Gjest Solhungrig Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ungene våre har aldri vært i "Syden" og vil gjerne reise dit. Det begynner jo å bli litt flaut nå når de er 10 og 12 år og "alle andre" har vært der flere ganger. Mor og far har prioritert "fornuftige" ferier med besøk til familie langt unna og på opplevelsesferier, men nå har vi litt ekstra ferie som egentlig kan brukes til en tur ned i varmen. Selv er min eneste syden-erfaring en kjapp tur til Kanariøyene i studietiden. Tanken på 1-2 uker ved en bassengkant er jeg absolutt klar for. Et ikke altfor masete sted med andre ord. Sol, fred og ro og et bra basseng passer oss bra. Så har noen tips om bra steder å dra til for 1-2 uker? Et sted dere sjøl gjerne reiser tilbake til? Har ikke spikret noen årstid for reisen ennå. Det vi ikke har lyst på er bråkete partysteder og heller ikke altfor typiske småbarnsteder. Har dere noen gode reiseopplevelser å komme med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 "Safe" steder er jo de Greske øyer. Sikkert veldig OK for nybegynnere:-) Madeira er ei utrolig vakker øy. Der må dere leie bil for å oppleve hvor utrolig frodig, vill og vakker denne øya er. MEN den har nesten ingen sandstrender. (Så får dere vurdere om det er en fordel eller en ulempe) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Med barn på 10 og 12 ville jeg absolutt valgt et sted som har noe mer å by på enn 1-2 uker ved en bassengkant. Hvis dere er nær sjøen (selv velger jeg alltid hotell i gangavstand, går heller ned i standard) vil det jo f.eks. også kanskje være mulighet for diverse vannsport. Jeg ville også valgt et sted der man kunne dra på noen spennende utflukter for å få litt avveksling fra badingen og solingen. Men folk er jo forskjellige, kanskje dere har helt andre preferanser enn oss. Tidspunktet på året vil jo være avgjørende for hvor dere kan dra - i sommerhalvåret er det jo massevis av fine steder i Europa å velge mellom. I vinterhalvåret må man lenger, og det nærmeste da er vel Kanariøyene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solhungrig Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Med barn på 10 og 12 ville jeg absolutt valgt et sted som har noe mer å by på enn 1-2 uker ved en bassengkant. Hvis dere er nær sjøen (selv velger jeg alltid hotell i gangavstand, går heller ned i standard) vil det jo f.eks. også kanskje være mulighet for diverse vannsport. Jeg ville også valgt et sted der man kunne dra på noen spennende utflukter for å få litt avveksling fra badingen og solingen. Men folk er jo forskjellige, kanskje dere har helt andre preferanser enn oss. Tidspunktet på året vil jo være avgjørende for hvor dere kan dra - i sommerhalvåret er det jo massevis av fine steder i Europa å velge mellom. I vinterhalvåret må man lenger, og det nærmeste da er vel Kanariøyene. Opplevelser er vi flinke å få med oss ellers der vi reiser. Det er det som vanligvis er "normalferiene" våre. Denne gangen er det mer snakk om behov for å reise et sted hvor vi kan roe litt ned, ungene kan få boltre seg det de vil i vannet og man ikke nødvendigvis skal rekke over så mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dingsedama Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 "Safe" steder er jo de Greske øyer. Sikkert veldig OK for nybegynnere:-) Madeira er ei utrolig vakker øy. Der må dere leie bil for å oppleve hvor utrolig frodig, vill og vakker denne øya er. MEN den har nesten ingen sandstrender. (Så får dere vurdere om det er en fordel eller en ulempe) madeira er vel kanskje ikke helt stedet å dra til med barn som vil oppleve "typiske" syden slik kompisene og vennene gjør ? da ville jeg nok heller valgt kanariøyene, spania, eller tyrkia, hellas eller kypros.. gjerne et sted hvor det er muligheter for å komme seg bort fra stedene som er overfylte av skandinaver, hvor en kan vandre gatelangs og se på kulturen og de "innfødte", uten at jeg på stående fot kan nevne konkrete steder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 madeira er vel kanskje ikke helt stedet å dra til med barn som vil oppleve "typiske" syden slik kompisene og vennene gjør ? da ville jeg nok heller valgt kanariøyene, spania, eller tyrkia, hellas eller kypros.. gjerne et sted hvor det er muligheter for å komme seg bort fra stedene som er overfylte av skandinaver, hvor en kan vandre gatelangs og se på kulturen og de "innfødte", uten at jeg på stående fot kan nevne konkrete steder. Måtte nevne Madeira da det er min favoritt:-) Men forklarte jo også at det er litt utradisjonelt og ikke helt standard "syden". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solhungrig Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 "Safe" steder er jo de Greske øyer. Sikkert veldig OK for nybegynnere:-) Madeira er ei utrolig vakker øy. Der må dere leie bil for å oppleve hvor utrolig frodig, vill og vakker denne øya er. MEN den har nesten ingen sandstrender. (Så får dere vurdere om det er en fordel eller en ulempe) Har googlet litt på Madeira og det ser jo veldig interressant ut. Hvilket reiseselskap brukte dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Har googlet litt på Madeira og det ser jo veldig interressant ut. Hvilket reiseselskap brukte dere? Solia.no Fikk da et 5-stjerners hotell til omtrent samme pris som andre hoteller. Hotel Porto Mare. http://solia.no/reise-til/Portugal/Madeira/Funchal/Hotel-Porto-Mare/ Vi hadde med frokost, og snakk om enorm frokost. Har aldri sett noe liknende verken før eller siden. Gratis transfer til byen. Lokale restauranter rundt hotellet og et badeland/havsbad rett nedenfor. Det er vel 4 år siden nå, men jeg vil vel tro det er likt den dag i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.