kaffepiken Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 11-åringen min forteller at alle gutta i gymmen dusjer med boxer eller truse på. Han har lenge vegret seg for å dusje med de andre etter gymmen av forskjellige grunner (dusjer heller hjemme) men så skulle han prøve seg da, på å dusje på skolen. Det ble en skikkelig flau affære for ham, dessverre! Alle sto og lo og hadde det moro på hans bekostning fordi han var den eneste som ikke hadde tatt med seg "dusjtruse", så han var den eneste som dusjet naken. Hadde han og jeg visst at det var sånn, hadde jeg jo sendt med ham en ekstra boxer til å dusje i. Nå nekter han selvfølgelig plent å dusje etter gymmen. Er det vanlig at det er sånn, at 11-årige gutter er så sjenerte for hverandre at de må ha på truse når de skal dusje? Jeg må si jeg ble ganske overrasket. Vi dusjet da alltid nakne etter gymmen, aldri noe merkverdig med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Merkelig. Jeg hadde definitivt tatt opp dette med læreren. Ingen skal mobbes. Trenden med dusjing i boxer høres helt teit ut, men jeg hadde vært nysgjerrig på å finne ut hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Såvidt jeg vet dusjer de nakne på skolen her. Heldigvis. Makan til kroppshysteri man legger opp til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Forundrer meg ikke at det er slik (at de dusjer i truse), de siste par årene har gutta til og med hatt boxer under badebukse på stranden, hvilket jeg synes er minst like merkelig! Men det er jo uhygienisk, og jeg tror jeg ville tatt opp både trusene og mobbingen med læreren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har hørt om dette fenomenet, blant begge kjønn. På noen skoler er det visst en stor sak. Jeg hadde heller ikke sendt med tøy til dusjen hvis jeg ikke hadde fått klar beskjed. Mulig det har blitt gjort et "vedtak" som dere har gått glipp av? I juniors (4.) klasse dusjer de nakne. Jeg besvarer alle meldinger fra ham om utstyret til kompisene, med generelle PK-bemerkninger om at vi alle er forskjellige... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1239781107' post='4131786] Merkelig. Jeg hadde definitivt tatt opp dette med læreren. Ingen skal mobbes. Trenden med dusjing i boxer høres helt teit ut, men jeg hadde vært nysgjerrig på å finne ut hvorfor. Tror nok jeg må sende en mail til læreren ja. Typisk at mammaen ikke får høre om sånt før etter lang tid da.. Han har ikke villet fortelle om det før lenge etter at det skjedde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det der tror jeg er veldig vanlig. Og hva vi "eldgamle" foreldre mener om det, er relativt uvesentlig så lenge det er det vanlige blant ungene/ungdommen... Dessverre. Og jeg har ikke vanskelig for å skjønne at det har blitt sånn,- det er ekstrem fokus på kropp og utseende,- og nesten alle har komplekser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Tror nok jeg må sende en mail til læreren ja. Typisk at mammaen ikke får høre om sånt før etter lang tid da.. Han har ikke villet fortelle om det før lenge etter at det skjedde. Ah.. stakkars gutt. Han har sikkert ikke hatt det greit etter denne episoden. Det er pinlig og flaut når det gjelder nakenhet i den alderen, når noen tydeligvis har satt standarden på boxer-dusjing... :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men har den senere tiden registrert at en del godt voksne kvinner faktisk dusjer med truse etter trening. Det har overrasket meg, da jeg ikke kan huske å ha sett det før? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men har den senere tiden registrert at en del godt voksne kvinner faktisk dusjer med truse etter trening. Det har overrasket meg, da jeg ikke kan huske å ha sett det før? ''Jeg vet ikke hva som er vanlig, men har den senere tiden registrert at en del godt voksne kvinner faktisk dusjer med truse etter trening.'' Merkelig! Her prøver man så godt man kan å la barna få et naturlig forhold til egen kropp, men nå er det tydeligvis helt "ute" og gammeldags.