Gå til innhold

Babyfotografering

Anbefalte innlegg

Gjest babyfoto
Skrevet

Hva pleier det å koste? Selve fotograferingen - og forstørrelsene?

Og hva slags antrekk syns dere passer?

Jeg har en penkjole til henne, men har også en fløyelskjole som er litt mer hverdagslig. Og hva med håret, bør jeg ha det opp i en liten topp eller hårbånd? Hun har kort babyhår, litt ujevn lengde og er ca. 1 år.

Bør hun ha sko på seg?

Skrevet

Jeg liker best barnefotografering der barnet ser mest mulig naturlig ut, dvs med vanlige klær og i ferd med en lek eller aktivitet. Ta feks med ballong(er) til fotografen, og 1-2 antrekk. Det er kjempefint med litt hud, så som barbeint og kortermet.

Skrevet

Jeg liker best barnefotografering der barnet ser mest mulig naturlig ut, dvs med vanlige klær og i ferd med en lek eller aktivitet. Ta feks med ballong(er) til fotografen, og 1-2 antrekk. Det er kjempefint med litt hud, så som barbeint og kortermet.

Jeg mente ta med ballong(er) til fotograferingen, ikke til fotografen :-)

Skrevet

Ikke velg antrekk med stort mønster på, da dette sjelden gjør seg på bilder. Jeg ville valgt mest mulig nøytralt antrekk, uten sterke farger/mønstre - bildet skal gjerne henge på veggen en del år...;-)

Jeg synes det er penest med noe hverdagslig og ikke stivpyntet. Personlig liker jeg ikke så godt slike babyhårbånd som enkelte sverger til, men dersom dere liker det, så er det jo det som teller.

Litt naken hud er fint, og ekstra fint er det med bare føtter, synes jeg.

Vi tok bilder av poden da han var 16 mnd gammel, og da hadde han bare snekkerbukse på, ellers bar overkropp og bare føtter.

http://www.fotografbrun.no/baby/Baby-p-sau.jpg

http://www.studiosnorre.no/resize_front.php?fil=146

Gjest babyfoto
Skrevet

skjønte det, kanskje jeg kan ta med et par antrekk da, så prøver vi hva som tar seg best ut...

men pris da?

Skrevet

Da mine unger tok ettårsbilder hadde vi to antrekk, ett i hverdagsklær (hhv snekker-olabukse og ola-kjole) og ett i penklær.

Begge var barbeinte og uten genser under i hverdagsklærne.

Pris aner jeg ikke, men de pleier å ha rabatt for babybilder. (det er en stund siden vi var hos fotografen)

Gjest ViViola
Skrevet

''Jeg mente ta med ballong(er) til fotograferingen, ikke til fotografen''

Også jeg som akkurat satt og tenkte at "det var sikkert lurt, da blir fotografen glad!"

;-)

Skrevet

På 1-årsfotoet hadde mine to antrekk. Poden tok noen bilder med kun snekkerbukse på (bare føtter) og noen bilder med en grønn strikkegenser jeg hadde strikket til ham. Snuppa tok noen bilder med en enkel hvit kjole med en smal blomsterbord over brystet, også barbent og noen bilder med en rød strikkgenser jeg hadde strikket. Kjempekoselig! :o)

Det er helt vanlig å ha med 2-3 forskjellige antrekk og skifte underveis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...