Gjest sånn er det her Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 På barneskolen her er det ingen som må dusje etter gym. På ungdomsskolen krever ikke lærerene lenger at elevene må dusje. Gymtimene blir lagt til siste timene på skoledagen, slik at elevene kan dusje når de kommer hjem Jeg spurte på et foreldremøte om hvorfor elevene ikke trenger å dusje, det måtte da vi. Jo, en av grunnene er mobiltelefonen. En annen grunn er all kroppfiksering som er i blader, tv osv. Det hadde visst vært en sak for et par år siden som endte i retten, noen hadde tatt bilder/filmet i garderoben å lagt ut på nettet. Etter denne episoden, kan visst ikke lærerene lenger kreve dusjing etter gym, det er frivillig, og ingen i min datters klasse dusjer lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 På skolen til sønnen min er det forbudt med mobil, også utenfor garderobene. Ja,- mobilforbud er det vel på de fleste skoler? Men det er nok en del som har dem med uansett. Men man begynner jo å bli så avhengig av mobil nå, at det kan være veldig upraktisk at ikke ungene kan ha med mobil på skolen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Vår eldste går i 4. klasse, vår mellomste i 2. klasse. Begge klassene dusjer etter gym - nakne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 På barneskolen her er det ingen som må dusje etter gym. På ungdomsskolen krever ikke lærerene lenger at elevene må dusje. Gymtimene blir lagt til siste timene på skoledagen, slik at elevene kan dusje når de kommer hjem Jeg spurte på et foreldremøte om hvorfor elevene ikke trenger å dusje, det måtte da vi. Jo, en av grunnene er mobiltelefonen. En annen grunn er all kroppfiksering som er i blader, tv osv. Det hadde visst vært en sak for et par år siden som endte i retten, noen hadde tatt bilder/filmet i garderoben å lagt ut på nettet. Etter denne episoden, kan visst ikke lærerene lenger kreve dusjing etter gym, det er frivillig, og ingen i min datters klasse dusjer lenger. På skolen til min sønn må de dusje etter gymtimen enten de vil eller ei. Jeg har flere ganger påpekt at skolen i følge opplæringsloven ikke kan pålegge å dusje men har ikke nådd fram. Det ble vedtatt pået foreldremøte at alle måtte dusje ellers fikk de ikke ha gym. I klassen til junior,11 år dusjer i allefall guttene nakne, hva jentene gjør vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg spurte guttungen min i går kveld (han er nesten 10), og i hans klasse dusjer de nakne og har etter hans utsagn ingen problemer med det. Han syntes det hørtes merkelig ut å dusje med underbukse på. -heldigvis! Har det vært snakka om på skolen? Jeg tror jeg hadde tatt det opp på foreldremøte. En ting er jo at det er trist at de ikke tør å dusje nakne, en annen ting er at skolen burde opplyst om at det er vanlig å dusje i underbukse etter gymen. Jeg regner med at de har litt oppsyn med dem i dusjen også så læreren burde jo ha sett det? (eller er det bare kvinnelige lærere der?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Her har de ikke begynnt med dusjing ennå. De skal ikke engang ha med skiftetøy til gym ennå, og de går i 3.trinn. Mulig de starter i 4. Men i svømming dusjer de, og jeg regner med de dusjer nakne der. Har ikke spurt, for det er en selvfølge for meg at de gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 På vår skole begynner de å dusje i 3. klasse, og de dusjer nakne. Har ikke hørt om noe annet (har en gutt i 4.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Jeg spurte guttungen min i går kveld (han er nesten 10), og i hans klasse dusjer de nakne og har etter hans utsagn ingen problemer med det. Han syntes det hørtes merkelig ut å dusje med underbukse på. -heldigvis! Har det vært snakka om på skolen? Jeg tror jeg hadde tatt det opp på foreldremøte. En ting er jo at det er trist at de ikke tør å dusje nakne, en annen ting er at skolen burde opplyst om at det er vanlig å dusje i underbukse etter gymen. Jeg regner med at de har litt oppsyn med dem i dusjen også så læreren burde jo ha sett det? (eller er det bare kvinnelige lærere der?) Har ikke fått med meg at dette har vært diskutert. Men jeg har sendt en mail nå til lærer og stilt noen spørsmål i forhold til dette. Om ikke annet så er det greit å være åpen om hvorfor han ikke dusjer etter gym. De har egentlig hatt fokus på at elevene tidlig skulle venne seg til å dusje etter gym, de begynte med det allerede i 3. klasse.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gelia Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Får de lov til dette på skolen? Hvordan gjør de når de kler seg etterpå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Uff, så leit for ham! Det høres ut som om det er behov for en mannlig assistent i dusjen/ garderoben der... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvorfor det? Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 På skolen til min sønn må de dusje etter gymtimen enten de vil eller ei. Jeg har flere ganger påpekt at skolen i følge opplæringsloven ikke kan pålegge å dusje men har ikke nådd fram. Det ble vedtatt pået foreldremøte at alle måtte dusje ellers fikk de ikke ha gym. I klassen til junior,11 år dusjer i allefall guttene nakne, hva jentene gjør vet jeg ikke. "Jeg har flere ganger påpekt at skolen i følge opplæringsloven ikke kan pålegge å dusje men har ikke nådd fram." Hvorfor ønsker du ikke at ditt barn skal dusje etter gymmen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Min er 12 og han dusjer naken i dusjen på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 "Jeg har flere ganger påpekt at skolen i følge opplæringsloven ikke kan pålegge å dusje men har ikke nådd fram." Hvorfor ønsker du ikke at ditt barn skal dusje etter gymmen? Jeg uttrykte meg kanskje litt uklart. Har ikke noe i mot at min sønn dusjer etter gymmen nå når han har blitt så stor. Vi har en del muslimske jenter i klassen og enkelte av disse foreldrene er i mot at deres jenter dusjer med andre. Som foreldrekontakt har jeg prøvd å imøtekomme disse foreldrene ved å si at dusjing skal være frivillig. Men jeg ble nedstemt av både kontaktlærer og andre etnisk norske foreldre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Får de lov til dette på skolen? Hvordan gjør de når de kler seg etterpå? Jeg vet ikke hva de gjør etterpå, regner med de vrir opp boxern og legger den sammen med håndkleet. Og så har de vel med en ekstra boxer til å ta på seg etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggathe Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 I de to årene min 8-åring har dusjet etter gym/svømming er de nakne ja, og det håper jeg virkelig vedvarer. Har forøvrig hørt om at dette er noe som kommer når de blir eldre, så det er bare å vente å se. Kanskje enda en ringvirkning av mobilkamera og mobbing, hva vet jeg, men det er trist at det er blitt slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men har den senere tiden registrert at en del godt voksne kvinner faktisk dusjer med truse etter trening. Det har overrasket meg, da jeg ikke kan huske å ha sett det før? Kanskje det har kommet utenlandske impulser til Norge? Jeg har en fransk venninne som VAR HELT SJOKKERT etter å ha vært i svømmehallen i Norge. Hun synes det var helt uhørt at alle tok av seg badedrakt \ bikini og dusjet nakne og ble helt satt ut da hun opplevde det i garderoben. For ikke å snakke om damer som gikk fra dusjen til skapet i garderoben med kun håndkle på hodet... I Frankrike står det visstnok skilt med: "Forbudt å dusje uten klær" mens det jo er omvendt i Norge.... haha 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.