fæl :-)

Skrevet

LOL:-) For en sløving, altså :-) Han var vel stresset da, og tenkte ikke helt på hva han gjorde :-) Jeg håper du tilgir han. Jeg kan være sånn sjøl, jeg. Stressa og fæl :-)

Tilgis under tvil! *he he*

Det hjalp på at vi var på påskeferie på et sted som har vinmonopol og at vi kom dit før helligdagene satte inn;-)

Skrevet

Tilgis under tvil! *he he*

Det hjalp på at vi var på påskeferie på et sted som har vinmonopol og at vi kom dit før helligdagene satte inn;-)

Sier du det ? :-) Hm...det var en bombe :-) Godt å vite at 3-literen kunne erstattes da :-) Men ergerlig..det er det uansett...Det er noe med at man regner med at man har mer enn man har :-)

Skrevet

Påskeharen drakk seg full i nabolaget ditt i uka som gikk ;-)

Ellers så tror jeg den havnet i søpla. Apropos: Ei nabodame hadde vært i byen og handlet div. Sønnen trengte nytt regntøy, så hun hadde blant annet kjøpt det da. Da hun kom hjem heiv hun fra seg alle plastposene med innhold i yttergangen, og gikk på do. Kort tid etter ryddet hun inn de få matvarene som var innkjøpt. Hun sto på kjøkkenet og hørte søppelbilen nærme seg. Søpla var alltid overfylt, så her var det om å gjøre,t å få kastet det som var av søppel, når bilen kom. Hun løp fra rom til rom og fikk med seg alt av søppel; ungenes papirkurver (ja, før kildesorteringens tid), badet, kontoret og kjøkkensøpla. Ut med det! Som sagt, så gjort.

Senere på dagen kommer hun på posen med det nye regntøyet, som sto i yttergangen. Etter en leteaksjon, måtte hun innse at den posen mest sannsynlig ble med søppelbilen den dagen. Den kom aldri til rette ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239606622' post='4130639]

Ellers så tror jeg den havnet i søpla. Apropos: Ei nabodame hadde vært i byen og handlet div. Sønnen trengte nytt regntøy, så hun hadde blant annet kjøpt det da. Da hun kom hjem heiv hun fra seg alle plastposene med innhold i yttergangen, og gikk på do. Kort tid etter ryddet hun inn de få matvarene som var innkjøpt. Hun sto på kjøkkenet og hørte søppelbilen nærme seg. Søpla var alltid overfylt, så her var det om å gjøre,t å få kastet det som var av søppel, når bilen kom. Hun løp fra rom til rom og fikk med seg alt av søppel; ungenes papirkurver (ja, før kildesorteringens tid), badet, kontoret og kjøkkensøpla. Ut med det! Som sagt, så gjort.

Senere på dagen kommer hun på posen med det nye regntøyet, som sto i yttergangen. Etter en leteaksjon, måtte hun innse at den posen mest sannsynlig ble med søppelbilen den dagen. Den kom aldri til rette ;-)

Gudbedre.

Eksen pælma Reimatec-dressen til Guttungen en gang. Den stod i en pose i gangen, sammen med matboksen og et kosedyr - alt skulle til barnehagen. Rett i søpla gikk det. Jeg oppdaga hva so hadde skjedd, og fikk heldigvis redda posen.

Skrevet

Gudbedre.

Eksen pælma Reimatec-dressen til Guttungen en gang. Den stod i en pose i gangen, sammen med matboksen og et kosedyr - alt skulle til barnehagen. Rett i søpla gikk det. Jeg oppdaga hva so hadde skjedd, og fikk heldigvis redda posen.

Rädda Joppe...! :-)

Flaks, det da, flyfly! Du redda mer enn dagen, den dagen! ;-)

Skrevet

Jeg støtter teorien om at den havnet i søpla - og påstanden om at dette er i overkant sløvt. Men det virker ikke som om det finnes andre alternativ som ikke bringer inn overnaturlige hendelser.

Det har vært mange tråder på småbarnsforum i årenes løp om hvordan man skal få pappa til å ta med både barnet og "tilbehøret" (utedress osv.) til barnehagen. Jeg pleier å skrive at trikset er å sette det foran utgangsdøra på en slik måte at det er umulig å unngå det - men samtidig passe på at det ikke ser ut som en søppelpose. Da kommer det alltid minst én kommentar om regntøy el.l. som har havnet i søpla i et DOL-hjem på akkurat den måten...

Skrevet

Jeg støtter teorien om at den havnet i søpla - og påstanden om at dette er i overkant sløvt. Men det virker ikke som om det finnes andre alternativ som ikke bringer inn overnaturlige hendelser.

Det har vært mange tråder på småbarnsforum i årenes løp om hvordan man skal få pappa til å ta med både barnet og "tilbehøret" (utedress osv.) til barnehagen. Jeg pleier å skrive at trikset er å sette det foran utgangsdøra på en slik måte at det er umulig å unngå det - men samtidig passe på at det ikke ser ut som en søppelpose. Da kommer det alltid minst én kommentar om regntøy el.l. som har havnet i søpla i et DOL-hjem på akkurat den måten...

