Gå til innhold

Hva forteller man sin arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har hatt et års vikariat i en bedrift. Dette nærmer seg nå slutten og jeg har vært innstilt på å finne en ny jobb. Nå sier arbeidsgiver at de gjerne vil ha meg der fortsatt. Jeg hadde gjort en god jobb og han var veldig fornøyd med meg. Jeg ble selvsagt glad for dette, jeg har trivdes i jobben og ser gjerne for meg dette som en fremtidig arbeidsplass.

Men, jobben er krevende fysisk og jeg har hatt mine plager underveis. Jeg har vært sykmeldt og i en periode kunne jeg ikke utføre mine oppgaver pga smerter. Arbeidsgiver vet selvsagt om dette, men jeg har på en måte lagt det bak meg, og utad fremstår jeg nå som frisk. Jeg er på jobb og gjør mine oppgaver, men kjenner det på kroppen og vet jo ikke hvordan jeg vil fungere i akkurat denne type jobb i lengden.

Nå føler jeg meg litt mellom barken og veden, jeg vil gjerne fortsette å jobbe her, men er samtidig redd for å ikke strekke til. Jeg har snakket med legen og mine plager sees i sammenheng med fysisk arbeid. Hvordan det vil bli videre vet man ikke, og plagene er ikke så store at man snakker om omskolering eller denslags. Jeg er relativt ung og har mange år foran meg i arbeidslivet.

Hva gjør jeg? Takker selvsagt ja til jobben og håper det går helt fint? Må legge til at det ikke er enkelt å finne seg annen jobb her. Og en jobb må man jo ha.

Skrevet

Takker ja til jobben og sier samtidig at det er visse ting du har litt problemer med og kommer med forslag til hvordan dere evt. kan løse disse problemene? Kan det være at det hjelper med tilrettelegging av noe slag? Hjelpemidler? Andre måter å gjøre ting på?

Skrevet

Du tar en prat med arbeidsgiver og snakker litt om hva som bekymrer deg.

Skrevet

Jeg hadde takket ja til jobben. Så får du ta problemene om/når de kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...