Gå til innhold

Treg fordøyelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva treg fordøyelse kan tyde på?

Får ikke avføring hvis jeg ikke tar avføringspiller,og går som regel en uke før jeg tar dem. Blir så full i magen og det er ubehagelig! Er dette noe å gå til lege med?

Har hatt det sånn lenge,går utover dagsformen.

Skrevet

Spis noen svisker, drikk masse vann, drikk Biola. Men det har du kanskje prøvd?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Mosjon- i dungevis.

+ rikelig med drikke ala vann

Spis rikelig med svisker og yougert en periode.

Unngå produkter med hvitt mel og søt melk, til fordel for meget grove kornprodukter og syrlige melkeprodukter.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Får du i deg nok fiber? Og ikke minst, drikker du nok vann? Fiber virker mot sin hensikt dersom du ikke drikker vann. Så hva du spiser har stor innvirkning på om magen er treg, samme med aktivitetsnivå.

Det finnes flere produkter du kan ta for å få i deg mer, og få tarmene til å jobbe. Frukt & Fiber, Oxytarm for å nevne noe. Snakk med apoteket.

Mosjon hjelper, vær i bevegelse.

Biola er også bra for å ha en god fordøyelse.

Det finnes også noe som heter Duphalac (fare for at jeg har skrevet det feil). Det smører tarmen, og er ufarlig og ta. Apoteket kan fortelle mer om produktet.

Skrevet

Mosjon- i dungevis.

+ rikelig med drikke ala vann

Spis rikelig med svisker og yougert en periode.

Unngå produkter med hvitt mel og søt melk, til fordel for meget grove kornprodukter og syrlige melkeprodukter.

Har prøvd dette,men det er sikkert en fordel å gjøre det varig.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239617710' post='4130674]

Spis noen svisker, drikk masse vann, drikk Biola. Men det har du kanskje prøvd?

Har prøvd det ja,har prøvd alle råd jeg får men magen er like hard. Synd å være avhengig av avføringspiller.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1239617992' post='4130676]

Får du i deg nok fiber? Og ikke minst, drikker du nok vann? Fiber virker mot sin hensikt dersom du ikke drikker vann. Så hva du spiser har stor innvirkning på om magen er treg, samme med aktivitetsnivå.

Det finnes flere produkter du kan ta for å få i deg mer, og få tarmene til å jobbe. Frukt & Fiber, Oxytarm for å nevne noe. Snakk med apoteket.

Mosjon hjelper, vær i bevegelse.

Biola er også bra for å ha en god fordøyelse.

Det finnes også noe som heter Duphalac (fare for at jeg har skrevet det feil). Det smører tarmen, og er ufarlig og ta. Apoteket kan fortelle mer om produktet.

Mosjon er jeg ikke så god på,får ta meg sammen og høre på apoteket. Leste det ikke var bra å ta avføringspiller for lenge,lurer på om det er noe galt med fordøyelsen min,hmf.

Selv om jeg har vært aktiv tidligere er problemet der fremdeles.

Skrevet

5 skiver Ingers rugbrød pr dag. 2 posjoner med youghurt m/3 spiseskjeer hvetekli oppi pr dag. Drikk minimum 2 liter vann pr døgn. Mye grønnsaker og frukt.

Etter noen dager burde det begynne å bli resultater. Hvis ikke burde du ta en tur til legen. IKKE bruk avføringsmidler igjen før du har kontaktet en lege, som du sier kan du bli avhengig av dette. Lykke til!

Gjest Elextra
Skrevet

Det viktigste er jo riktig kosthold og mye vann. Ved behov ville jeg heller brukt Lactulose enn tabletter, Lactulose skal være helt ufarlig. Ikke fullt så effektivt som tabletter, men har absolutt effekt.

Skrevet

Det viktigste er jo riktig kosthold og mye vann. Ved behov ville jeg heller brukt Lactulose enn tabletter, Lactulose skal være helt ufarlig. Ikke fullt så effektivt som tabletter, men har absolutt effekt.

Får prøve med lactulose,er det sånn søtt flytende greier?

Da har jeg hatt det tidligere.

Skrevet

5 skiver Ingers rugbrød pr dag. 2 posjoner med youghurt m/3 spiseskjeer hvetekli oppi pr dag. Drikk minimum 2 liter vann pr døgn. Mye grønnsaker og frukt.

