Gjest litt lei seg Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Jeg er syk i dag og så får jeg høre at jeg ikke kan ha egenmelding i dag? Jeg har lite fravær så jeg er ikke helt med på regler her. Hva blir konsekvensen i så fall siden jeg ikke har fått sykemelding? Jeg går på jobb i morgen selv om jeg har vondt i ørene og ikke er helt i form. Jeg vil ikke ha på meg at jeg skulker etter ferie om det er det noen tror. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Litt spent på om noen kan svare deg på dette, var nytt for meg også.. Vet man ikke har krav å egenmelding før man har vært ansatt et visst antall uker, men aldri hørt at dette også gjelder etter ferie.. 0 Siter
Gjest også treig her Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Litt spent på om noen kan svare deg på dette, var nytt for meg også.. Vet man ikke har krav å egenmelding før man har vært ansatt et visst antall uker, men aldri hørt at dette også gjelder etter ferie.. Det stemmer. Man må ha vært fast ansatt i 2 mndr for å ha rett til egenmelding. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Hvis du har vært ansatt lenge nok til å ha rett til egenmelding høres dette merkelig og temmelig urimelig ut. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Jeg synes du skal spørre hvor denne bestemmelsen står, og at du skal få se det skiftlig. Dette virker ikke riktig. 0 Siter
Gjest modes Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Eneste jeg vet om sykdom og ferie er at hvis du har vært syk i ferien din, har du krav på ny ferie senere (må dokumentere sykdom). Hvor vidt dette er relevant for deg er en annen sak. 0 Siter
Bookworm Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Jeg var nå egentlig ganske sikker på at ferie ikke hadde noen innvirkning på egenmeldinger, jeg da... Er det arbeidsgiver som har informert deg om dette? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.