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bademamma Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Etter det jeg forstår er dette mer og mer vanlig. Ser f.eks flere og flere ungjenter som velger å dusje med badedrakten på når jeg besøker svømmehallen med dattera av og til. En del fremmedkulturelle har vel også et strengere forhold til nakenhet som igjen smitter litt over på de andre. Ikke noe kjekt å være naken i dusjen når alle andre er påkledd. Rart med det. I tillegg til det med kroppsfokus og komplekser er det nok også frykten for at noen skal dra fram et mobilkamera som gjør utslag. Det med boxer under badeshortsen er vel også blitt litt mote . Ekkelt spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har hørt om det, og også observert det selv i svømmehallen, men i klassen til min 6. klassing dusjer de etter hva jeg vet nakne. Har ikke hørt noe annet. Det samme gjelder når han er på svømmetrening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har hørt om dette fenomenet, blant begge kjønn. På noen skoler er det visst en stor sak. Jeg hadde heller ikke sendt med tøy til dusjen hvis jeg ikke hadde fått klar beskjed. Mulig det har blitt gjort et "vedtak" som dere har gått glipp av? I juniors (4.) klasse dusjer de nakne. Jeg besvarer alle meldinger fra ham om utstyret til kompisene, med generelle PK-bemerkninger om at vi alle er forskjellige... ''Jeg besvarer alle meldinger fra ham om utstyret til kompisene, med generelle PK-bemerkninger om at vi alle er forskjellige...'' *fnis* "utstyret til kompisene" Hilsen superkofferttenkende 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 ''Jeg besvarer alle meldinger fra ham om utstyret til kompisene, med generelle PK-bemerkninger om at vi alle er forskjellige...'' *fnis* "utstyret til kompisene" Hilsen superkofferttenkende Ja - det er vel ikke så mye annet "utstyr" man sammenlikner i dusjen uten boxer? Jeg er vokst opp uten brødre og vet veldig lite om størrelsen på 10-åringer. Men junior ville garantert sagt fra hvis han lå i noen slags ytterkant... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har hørt om dette fenomenet, blant begge kjønn. På noen skoler er det visst en stor sak. Jeg hadde heller ikke sendt med tøy til dusjen hvis jeg ikke hadde fått klar beskjed. Mulig det har blitt gjort et "vedtak" som dere har gått glipp av? I juniors (4.) klasse dusjer de nakne. Jeg besvarer alle meldinger fra ham om utstyret til kompisene, med generelle PK-bemerkninger om at vi alle er forskjellige... ''Jeg besvarer alle meldinger fra ham om utstyret til kompisene, med generelle PK-bemerkninger om at vi alle er forskjellige...'' Hehehe ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest næsje Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Har ikke hørt at min 9,5-åring har nevnt noe sånt nei. Personlig ville jeg ikke likt å dusje etter en gymtime uten å få vasket meg ordentlig overalt, æsj! Hvis min gutt vil dusje med trusa på etter en gymtime, så må han vaske seg eller dusje på nytt igjen hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg tror ikke dette er uvanlig. En del skoler fokuserer litt på slikt slik at alle skal kunne dusje nakne uten at det er noe merkelig i det. Snuppa som går i 4. klasse duskjer alltid naken. Ho sier ikke at noen andre bruker truser heller, så de dusjer nok nakne alle sammen (heldigvis er det vel lov til å si....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men har den senere tiden registrert at en del godt voksne kvinner faktisk dusjer med truse etter trening. Det har overrasket meg, da jeg ikke kan huske å ha sett det før? Godt voksne og små barn, det kan jeg skjønne er rart. At ungdommer gjør det, skjønner jeg veldig godt - så lenge det er tillatt å ta med mobil (med kamera) i garderoben... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Godt voksne og små barn, det kan jeg skjønne er rart. At ungdommer gjør det, skjønner jeg veldig godt - så lenge det er tillatt å ta med mobil (med kamera) i garderoben... På skolen til sønnen min er det forbudt med mobil, også utenfor garderobene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 På skolen til sønnen min er det forbudt med mobil, også utenfor garderobene. Sånn burde det vært overalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.