Gå til innhold

Urettmessige penger fra NAV

Gjest Veldig bekymret på den unges vegne

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig bekymret på den unges vegne
Skrevet

Hei, jeg har noen spørsmål som jeg håper noen vet svaret på.

En ung person som jeg kjenner har mottatt penger fra NAV og har samtidig avlagt eksamen og deltatt på forelesninger på universitetet. Dette gjelder for et semester.

Spørsmålet er om NAV vil bli informert om ette og hva blir da reaksjonen? Blir det politianmeldt og ender med straff eller hva skjer?

Denne unge personen har et svært kaotisk og vanskelig liv, men har nå forstått at konsekvensen av dette kan bli veldig alvorlig og angrer veldig på dette.

Skrevet

Da tar denne unge personen kontakt med NAV og forklarer at det må ha skjedd en "glipp", som vedkommende unge person nettopp har oppdaget. Den unge personen sørger da for å betale for seg og slipper dermed sansynligvis flere ubehagligheter. Det blir verre for den unge studenten om h*n fortsetter å skjule dette og det blir oppdaget av andre.

Gjest hfdsfkljs
Skrevet

Vet ikke om universitetene varsler NAV om beståtte eksamener, men har mine tvil.. Uansett så kan det bli oppdaget og det vil da bli behandlet som en feilutbetalingssak/svindelssak. Det kan straffes med bøter, fengsel i tillegg til tilbakebetaling.

Om han tar kontakt med NAV og bekjenner og ber om nedbetalingsavtale på det han har fått for mye så kan det hende de ser gjennom fingra med det om han spiller litt dum. Men betale tilbake må han.

Et alternativ er å holde kjeft og håpe det ikke blir oppdaget.

Hvor sannsynlig det er at det går bra, er vanskelig å si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...