''Jeg pleier å skrive at trikset er å sette det foran utgangsdøra på en slik måte at det er umulig å unngå det - men samtidig passe på at det ikke ser ut som en søppelpose.''

Min mann skrever over det som står i veien, så parkdressen hadde ikke funnet veien til barnehagen av den grunn. Det er bedre å pakke sekken kvelden i forveien, og lære opp ungen til at sekken skal være med til barnehagen....

Gjest Elextra
Skrevet

Dere glemte å låse ytterdøren, så har det kommet en tyv og tatt den!

Vi har flere ganger hatt tyver som har stjålet ting fra entreen vår. Men de aller fleste forsvunnede tingene har senere vist seg å komme til rette andre steder i huset ;).

Minner meg forresten om at da vi sist arrangerte stor fest reagerte en av gjestene på at vi lot ytterdøren stå ulåst i løpet av kvelden. H*n påpekte at det var dyre vesker og jakker i gangen som kunne bli stjålet. Tanken hadde ikke engang foresvevet meg - vi bor i et hus i en stille gate, vi spilte høy musikk og ville antakelig ikke hørt ringeklokken i løpet av kvelden, dessuten gikk noen av gjestene ut på trappen for å røyke med jevne mellomrom. Passer andre på å låse døren i en slik situasjon? *leder tråden ut på viddene*

Mista nikket
Skrevet

Vi har flere ganger hatt tyver som har stjålet ting fra entreen vår. Men de aller fleste forsvunnede tingene har senere vist seg å komme til rette andre steder i huset ;).

Minner meg forresten om at da vi sist arrangerte stor fest reagerte en av gjestene på at vi lot ytterdøren stå ulåst i løpet av kvelden. H*n påpekte at det var dyre vesker og jakker i gangen som kunne bli stjålet. Tanken hadde ikke engang foresvevet meg - vi bor i et hus i en stille gate, vi spilte høy musikk og ville antakelig ikke hørt ringeklokken i løpet av kvelden, dessuten gikk noen av gjestene ut på trappen for å røyke med jevne mellomrom. Passer andre på å låse døren i en slik situasjon? *leder tråden ut på viddene*

Fant denne her på viddene...Vi låser bestandig ytterdøra. Er en helt automatisk refleks. Noen ganger har jeg til og med låst mannen ute om jeg har gått inn først og han henter posten.

Gjest Elextra
Skrevet

Fant denne her på viddene...Vi låser bestandig ytterdøra. Er en helt automatisk refleks. Noen ganger har jeg til og med låst mannen ute om jeg har gått inn først og han henter posten.

''Noen ganger har jeg til og med låst mannen ute om jeg har gått inn først og han henter posten''

*LOL*

Vi låser stort sett bare på natten og selvfølgelig når vi er ute/borte. Må medgi at jeg er mer nøye med å låse også når vi er inne om ikke mannen min er hjemme.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239606622' post='4130639]

Huff, så ergerlig!!

Jeg tror den verste søppeltabben min er den gangen jeg IKKE kasta posen, men plutselig satt med den på fanget på bussen;-)

Jeg bodde på hybel i Trondheim og bussholdeplassen var rett vis a vis inngangen til huset der jeg leide rom. Og jeg er på vei ut om morgenen med sekk på ryggen og søppelpose i handa da bussen kommer og jeg legger på sprang....;-)

Skrevet

He he!

Men dette tipset om å unngå at det ser ut som søppel skulle jo tyde på at hvis det er én ting disse mennene er flinke til å gjøre uoppfordret, så er det å ta med søpla ut! :-)

Minner meg om den om han gutten som skulle skrive stil om "min far":

"Min far kan klatre over de høyeste fjell. Min far kan svømme over de bredeste elver. Min far kan slåss mot ulver og bjørner. Men som regel går han bare ut med søpla!"

Skrevet

Vi låser ikke i slike tilfeller. Men du har helt rett - det er fullt mulig for folk som passerer på veien utenfor å stikke inn i gangen og nappe med seg saker og ting.

Vi låste alltid døra på dagtid før, men nå flyr junior ut og inn hele tiden, og hvvis det hender seg at jeg av gammel vane har låst døra, så blir han ganske snurt! Makan til utestenging av barn, liksom! ;-)

Skrevet

''Noen ganger har jeg til og med låst mannen ute om jeg har gått inn først og han henter posten.''

*he he* Tror ikke jeg har gjort det, men jeg skal innrømme at jeg har vært fristet til det!

Derimot har jeg et par ganger låst døra og satt på alarmen i vanvare, mens husbonden fortsatt er på badet... Der inne er det ingen sensor, men så snart han åpner døra, fanges han opp av en bevegelsessensor ute i gangen, og da uler det ganske høyt, ja...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...