Etter noen dager burde det begynne å bli resultater. Hvis ikke burde du ta en tur til legen. IKKE bruk avføringsmidler igjen før du har kontaktet en lege, som du sier kan du bli avhengig av dette. Lykke til!

Takk!

Har prøvd det meste før,har prøvd activia også siden det skal være så bra. Får drikke mer vann.

Gjest Elextra
Skrevet

Får prøve med lactulose,er det sånn søtt flytende greier?

Da har jeg hatt det tidligere.

Ja, sånne flytende greier. Ble selv kjent med det på barselavdelingen.

Smaker ikke godt, men får det ned om behovet er der, heldigvis ikke så ofte lengre.

Skrevet

Mosjon er jeg ikke så god på,får ta meg sammen og høre på apoteket. Leste det ikke var bra å ta avføringspiller for lenge,lurer på om det er noe galt med fordøyelsen min,hmf.

Selv om jeg har vært aktiv tidligere er problemet der fremdeles.

Du skal være litt forsiktig med avføringspiller ja, det er bare når behovet er akutt.

Men, kostholdet da? Spiser du nok grovt?

Gjest lykke til
Skrevet

Mora mi har vært plaget med dette i mange år.GIkk til legen nå for en undersøkelse.Han fant en polypp i tarmen.Kan være den som er årsaken.Hun bruker ikke avføringstabletter men noen dråper du har i drikken.Ikke noe smak

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1239619681' post='4130690]

Du skal være litt forsiktig med avføringspiller ja, det er bare når behovet er akutt.

Men, kostholdet da? Spiser du nok grovt?

Er på slanking,så det går i grovt brød og knekkebrød. men mulig jeg ikke har drukket nok vann.

Skrevet

Mora mi har vært plaget med dette i mange år.GIkk til legen nå for en undersøkelse.Han fant en polypp i tarmen.Kan være den som er årsaken.Hun bruker ikke avføringstabletter men noen dråper du har i drikken.Ikke noe smak

Ok. Har vært plaget i flere år jeg også,så nå sier samboeren min jeg får komme meg til lege. Blir jo så full i magen,og føler meg ikke vel,har ofte kramper i magen også og vondt i ryggen.

Skrevet

Er på slanking,så det går i grovt brød og knekkebrød. men mulig jeg ikke har drukket nok vann.

Da spiser du jo mye fiber :o) Øk vannmengden, for fiber blir som en klump dersom du ikke tilfører vann. Og drikker du mye kaffe o.l som er vanndrivende, må du fylle på med mer vann.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1239631114' post='4130777]

Da spiser du jo mye fiber :o) Øk vannmengden, for fiber blir som en klump dersom du ikke tilfører vann. Og drikker du mye kaffe o.l som er vanndrivende, må du fylle på med mer vann.

Får gjøre det.

Er helt gåen nå etter alle mine do besøk i dag,tok tre sånne piller i går. Er slapp og har vondt både her og der,dette kan ikke være normalt.

Skrevet

Får gjøre det.

Er helt gåen nå etter alle mine do besøk i dag,tok tre sånne piller i går. Er slapp og har vondt både her og der,dette kan ikke være normalt.

Det er ikke så uvanlig å få vondt når du tar avføringspiller. Jeg går rett i bakken, og blir rett og slett dårlig.

Blir du ikke bedre ved å prøve alle rådene i denne tråden så kan jo en legetur være lurt.

Har du forresten brukt så mye avføringstabletter at du tror at du nå er helt avhengig? Da ville jeg i allefall tatt en prat med lege, for å høre hva løsninger og alternativer som finnes.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1239632230' post='4130784]

Det er ikke så uvanlig å få vondt når du tar avføringspiller. Jeg går rett i bakken, og blir rett og slett dårlig.

Blir du ikke bedre ved å prøve alle rådene i denne tråden så kan jo en legetur være lurt.

Har du forresten brukt så mye avføringstabletter at du tror at du nå er helt avhengig? Da ville jeg i allefall tatt en prat med lege, for å høre hva løsninger og alternativer som finnes.

Tror jeg er avhengig av de pillene ja,får bestille time til lege i morgen. Klarer ikke gå med dette lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...