Gå til innhold

Sommerferietips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel på tide å planlegge sommerferien nå. Tenkte å reise til "syden" 14 dager i juli. Vi har reist en god del, og liker ikke å reise tilbake til samme sted. Er det noen som har noen litt annerledes ferie å tipse om?

Vi ønsker garantert sol, varme og saltvann. Og det bør ikke være altfor dyrt. (Håper å komme unna med 20-25000 i fly/hotel for to voksne og ett barn.

Ettersom vi har reist en del så har jeg ingen fobier mot enkelte land. Men jeg synes at standardsteder som Canariøyene o.l. blir ganske kjedelig.

Noen som har vært noen steder de kan anbefale?

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

19

• Speak

17

• laban

7

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Det finnes jo mange fantastiske feriesteder i Middelhavet - hva med en av de greske øyer, eller Corsica, Sicilia eller Menorca, for eksempel?

Gjest annlovinda
Skrevet

http://www.ving.no/lefkos

Hit skal vi i ferien. Stille og rolig sted. Vi er 2 voksne og 1 barn, kommer på litt ca 18000 der vi skal bo.

Har vært her for noen år siden - koste meg masse da.

Gjest Elextra
Skrevet

Hit skal vi i ferien. Stille og rolig sted. Vi er 2 voksne og 1 barn, kommer på litt ca 18000 der vi skal bo.

Hørtes herlig ut! :)

Skrevet

Det finnes jo mange fantastiske feriesteder i Middelhavet - hva med en av de greske øyer, eller Corsica, Sicilia eller Menorca, for eksempel?

Jeg har vært på mange greste øyer og Menorco. Ikke så veldig spennende. Men Italia har jeg ikke testet.

Skrevet

Usa. :-)

Det har jeg faktisk ikke lyst til. Har vært i California 3 lengre turer, ettersom svigerfamilien bodde der.

Men USA er jo veldig mye forskjellig da.

Skrevet

Høres jo fredfullt og godt ut. Men Greske øyer er jo ganske kjedelige da... Hadde håpet på noe som var litt mer eksotisk/spennende.

Skrevet

Kroatia!

Der er det en del fine aktivitetsmuligheter også, med sykkelferie/seiling osv.

Skrevet

Kroatia!

Der er det en del fine aktivitetsmuligheter også, med sykkelferie/seiling osv.

Ja, det har jeg jo hørt om. Hadde helt glemt det. Dit er det vel litt dyrere å reise til, men billigere å være. Det skal definitivt sjekkes ut. Takk for tips:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har vært på mange greste øyer og Menorco. Ikke så veldig spennende. Men Italia har jeg ikke testet.

Om du ikke synes greske øyer er spennende nok for en ferie er nok vi temmelig forskjellige :P.

Med mindre du først og fremst har vært på typiske feriesentre, da, slike unngår jeg så godt jeg kan, selv om vi nøt enkelte ferier på slike da barna var helt små.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det har jeg jo hørt om. Hadde helt glemt det. Dit er det vel litt dyrere å reise til, men billigere å være. Det skal definitivt sjekkes ut. Takk for tips:-)

Norwegian flyr billig og direkte til Dubrovnik, men for å få de billigste billettene må man vel være ute i svært god tid (betalte selv en knapp tusenlapp t/r for et par år siden :-).

Skrevet

Om du ikke synes greske øyer er spennende nok for en ferie er nok vi temmelig forskjellige :P.

Med mindre du først og fremst har vært på typiske feriesentre, da, slike unngår jeg så godt jeg kan, selv om vi nøt enkelte ferier på slike da barna var helt små.

Ja, det blir mange turiststeder. Selv om vi alltid leier bil og kjører rundt på egenhånd. Hva gjør dere da? Jeg kan jo alltids lære mer om hvordan man skal feriere:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det blir mange turiststeder. Selv om vi alltid leier bil og kjører rundt på egenhånd. Hva gjør dere da? Jeg kan jo alltids lære mer om hvordan man skal feriere:-)

Turiststeder kan jo være ok, men jeg har total vegring for typiske "resort"-feriesteder. De ligger ofte på veldig kjedelige plasser og alt er i overkant tilrettelagt og lite genuint. Men det finnes jo også slike steder som ligger plassert i nærheten av andre attraksjoner.

Når vi har reist på sommeren har vi gjerne dratt med rutefly og leid hus eller evt. tatt inn på hotell litt utenfor allfarvei (dvs. gjerne i tilknytning til en liten by, men ikke et sted med særlig charterturister). Om vi reiser i vinterferien har vi typisk reist charter, men også da helst til annet enn "resorter".

Gjest Elextra
Skrevet

Når det er sagt kan jeg godt anbefale Corsica, hvor jeg har feriert et par ganger :-).

Der har man både mulighet for slaraffenliv på vakre strender, diverse utflukter, og til og med vandreturer i fjellet.

Skrevet

Norwegian flyr billig og direkte til Dubrovnik, men for å få de billigste billettene må man vel være ute i svært god tid (betalte selv en knapp tusenlapp t/r for et par år siden :-).

Hmmmm... En mulighet. Får billetter for alle tre for drøyt 8000,-. Får lete litt for å se om det finnes noen hoteller også. Vet du om det er slik at man bare kan leie hotell da man kommer ned, eller om det er en fordel å booke på forhånd? (Det er jo store forskjeller i forskjellige land her.

Gjest Elextra
Skrevet

Hmmmm... En mulighet. Får billetter for alle tre for drøyt 8000,-. Får lete litt for å se om det finnes noen hoteller også. Vet du om det er slik at man bare kan leie hotell da man kommer ned, eller om det er en fordel å booke på forhånd? (Det er jo store forskjeller i forskjellige land her.

Jeg ville absolutt booket på forhånd! Nå med internett er jo ikke det noe problem.

Skrevet

Når det er sagt kan jeg godt anbefale Corsica, hvor jeg har feriert et par ganger :-).

Der har man både mulighet for slaraffenliv på vakre strender, diverse utflukter, og til og med vandreturer i fjellet.

Er det noe å gjøre på Corsika for litt større barn (ca. 10 år)?

Utflukter / attraksjoner?

Gjest Mexico .....yes
Skrevet

Jeg var på Yucatanskagen i Mexico i februar. Fantastisk er det riktige ordet.

Skrevet

Åja, Koriska ønsker jeg meg alltid tilbake til:-)

Så en oversikt i en avis i påsken om de beste ferietipsene, og der var jaggu Calvi på Korsika nevnt, gitt, som en av de mest romantiske stedene man kan dra til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...