smurf78 Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Vi skal bytte ut garderobeskapet på soverommet. Det gamle skapet er sånn type innebygd skap og de har lagt nytt laminat/parkettgulv rundt skapet. Har sjekka at det er et annet gulvbelegg under skapet. Det nye skapet dekker nesten det gamle skapet, men det vil være en bit på ca. 20 x 60 cm som ikke dekkes. Det beste er om vi hadde klart å finne en bit som er lik det gamle gulvbelegget, men dette er vel håpløst? Selv om man tar med seg en bit av gulvet skal vel det mye til? Vi må vel skifte ut hele gulvet da? Litt synd egentlig i og med at de gamle eierne hadde lagt helt nytt gulv før vi kjøpte. Blir mye ekstra jobb og penger å legge nytt gulv. 0 Siter
morsan Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Er det lenge siden dere kjøpte? Kanskje forrige eier husker merket? 0 Siter
smurf78 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Skrevet 13. april 2009 Er det lenge siden dere kjøpte? Kanskje forrige eier husker merket? Et par år siden og det er et dødsbo, så blir nok vanskelig det 0 Siter
songbirdy Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Et par år siden og det er et dødsbo, så blir nok vanskelig det Jeg tror kanskje (uten å vite dette sikkert) at det skal stå merket på undersiden av parketten noe nummer/produksjonskoder osv. KAnskje om dere tar opp en bit (om det lar seg gjøre uten ødeleggelse), så ser dere om det er tilfelle hos dere? Om det er mulig, så kan dere kanskje "lappe" gulvet inn mot et hjørne, så erstatningsbiten ikke blir så synlig (som om det var midt på gulvet?) Om du skjønner hva jeg mener da? Eller bygge en slags "sokkel, som skapet står på, som dekker hele hullet? Kanskje litt vel kreative forslag her... 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Et par år siden og det er et dødsbo, så blir nok vanskelig det Og det ligger ingen halve pakker parkett i kjelleboden eller på loftet? Ofte ligger det rester av flis, parkett og maling etter oppussing på slike steder, i alle fall har det gjort det når jeg har kjøpt leilighet. 0 Siter
morsan Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Et par år siden og det er et dødsbo, så blir nok vanskelig det Skjønnner. Jeg ville lett etter løse biter et sted. Det har stått slikt der vi flyttet inn, og der vi flyttet fra etterlot vi med vilje store rester fra parkettleggingen, med tanke på eventuell fremtidig reparasjon av parketten. 0 Siter
smurf78 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Skrevet 14. april 2009 Og det ligger ingen halve pakker parkett i kjelleboden eller på loftet? Ofte ligger det rester av flis, parkett og maling etter oppussing på slike steder, i alle fall har det gjort det når jeg har kjøpt leilighet. Nei tror ikke det. Men takker for alle tips. Blir vel til at vi legger ny parkett ja 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.