Gjest tennpluggen Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Synes enkelte er veldig "skarpe" i sine tilbakemeldinger her inne jeg? Er dere sånn i RL også? Virker som om enkelte bare slenger ut ting og ikke tenker på at dette kan såre andre? Jeg har oppdradd endel barn og ungdommer i forhold til dette, men jeg observerer at voksne mennesker ofte er verre. Tenk dere godt om før dere svarer, og TENK over hvordan dere selv ville opplevd å få slike tilbakemeldinger? NB! Dette gjelder slett ikke alle, men noen som bare MÅ slenge med leppa, virker det som. 0 Siter
org Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Synes generelt det er lite drittslenging på dol. Mye verre på f. eks. kvinneguiden.no... 0 Siter
Gjest Joilet Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Folk er tøffere på DOL ja. Her er man anonym, og man sier ting man aldri hadde sagt i RL. 0 Siter
Bookworm Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Regner med denne også er myntet på meg? Slenge med leppa - være ærlig... Vanskelig balansegang, og særlig når man skriver kan det være vanskelig å få fram følelsene i det man mener. At det er lettere å "slenge med leppa" på nett, ja det er det sikkert, ingen vet hvem jeg er og det verste som skjer er at man får noen skrevne ord tilbake. 0 Siter
frosken Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Jeg synes det er hårfine grenser mellom det å være direkte og ærlig i tilbakemeldinger, og det å bli litt nedlatende og krass. Jeg verdsetter det første, men ikke det andre. I RL vil tonefall og kroppsspråk kunne "mildne" tilbakemeldinger som ikke er så hyggelige å motta, på nett vil små nyanser i ordbruk kunne utgjøre store forskjeller i forhold til hvordan kommentarer er egnet til å bli oppfattet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Ingen tvil om at det er lettere å kritisere og påpeke ting på nett enn i RL, "slenge med leppa", om du vil. Når det er sagt bør man selvfølgelig vise folkeskikk enten kommunikasjonen skjer elektronisk eller direkte. 0 Siter
Gjest tror jeg Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Jeg synes det er hårfine grenser mellom det å være direkte og ærlig i tilbakemeldinger, og det å bli litt nedlatende og krass. Jeg verdsetter det første, men ikke det andre. I RL vil tonefall og kroppsspråk kunne "mildne" tilbakemeldinger som ikke er så hyggelige å motta, på nett vil små nyanser i ordbruk kunne utgjøre store forskjeller i forhold til hvordan kommentarer er egnet til å bli oppfattet. Det ville være trist om nettet utviklet oss til mer uempatiske mennesker enn vi selv liker å tenke at vi faktisk er. Jeg tror det til tider skjer. Og skjer det vil det gjerne få ringvirkninger inn i det virkelige livet på en eller annen måte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.